Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on tuntemasi psykologi?

Vierailija
11.08.2016 |

Millainen tyyppi on tuntemasi psykologi?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologin ei pitaisikaan kaveerata entisen asiakkaan kanssa. Se kuuluu ihan eettisen ammatinharjoittamisen perusteisiin... Ehka sinulla on eparealistiset odotukset siita, miten suhteenne pitaisi kehittya henkilokohtaisemmalle tasolle.

Miksei sitä sitten voi selittää sillä että etiikka estää?

Miksi pitää sen sijaan lytätä toisen itsetunto ja väittää tietävänsä toisen ajatukset paremmin kuin hän itse?

Voitko selittää vähän paremmin tilannetta? Tottahan se on,että jos sä kuvittelet et teillä on jotenkin ainutkertainen suhde ja olette ystäviä niin näin ei ole. Terapiasuhde on ainutlaatuinen, mutta se on kuitenki valtasuhde, eikä mielestäni edes mahdollista ystävyyttä. Sä et tunne sun terapeuttia, ettekä te tasavertaisessa suhteessa. Sille on syynsä miksi se suhde on tarkkaan rajattu. Se ainakin omalla kohdallani mahdollisti sen, että annoin välillä hänelle tulla kaikennäköistä paskaa ja syytinki häntä vaikka mistä jutuista, koska hän kesti sen. Oli tarpeeksi lähellä, mutta riittävän kaukana. Yhdessä me tarkasteltiin miksi hän herätti mussa sellaisia tunteita. Ja ne tunteet oli laidasta laitaan.

-se neljän vuoden terapian käynyt

Vierailija
42/54 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologin ei pitaisikaan kaveerata entisen asiakkaan kanssa. Se kuuluu ihan eettisen ammatinharjoittamisen perusteisiin... Ehka sinulla on eparealistiset odotukset siita, miten suhteenne pitaisi kehittya henkilokohtaisemmalle tasolle.

Miksi pitää sen sijaan lytätä toisen itsetunto ja väittää tietävänsä toisen ajatukset paremmin kuin hän itse?

Voitko selittää vähän paremmin tilannetta? Tottahan se on,että jos sä kuvittelet et teillä on jotenkin ainutkertainen suhde ja olette ystäviä niin näin ei ole. Terapiasuhde on ainutlaatuinen, mutta se on kuitenki valtasuhde, eikä mielestäni edes mahdollista ystävyyttä. Sä et tunne sun terapeuttia, ettekä te tasavertaisessa suhteessa. Sille on syynsä miksi se suhde on tarkkaan rajattu. Se ainakin omalla kohdallani mahdollisti sen, että annoin välillä hänelle tulla kaikennäköistä paskaa ja syytinki häntä vaikka mistä jutuista, koska hän kesti sen. Oli tarpeeksi lähellä, mutta riittävän kaukana. Yhdessä me tarkasteltiin miksi hän herätti mussa sellaisia tunteita. Ja ne tunteet oli laidasta laitaan.

Ei ollut minulla kyse terapiasta, vaan vain ammatinvalinnanohjaajasta, joka psykologiudestaan huolimatta ei minusta oikeastaan eroa muista työvoimavirkailijoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut minulla kyse terapiasta, vaan vain ammatinvalinnanohjaajasta, joka psykologiudestaan huolimatta ei minusta oikeastaan eroa muista työvoimavirkailijoista.

Lisään tähän vielä itse, että kiinnostaa muitakin se, millainen ihminen psykologi kenties on ajatuksiltaan ja omilta mielipiteiltään, koska joku on tämän keskustelunkin aloittanut. Vastakkaisen sukupuolen edustajan psykologius saattaa joskus olla jotenkin kiehtova juttu vain jostain selittämättömästäkin syystä.....

Vierailija
44/54 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin 70-vuotias nainen, ylimielinen ja röyhkeä.

Vierailija
45/54 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittava ihminen joka analysoi kaiken ja etsii piilomerkityksiä kaikesta mitä sanotaan. Valitettavasti oma sisar.

Tunnistan tän ihmistyypin muutamista omista kollegoista (itsekin siis koulutukseltani psykologi). On kyllä äärimmäisen rasittavaa.

Vierailija
46/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättää mitä haluan sanoa, heilauttaa aina päätä pöljästi. Ihmeellinen.

Vierailija
47/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin raskasta seuraa. Äärimmäinen perfektionisti, jolla näyttääkin elämässä olevan kaikki täydellisen tip top, mutta silti aina voisi kaikki kuitenkin olla niin paljon paremmin. Uskotteko, että vältän seuraa parhaani mukaan - oma elämä alkaa näyttää siltä, että onko tämä edes elämisen arvoista, kun toinen valittaa koko ajan sellaisistakin asioista elämässä mitä ei itse edes ehtisi ja jaksaisi miettiä.

Joo samalla säälittää kun ei osaa iloita kaikesta, mitä hänellä on, mutta ei tuollaista vain jaksa enää pidemmän päälle kuunnella

Vierailija
48/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin raskasta seuraa. Äärimmäinen perfektionisti, jolla näyttääkin elämässä olevan kaikki täydellisen tip top, mutta silti aina voisi kaikki kuitenkin olla niin paljon paremmin. Uskotteko, että vältän seuraa parhaani mukaan - oma elämä alkaa näyttää siltä, että onko tämä edes elämisen arvoista, kun toinen valittaa koko ajan sellaisistakin asioista elämässä mitä ei itse edes ehtisi ja jaksaisi miettiä.

Joo samalla säälittää kun ei osaa iloita kaikesta, mitä hänellä on, mutta ei tuollaista vain jaksa enää pidemmän päälle kuunnella

Kun hän ei siis osaa itse iloita kaikesta hyvästä mitä hänellä elämässä on

Vierailija
49/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin johdatteleva ja myös pervon oloinen. Nahkahansikkaat myös työpöydällä, jotenkin sillee creepyä.

N19

Vierailija
50/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni. Kylmin tietämäni ihminen. Jos uskoisin, että maallikko voi diagnosoida toisen ihmisen narsistiksi niin sanoisin hänen olevan narsisti. Seurassa todella mukava ja tunteellinen, lämmin ja empaattinen, hakeutuu halailemaan muita ja toimii vapaa-ajallaan "särkyneiden" ihmisten parissa vapaaehtoisesti. En kerro tarkemmin millä tavalla särkyneiden mutta sellaisten, joilla on surua ja hätää.

Todellisuudessa erittäin kylmä, julma ja laskelmoiva, mutta näytti sen puolen itsestään vain kahden kesken.

Sai potkut työstään ja vaikka ei koskaan kertonut todellista syytä, niin laskin yhteen sen mitä olin aiemmin häneltä kuullut (hänelle oli ilmoitettu ettei asiakkaita ole sopivaa halailla) ja mitä kuulin myöhemmin hänestä muualta, uskon että kyseessä oli asiakkaisiin kohdistunut seksuaalinen häirintä.

(Turha kai mainitakaan, että suhteemme päättyi siihen, että hän petti.)

Saa halata jos asiakas halaa ensin. Esimerkiksi minä olen halannut asiakasta. Terapiajakson lopuksi asiakas halusi halata ja se oli minulle ok. Kiitollisuutta voi osoittaa monin tavoin, joku ilmaisee itseään sanallisesti ja joku toinen toiminnan kautta, esimerkiksi joku haluaa halata, joku tuo kukkia ja joku haluaa tarjota pullakahvit. Häirintää tai ahdistelua ei tietenkään saa olla. Eikä muutenkaan asiakashalaukseen saa liittyä mitään seksuaalista. 

Vierailija
51/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhö - tosi outoa edes sanoa. Heiluu Amma-piireissä, kristallimeditaatioissa ja uskoo aivan kaikkeen mahdolliseen scheisseen - myös karmaan ja inkarnaatioon. Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää, kuinka niin epärationaalinen ihminen voi edes toimia kyseisessä ammatissa, ajoittain epäilen vakavasti hänen mielenterveyttään. Kyllä tulisi itku jos joutuisi hädän hetkellä vastaanotolleen.

Vierailija
52/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä ihminen. N. 60v mies, naistenvihaaja ja sovinisti. Osaa kuitenkin olla hauska. Spontaani (kääntöpuoli:heikko impulssikontrolli). Älykäs, taitava keskustelija (kääntöpuoli:, manipuloija). Etenkin läheisissä ihmissuhteissa käyttää henkistä väkivaltaa, myös seksuaalista väkivaltaa tehnyt joillekin.

Vierailija
53/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 70, eronnut, alkoholisti. Joi jo työvuosinaan viikonloput/lomat. Ilmeisesti jonkinlaista eksintentiaaliahdistusta ja maailmantuskaa johon ei auttanut edes iän tuoma kyynistyminen. Näennäisesti mukava ihminen, mutta hämmentävän huonot itsereflektointitaidot ammattilaiseksi 🤔

Vierailija
54/54 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottinen päsmäri, joka vihaa miestään ja avioliittoaan.

Ryhtynyt lukemaan psykologiaa omien pään ongelmiensa vuoksi.