Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla kaltoinkohtelu - kuinka päästä yli

Vierailija
25.03.2024 |

Olen ollut samassa työpaikassa jo melkein kymmenen vuotta. Ensimmäiset kahdeksan meni tosi hyvin ja tykkäsin todella työstä ja työpaikasta. Tein paljon töitä ja annoin kaikkeni, ja minusta me saimme myös aikaan hyvää tulosta. Sitten sain uuden esihenkilön ja kaikki muuttui. Olen yrittänyt tehdä parhaani jotta saisimme hommat sujumaan tämän uuden kanssa, mutta ei. Hän levittää tyytymättömyyttä ympärilleen ja vaikuttaa melko epäpätevältä työhönsä, samalla hän kuitenkin puhuu alentuvasti minun kyvyistä ja työpanoksestani, ja vaatii jatkuvasti kaikenlaista turhaa jonka olisi pitänyt olla valmiina jo eilen.  Olen itsekin esihenkilönä, ja parhaani mukaan yrittänyt olla puskurina molempiin suuntiin, suodattaa tämän uuden pomon hulluttelua muihin työntekijöihin nähden ja auttaa muita kestämään turhautuneisuuttaan tähän uuteen pomoon.

Aloin lopulta olla uupumuksen partaalla. Totesin, että en enää jaksaa ja irtisanouduin. Esihenkilö ohitti irtisanoutumiseni olan kohautuksella, ei mitään keskusteluja tai kysymyksiä mistä johtuu tai vastaavaa. Nyt, vielä irtisanomisajalla, huomaan että pyörittelen vieläkin päässäni jatkuvasti näitä, käyn mielikuvituskeskusteluja esihenkilöni kanssa joissa sanon suorat sanat ja vastaavaa. Joskus heräilen yöllä ja päässä pyörii heti nämä. Uusi työpaikka jossa aloitan tuntuu tosi kivalta, mutta pelottaa että olen jumittunut jauhamaan itsekseni näitä entisen työpaikan juttuja. Ihan kuin joku traumareaktio tai hajonnut ihmissuhde. Kuinka pääsen yli entisestä ja saan pois päästäni nämä turhat jauhamiset? En usko, että auttaisi yhtään yrittää vielä keskustela tämän pomon kanssa, ei se tähänkään asti ole muuta kuin lisännyt turhautumista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko aika ja että aloitat uudessa työssä, tulee muuta ajateltavaa?

Vierailija
2/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni kipuilee vastaavan asian kanssa.

Joskus vaan pitää antaa olla, kaikkien ihmisten kanssa ei aina voi tulla toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni kipuilee vastaavan asian kanssa.

Joskus vaan pitää antaa olla, kaikkien ihmisten kanssa ei aina voi tulla toimeen.

Jotenkin lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa. Tsemppiä puolisollesi!

Vierailija
4/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität vain olla muistelematta niitä asioita. Tietoisesti siirrät ajatuksesi johonkin mukavaan asiaan, kun tuollaisia ajatuksia tulee mieleesi.Sitä nopeammin ne ajatukset ja muistot painuvat unholaan, kun et tuo niitä muistiisi uudelleen ja uudelleen.

Ymmärrä se, ettei niiden muisteleminen auta sinua yhtään.Siitä tulee vain pahalle tuulelle.Valitse paremminkin ilo joka hetki, eli iloiset ajatukset.

Vierailija
5/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät sitä virhettä, että kuvittelet voivasi saada kyseisen ihmisen ruotuun sillä, että sanot "suorat sanat". Toinen virheesi on se, ettet anna itsellesi tarpeeksi arvoa, vaan kuvittelet, että sinun pitää selittää hänelle asioita. Ei pidä. 

Olisi voinut käydä niinkin, että hän kysyy sinulta, miksi irtisanouduit, minkä jälkeen annat tulla täyslaidallisen, johon hän vastaa vaan "okei". Et olisi saavuttanut mitään, vaan tuntisit todennäköisesti jälkeenpäin, että avasit sydämesi turhaan. Syyttelisit itseäsi nyt koska naiivisti kuvittelit hänen tulevan järkiinsä. 

Kuten edellä sanottiin, kaikkien ihmisten kanssa ei voi onnistua. Pääsit pois, kiitä siitä itseäsi. 

Vierailija
6/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän esihenkilön käytös antaa näyttöä siitä kuinka huono esimies on.

Sinä olet hyvä työntekijä mutta esimies Urpo. 

Hyvät työntekijät koetaan monesti uhkaksi.

Vierailija
7/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudelle työpaikalle! Itse läksin sairasloman kautta opiskelemaan. 

Vierailija
8/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pieksämäkiset ja kuopiolaiset firmat tai näihin pitäjiin toimipisteensä perustaneet pääsääntöisesti psykopaattis-sosiopaattis-narsistisia sontakasoja. Kiertäkää kaukaa, niin aloituksen kaltaisilta ongelmilta säästytte.

Vierailija
9/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pieksämäkiset ja kuopiolaiset firmat tai näihin pitäjiin toimipisteensä perustaneet pääsääntöisesti psykopaattis-sosiopaattis-narsistisia sontakasoja. Kiertäkää kaukaa, niin aloituksen kaltaisilta ongelmilta säästytte.

LOL!!!

Vierailija
10/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa ja myös irtisanoutunut. Huomaan haluavani kostohyvitystä, että firma ja pomo saavat tuntea nahoissaan minun lähtöni, että pomo etenkin joutuisi kärsimään ja saisi katua. Näin tuskin tulee käymään kuitenkaan, porukka vaihtuu ja tyypit ovat tyytymättömiä, mutta homma rullaa kuten etenkin. 

Vierailija
11/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieksämäkeläiset... Muuten meni oikein. Sopii varsinkin noihin itseänsä täynnä oleviin mualimannapalaisiin. 

Vierailija
12/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa tilanteessa ja myös irtisanoutunut. Huomaan haluavani kostohyvitystä, että firma ja pomo saavat tuntea nahoissaan minun lähtöni, että pomo etenkin joutuisi kärsimään ja saisi katua. Näin tuskin tulee käymään kuitenkaan, porukka vaihtuu ja tyypit ovat tyytymättömiä, mutta homma rullaa kuten etenkin. 

Kirjolohi toimiston vessan WC-istuimen säiliöön. Sen jälkeen on maksettu potut pottuina ja voi hyvillä mielin suunnata kohti uusia haasteita.

Vierailija
13/13 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjolohi toimiston vessan WC-istuimen säiliöön. Sen jälkeen on maksettu potut pottuina ja voi hyvillä mielin suunnata kohti uusia haasteita.

Loistoidea, kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme