Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päädyin avioeron jälkeen slummiin, ahdistaa

Vierailija
12.08.2016 |

asuimme ennen rivitalossa rauhallisella alueella. olen lapsena asunut kerrostalossa, mutta ei silloin kyllä tälläistä ollut !

joukko syljeskeleviä, kiroilevia kännykkää näprääviä poikia istuu hiekkalaatikon reunalla tai mattotelineellä. yläkerran 90-luvulle jumittunut mieshenkilö huudattaa Dr Albania . j alakerran nainen juoksee tupakalla, puhuu huutamalla kännykkään ja käy pummimassa milloin wc-paperia, milloin kahvia! puhumattakaan viereisen rapun romaneista...

vähän matkan päässä on kioski, jonka pihalla pyörii päivisinkin epämääräistä sakkia ja lähellä oli kuulemma joskus leikkipuisto, muttei ole enää. enkä ihmettele yhtään miksi!!!

ahdistaa olla lasten kanssa pihalla, en uskalla antaa 5v:n ulkoilla yksin ja myös 8v:n takia olen jatkuvasti peloissani .(

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

halusin mahdollisemman pian oman asunnon ja otin ensimmäisen , jonka kaupunki tarjosi!  alue vaikutti rauhalliselta kun kävin asuntoa katsomassa, totuus paljastui vasta muuton jälkeen :(

Ap

Kaupunki tarjosi sinulle oman asunnon? Missä kaupungissa tämä tapahtui? Yleensä se oma asunto pitää maksaa ihan itse.

Vierailija
22/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestänyt tätä nykyajan kerrostaloelämää vaan muutin maalle (halpa kaupunki) omakotitaloon. Nettotulot alle 2000 ja silti olen pärjännyt yksin omakotitalossa.

no miten työmatkat kun matkathan maksaa sitten enenmmän? missä kaupungissa ja kuinka kaukana käyt työssä?Pääkaupunkiseudullajos haluaa turvallisemmalle halvemmalle alueelle niin kauemmas joutuu kyllä muuttamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vaan hakemaan asuntoa paremmalta alueelta. Yksityiseltä löytää yleensä kohtuullisen hyvin. 

Vierailija
24/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne menossa kolmatta vuotta. Kyllä ahdistaa. Elättelen toiveita päästä viiden vuoden sisään jonnekin asumisen arvoiseen paikkaan

Vierailija
25/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän fiiliksen, muutin omasta tahdostani Espoon sisällä paremmalta alueelta "slummiin" ja ero on huima! Pihä täynnä huutamia mamu-lapsia, ja se ääni häiritsee, vaikka toki on hienoa, että leikkivät ulkona ja siten ovat normaaleja lapsia. Rappukäytävässä  on välillä verta, välillä roskia ja aina erikoisia tuoksuja...  Mutta seuraava asunto ei tule olemaan täällä...

Erikoisia tuoksja?????

Vedä jo itsesi hirteen

Vierailija
26/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaisille ihmisille ei edes pitäisi antaa kaupungin asuntoa. Jos ei kelpaa asunto normaali ihmisten seasta niin painukoot helvettiin.

Vierailija
27/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole slummeja. Olen nähnyt oikeita slummeja ja on vähän kermapersemäistä sanoa jotain ei-niin-hirveän-kivaa kerrostaloaluetta slummiksi.

Suomessa sulla on myös mahdollisuus aika helposti muuttaa muualle jos vain haluat, eli ei muuta kun alat uutta asuntoa etsimään.

Vierailija
28/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy ap :( Kannattaisi koittaa pystyä muuttamaan pois. 

Onneksi itse asun Westendissä.

Vierailija
29/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, että sait edes asunnon. Monet eivät saa.

Vierailija
30/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, nyt vaan käytät kaikki keinot että pääsette sieltä pois. Ja vuokra-asunnostakin voi neuvotella, ts. jos näyttää siltä että vuokrailmoitus roikkuu pidempään netissä, niin voi yrittää neuvotella vuokraa/takuuvuokraa alas. Jos käyt töissä, niin voit olla oikein hyvä ehdokas. Ja varsinkin yksityiset vuokranantajat eivät aina ole pelkästään maksimituoton perässä, moni varmasti tarjoaisi mielellään kodin teidän tilanteessa olevalle.

Vierailija
31/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi tuota lähiöelämää ja olen kuitenkin vetänyt kamaa koko elämäni. Halveksin noita narkkareita vaikka taidan olla itsekin vähän sellainen.

Vierailija
32/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannustan sinua myös säästämään! Koita löytää uusi asunto mahdollisimman pian. Et yhtään kertonut minne päin olet muuttanut, mutta olisiko mahdollista koittaa etsiä paremmalta alueelta pienempi asunto. Vaikka neliöhinta olisi kalliimpi, niin asumismukavuus olisi suurempi!

Vierailija
33/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuo kuulosti ihan tavalliselta kerrostaloelämältä. Et maininnut mitään vakavaa, kuten narkkeja, raiskaajia, ryöstäjiä, namusetiä. Itse jouduin elämään lapsuuteni Kontulassa tuollaisessa ympäristössä ja hengissä selvisin. Itse asiassa minusta tuli astetta kovempi ja pärjäävämpi. Unohda ne prinsessakartanoharhat ja ole onnellinen että sinulla on katto pään päällä. Jos sinulla ei ole rahaa, mutta lapsia on tehty niin hyvin todennäköistä että päädyt kaupungin kämppään ja tuollaisia ne on kaikki. Kyllä lapsesi pärjäävät. Etenkin 8-vuotias osaa jo ajatella hyvin itse ja vältellä epämääräistä porukkaa.

Vierailija
34/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro AP mikä kaupunki kyseessä.

Ymmärrän kyllä miltä tuntuu lasten puolesta. Itse olen ajatellut niin, että jos vaihtoehdot olisi 40m2 hyvältä alueelta vs. 80m2 kehnolta alueelta - tulisimme poikani kanssa pärjäämään tuossa pienemmässä asunnossa mainiosti. Koulut yms. sattuvat nyt vaan olemaan parempia ns. paremmilla alueilla.

Sellaista tämä elämä nykyään valitettavasti on.

Vierailija
35/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 5v.leikkii yksin ulkona?

Vierailija
36/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Olisi helpompi arvioida miten paha "slummi" on kyseessä. Tosiasiassahan tuo kuulostaa tavalliselta kerrostalolähiöltä.

Vierailija
37/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä tuo kuulosti ihan tavalliselta kerrostaloelämältä. Et maininnut mitään vakavaa, kuten narkkeja, raiskaajia, ryöstäjiä, namusetiä. Itse jouduin elämään lapsuuteni Kontulassa tuollaisessa ympäristössä ja hengissä selvisin. Itse asiassa minusta tuli astetta kovempi ja pärjäävämpi. Unohda ne prinsessakartanoharhat ja ole onnellinen että sinulla on katto pään päällä. Jos sinulla ei ole rahaa, mutta lapsia on tehty niin hyvin todennäköistä että päädyt kaupungin kämppään ja tuollaisia ne on kaikki. Kyllä lapsesi pärjäävät. Etenkin 8-vuotias osaa jo ajatella hyvin itse ja vältellä epämääräistä porukkaa.

Kyllä näissä kaupungin vuokrakämpissäkin on eroja. Me asuimme ennen Kontulan, nyt Viikin liepeillä ja asuinalueilla on eroa kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
38/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Dr.Alban on kyllä paha 😂

Hello Africa! 😂

Vierailija
39/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta äkkiä pois, tuo ghettorupusakki vielä pöllii muumimukisi :(

Vierailija
40/51 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en asuisi tuollaisessa paikassa hetkeäkään. Nyt vaan aktiivisesti etsimään asuntoa netistä, lehdistä ym. Yksityisiltä saa oman kokemuksen mukaan kelpo asuntoja suht edullisella vuokrallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä