Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaus on ehdoton ei, ehkäisyongelma...

Vierailija
11.08.2016 |

Hormonaalinen ehkäisy ei käy ja sterilisaatioon ei ikä riitä. Kortsun käytössä ei ongelmaa muuten, mutta pelkään että se olisi epävarma... kun raskaus on ehdoton ei.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti.

Vierailija
2/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka. Kroppa tottuu kyllä. Oli mun valinta koska mulla sama tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lääketieteellinen syy, jonka puolesta raskaus on ehdoton ei? Silloin voisit saada sterilisaation iästä huolimatta? Tai sitten miten kuparikierukka + kondomi yhdistelmä?

Vierailija
4/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää vaava.

Tai sitten haarat kiinni,ei voi olla niin vaikeeta!

Vierailija
5/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljakierukka

Vierailija
6/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti.

Ei käy, järki lähtee panetuksen takia. ap

Vierailija
7/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita, että kuparikierukka ei käy lääketieteellisestä eikä eettisestä syystä. ap

Vierailija
8/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lääketieteellinen syy, jonka puolesta raskaus on ehdoton ei? Silloin voisit saada sterilisaation iästä huolimatta? Tai sitten miten kuparikierukka + kondomi yhdistelmä?

On lääketieellinen syy, miksi raskaus olisi epätoivottavaa nyt mutta tämä ei kuitenkaan ole sellainen syy, että raskaus olisi esimerkiksi mitenkään täysin poissuljettu. Täysin poissuljettu se on kokonaisuuden takia, johon kuuluu se, että minulla on pitkäaikainen sairaus (joka voi kuitenkin parantua eikä itsessään olisi este vanhemmuudelle), sosiaaliset syyt (vaikea elämäntilanne, taloudellisesti ja sosiaalisesti) ja lisäksi en halua lapsia nyt tai luultavasti koskaan. Eli mikään noista syistä ei yksin olisi täysin katasrofi, mutta yhdessä ne aiheuttavat kokonaisuuden, että raskaus olisi liian raskasta läpikäydä. ap

Vierailija
9/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita, että kuparikierukka ei käy lääketieteellisestä eikä eettisestä syystä. ap

Mikä on tämä eettinen syy? Jos kuparikierukka ja hormonit on nounou niin sitten selibaatti.

Vierailija
10/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti.

Runkkaa.

Vierailija
11/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma vielä kuukausi sitten. Kävin lääkärissä ja vaihdoin pillerimerkkiä. Mutta nyt kun saanut touhuta ilman pillereitä niin vointi parempi ja halut palanneet. Eli meillä nyt vain kumi käytössä. Joka kerran jälkeen kun tarkistaa että on ehjä niin ei hätää. Jos menisi rikki niin nopeasti apteekkiin jälkiehkäisy hakemaan. Vielä ei ole onneksi tarvinnut käydä ja toivottavasti ei tarvitsekaan. Ja mies onneksi suostui kumiin myös mielellään kun nyt seksiä tarjolla useammin kun pillerit ei vie haluja. Tuskin niitä uusia pillereitä edes haen mutta onpahan resepti valmiina jos mieli muuttu.

Vierailija
12/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kehota mihinkään mutta mä ite käytän rytmimenetelmää. Kk-kiertoni on 25-26 päivää ja ovis yleensä joko kierron 11. tai 12. päivä joten pidättäydyn seksistä 6. päivästä alkaen ja harrastan seksiä seuraavan kerran kun ovulaatiosta on kulunut 2 vuorokautta eli yleensä viimestään 15. päivä. Ja tosiaan tarkistan ovulaation käyttämällä ovulaatiotestejä ja tarkkailemalla kehon antamia merkkejä.

Ei tarvitse käyttää hormoneja eikä räpeltää kortsujen kanssa mutta pitää pidättäytyä noin 10 päivää kuukaudessa ja nähdä vähän vaivaa kierron tarkkailussa. Netissä on hyviä aiheeseen liittyviä sivuja jos haluat lisää tietoa.

Vierailija
13/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatioita voi tulla kaksi.

Vierailija
14/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tämä eettinen syy? Jos kuparikierukka ja hormonit on nounou niin sitten selibaatti.

En haluaisi käyttää ehkäisyä, jossa on riskinä, että hedelmöittynyttä munasolua estetään kiinnittymästä. Selibaatti ei myöskään onnistu, panetus on niin järjetöntä. Kortsulla voin kyllä ehkäistä, siihen ei liity muuta ongelmaa kuin tunne, että se olisi epävarma. Toisaalta kai sekin on ihan käypä ehkäisy sinällään.. ap

Vierailija
15/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisytietokone

Vierailija
16/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti.

Runkkaa.

Ei se panetukseen auta :D ei millään lelulla tai klitan hieromisella voi ikinä korvata yhdyntää miehen kanssa. ap

Vierailija
17/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi käyttää ehkäisyä, jossa on riskinä, että hedelmöittynyttä munasolua estetään kiinnittymästä. Selibaatti ei myöskään onnistu, panetus on niin järjetöntä. Kortsulla voin kyllä ehkäistä, siihen ei liity muuta ongelmaa kuin tunne, että se olisi epävarma. Toisaalta kai sekin on ihan käypä ehkäisy sinällään.. ap

Hieromasauva ellei sulla ole sitä vastaan eettisiä ja lääketieteellisiä syitä...

Vierailija
18/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko je-pillerin hakea valmiiksi varalle, jos kortsu sattuu hajoomaan?

Vierailija
19/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisytietokone

Tätä olen harkinnut. Yhdessö kortsun kanssa se voisi olla hyvä. mutta onkohan se kuinka varma? ap

Vierailija
20/37 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieromasauva ellei sulla ole sitä vastaan eettisiä ja lääketieteellisiä syitä...

Ei ole noita syitä, mutta eihän hieromasauva mitenkään yhdyntää korvaa! ap