Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 156-senttinen kasiluokkalainen tyttö liian lyhyt?

Vierailija
12.08.2016 |

Nyt kun täällä on näitä pituuskeskusteluja koskien lasten/nuorten pituutta, jäi tämä askarruttamaan. Siskontyttö on 14 ja tuon mittainen. Eikö ole vähän outoa, että tuon ikäinen on noin lyhyt?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26-vuotias 156 senttinen, eli ei ole.

Vierailija
22/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpön mittainen taskuraketti.

-mryouth75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tämä naisten/tyttöjen lyhyysongelma on. Olen 158cm ja 25v, täysin tyytyväinen pituuteeni, parempi olla lyhyt kuin pitkä nainen! :)

Miten niin? Plussaa on jos löytää vaatteet aikuisten valikoimista.

Vierailija
24/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon yli 40-vuotias ja 158 cm pitkä. Enkä ole oudon lyhyt. 

Vierailija
25/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 156 cm ja äitinkin oli muutaman sentin pitempi. Ei kukaan meidän suvussa ole näin pieni. Isän sisot olivat pitkiä, lähes 170 cm ja harvat sen ikäiset olivat niin pitkiä.  Kiva olisi olla pitempi, mutta kun jalat yltää maahan ja yllän ajamaan autoa kunnollisessa asennossa, niin samapa se. 

Vierailija
26/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 30-vuotias avovaimo on 156 cm. Aivan uskomattoman seksikäs taskuvenus. Isot rinnat ja hyppyripeppu. <3

Vierailija
27/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole pituuskisa.

Vierailija
28/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kasiluokkalainen on 158 senttiä ja kyllä hän tuota lyhyyttään murehtii. Toivottavasti tulisi vielä ainakin kuusi senttiä lisää...

Vierailija
29/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt provo, mutta vastaanpa nyt silti. Olen 28v nainen ja 156cm pitkä. Tai lyhyt. Miten sen haluaakaan ilmaista. En ole liian lyhyt. Lyhytkasvuisuudelle on oma määritelmänsäkin, en nyt muista mikä on se senttimäärä, joka täytyy alittaa, mutta 156cm pituinen nainen menee ihan normaalin pituuden vaihtelun piiriin. Meitä on monen kokoisia, jos et ole vielä huomannut. 

Vierailija
30/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vittumaista matkustaa lentsikas pitkänä ihmisenä, kun taas ne lyhyet saa sitä jalkatilaa ihan vitusti.

t. pitkä ihminen

Vierailija
31/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ihan normaali pituushan tuo on, myös aikuiselle. Olen itse 158 cm, ja kasiluokkalainen tyttäreni sentin-kaksi lyhyempi. Kaikki sekä isän että äidin puoleisessa suvussani ovat lyhyitä, eikä tyttären isänkään suku ole mitenkään pitkää. En ole koskaan ajatellut olevani poikkeuksellisen lyhyt tai kokenut kärsiväni lyhyydestä. Farkun lahkeita pitää usein lyhentää, kaupassa ei yllä ylähyllylle ja kuntosalilaitteet ovat joskus liian isoja, mutta siinä oikeastaan kaikki mieleen tulevat arjessa näkyvät lyhyyden haittapuolet.

Vierailija
32/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ihan normaali pituushan tuo on, myös aikuiselle. Olen itse 158 cm, ja kasiluokkalainen tyttäreni sentin-kaksi lyhyempi. Kaikki sekä isän että äidin puoleisessa suvussani ovat lyhyitä, eikä tyttären isänkään suku ole mitenkään pitkää. En ole koskaan ajatellut olevani poikkeuksellisen lyhyt tai kokenut kärsiväni lyhyydestä. Farkun lahkeita pitää usein lyhentää, kaupassa ei yllä ylähyllylle ja kuntosalilaitteet ovat joskus liian isoja, mutta siinä oikeastaan kaikki mieleen tulevat arjessa näkyvät lyhyyden haittapuolet.

No ei ole normaali pituus. Kun nää kasit on aikuisia, keskipituus on jo 168 eli ovat 10 senttiä sen alle.

Vierailija
33/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tämä naisten/tyttöjen lyhyysongelma on. Olen 158cm ja 25v, täysin tyytyväinen pituuteeni, parempi olla lyhyt kuin pitkä nainen! :)

Miten niin? Plussaa on jos löytää vaatteet aikuisten valikoimista.

Eipä mulla ole koskaan ollut ongelmia löytää vaatteita aikuisten osastolta.

t. Toinen 158cm

Vierailija
34/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on aivan liian nuori minulle, mutta myös liian lyhytkin.

Pertti 32v

Vierailija
35/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kaikki juuri sen mittaisia kuin perintötekijöihimme on jo ennen syntymäämme "kirjoitettu". On järjen köyhyyttä puhua jostain lapsesta tai nuoresta, että hän on liian lyhyt. Laukokaa nyt se sitten vielä päin lapsen naamaa, niin aiheutatte trauman.

Vierailija
36/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole normaali pituus. Kun nää kasit on aikuisia, keskipituus on jo 168 eli ovat 10 senttiä sen alle.

Lyhytkasvuisuuden raja on Suomessa 150 cm. 156-senttinen on lyhyt mutta ei "epänormaali". Onko sinusta myös 178 cm pitkä eli 10 senttiä keskipituuden ylittävä nainen epänormaali?

Vierailija
37/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhytkasvuisuuden raja on Suomessa 150 cm. 156-senttinen on lyhyt mutta ei "epänormaali". Onko sinusta myös 178 cm pitkä eli 10 senttiä keskipituuden ylittävä nainen epänormaali?

Ei mutta pitkä, kuten se 158 on lyhyt.

Vierailija
38/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen jo 23 vuotias ja tuon mittainen :D

Vierailija
39/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, olen 151cm kolmikymppinen nainen ja onnellinen elämästäni. Miehiä on aina pyörinyt ympärillä, varmaankin juuri viehättävyyteni vuoksi:) oma mieskin on 40cm pitempi, eikä pituuero ole koskaan häirinnyt parisuhdetta. Lyhyistä miehistä en edes erityisemmin pidä!

Vierailija
40/43 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 154 cm pitkä, enkä ole lyhyydestä koskaan kärsinyt. Sekä isän että äidin puolen naiset on kaikki samanlaisia, mummo aikuisiällä 147 cm, vanhuudessa hädintuskin 140 cm.

Mikään ammatti, jossa on pituudella merkitystä ei ole ikinä kiinnostanut. Ylähyllyille pääsee jakkaralla, kaupoissa voi kysyä apua.

Ihan turhaa taivastella pituutta, se on asia, jolle kukaan ei voi mitään. Vai mitäpä täti meinasi tytölle tehdä vaikka täällä yksimielisesti todettaisiin, että tämä on "liian" lyhyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän