Vyöhyketerapia, mitä se tekee? Onko se samanlaista kuin hieronta? Auttaako vaihdevuosien oireisiin?
En oikein pääse selville vyöhyketerapiasta netissä, että mitä se oikein tekee? Tuntuuko se samalta kuin hieronta?
Olen niin turvoksiissa, lihonut ja nukun pätkissä. Luulen että tässä vaihdevuodet jo jyllää.
Kannattaisiko kokeilla? Minulla olisi aikaa käydä vaikka miten monta kertaa, riittääkö yksi käynti vai pitääkö ottaa sarjoina?
Onko täällä ketään joka olisi kokeillut ja saanut apua johonkin vaivaan tuosta hoitomuodosta?
Kommentit (6)
Vein 3kk ikäisen vauvani vytöhyketerapiaan koliikin takia ja auttoi minun mielestäni. Siinä "hierotaan" jalkapohjia. Jotenkin kaikki hermot ja akupunktiopisteet kaikkialle menee sieltä. Maksaa kyllä ihan mukavasti että ei ehkä kannata jos on rahat tiukilla. :)
Käyttäjä2328 kirjoitti:
Vein 3kk ikäisen vauvani vytöhyketerapiaan koliikin takia ja auttoi minun mielestäni. Siinä "hierotaan" jalkapohjia. Jotenkin kaikki hermot ja akupunktiopisteet kaikkialle menee sieltä. Maksaa kyllä ihan mukavasti että ei ehkä kannata jos on rahat tiukilla. :)
No kun ne "kaikki hermot"ei mene jalkapohjien kautta. Koliikista ota pirukaan selvää mikä siihen auttaa ja mikä ei ja järki himmenee joka tapauksessa. Meidän vauva huusi toista vuotta ja olisin ollut valmis vaikka kuukivi- ja yksisarvisterapiaan, jos joku olisi ehdottanut, vaikka tiedän niiden olevan silkkaa kusetusta.
Minulla vyöhyketerapia auttoi käynnistämään synnytyksen ja myös järkyttäviin ovulaatiokipuihin. Eli saattaisi hyvin tehota menopaussioireisiinkin. Kunnon vyöhyketerapia ei ole mitään hemmotteluhoitoa, vaan saattaa sattua ihan vietävästi. Kenelle vaan ei kannata mennä, kaiken maailman hivelijöitä on markkinoilla jotka tunkevat vaan magneetteja korvanlehtiin, vaan etsi joku jolla on hyviä suosituksia.
Käyttäjä2328 kirjoitti:
Hermot _ei_ mene jalkapohjien kautta. Voihan se jalkapohjien käsittely rentouttaa ja helpottaa oloa kun on mukava, empaattinen käsittelijä, arvonsa silläkin. Mutta puheet jostain hermoista voit kyllä ohittaa huuhaana.
Olihan se ihan mukavan tuntuista, kun terapeutti paineli niitä pisteitä. Rentoutti, mutta "apua" ei ollut.
Vyöhyketerapia auttaa terapeutin talousongelmiin. Mihinkään muuhun se ei auta. Parhaan tuloksen saat, kun et käy kertaakaan. Jos on pakko, niin kerta riittää.
Sorry negatiivisuus, mutta kyseessä on hölynpöly. Vyöhyketerapeutti voi olla vilpittömin mielin liikkeellä, mutta huuhaata yhtä kaikki. Ja ihan varmasti joku sanoo, että on auttanut, mutta syy-seuraussuhteiden arviointi on vain yksilötasolla niin vaikeaa.