Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa on todellakin ihmeteltäviä tyyppejä mukana, mutta miksi?

Vierailija
11.08.2016 |

Itse olen ihmetellyt, että miksi kansainväliseen "juorukerhoon" eli julkiseen facebookiin edes sellaiset ihmiset liittyvätkään mukaan, jotka kuitenkin haluavat pitää oman elämänsä hyvin salattuna. Ilmoistako edellä mainitut ihmiset haluavat ainoastaan aikajanallaan naamakirjassa puhuttavan kaverilistalaistensa kanssako?:) Ainiin, joku mammapalstalainen nyt kuittaa tuohon, että fasessa voi jutella myös kuten puhelimessakin tai mesessä piilossa muilta kavereiltaan aivan kahdestaan jonkun kaverinsa kanssa; niin voi, mutta miksi vaivautua sen takia tulemaan facebookiin, koska niin voi tehdä ulkopuolella facenkin esim. whatshapissakin.
Hymiöiden pläiskiminen on ainoa tapa olla joillakin facebookissa, tai sitten aikajanallaan jokin mitäänsanomaton kukkasen kuva tai kanan paskan kuva omalta pihanurmikolta, sekä lomamatkalta jokin maisemakuva, ja sekin jostain kaukomailta, että varmasti mukana oleville kavereille tulee selväksi, että on rikas facebookilainen. Toisaalta eivät kaukomatkojen tekemiset kerro henkilön varallisuutta, sillä sekin voi olla tehty velkarahalla tai niillä viimeisillä hiluilla, joita vielä normaalielämän kustannuksiensa jälkeen korttitilin uumenistaan löytyy:D:)

Toisaalta omituisia ovat nekin henkilöt facebookissa, jotka levittävät koko elämisen kirjon näkyville aikajanalleen ja kirjoittavat sekä esittelevät kuvien kera miltei hetki hetkeltä arkielämänsä kuvioita eli pitävät fasebookia ikään kuin päiväkirjanaan, ja lupia kysymättä lataavat valokuvia toisista kavereistaan facebookissa, ja niistäkin henkilöistä valokuvia ilman asianomaiselta pyytämäänsä lupaa, jotka eivät edes ole mukana facebookissa.

Ihmetellyt olen myöskin alkoholijuomien käyttöään esille tuovien ihmisten facebookin aikajanallaan; että joidenkin kaverieni kohdalla herää kysymys, että onko henkilön alkoholin käyttö enää kohtuullisuuden puolellakaan, sillä jos joka toisessa kuvassaan henkilö kittaa kaksin käsin pitelemäänsä kaljatuoppia tai siemailee drinkkejä, ja viiniä aivan päivittäisissä päivityskuvissaan jopa arkiaterioiden yhteydessäkin. Itse olen vähentänyt huomattavasti kertomasta esim. ravintolakäynti-otoksiani aterioineen ja kuvia, koska jokuhan voi tehdä niidenkin perusteella johtopäätöksiään, että syömmekö perheeni kanssa koskaan itsevalmistamaa kotiruokaa kotona.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi