Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä neuvoksi? Naiseni ei aio ottaa sukunimeäni avioituessamme, olen loukkaantunut

Vierailija
11.08.2016 |

Olen menossa pitkäaikaisen naisystäväni kanssa pian naimisiin, ja nainen ilmoitti ettei aio ottaa minun sukunimeäni kun menemme naimisiin. Perusteluksi hän esitti, että kyseinen tapa on hänen mielestään täysin turhanpäiväinen ja nimenmuutoksista aiheutuisi vain ylimääräistä vaivaa.
En ymmärrä naiseni ajatustenjuoksua yhtään. Olemme perustamassa _perhettä_, ja perheenjäsenet kulkevat käsittääkseni yhdellä ja samalla sukunimellä. Millainen perhe muka olisi sellainen, jonka jäsenet eivät kulje samalla sukunimellä? Meillä on vieläpä lapsi minun sukunimelläni, joten en tosiaankaan tajua miksei nainen haluaisi ottaa nimeäni! Naiseni ei halua muuttaa nimeä miksikään. Ei halua yhdysnimeä, ei minun nimeäni, ei kokonaan uutta nimeä, ei mitään. Kaiken lisäksi hän ei halua myöskään, että minä ottaisin hänen nimensä sillä hänen sukunimensä ei hänen mielestään sopisi minulle ja olisin muka tossukka...

Haluan naiseni ottavan minun nimeni, miten voisin suostutella hänet ottamaan nimeni? Vai mitä minun pitäisi sitten tehdä, mielestäni perheellä on oltava yksi ja sama nimi? Mies27

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinä hänen sukunimensä?

Vierailija
2/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
4/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se naisen nimi, ei kai siihen tartte lupia kysellä.

Vierailija
5/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on jo yhteinen lapsikin? Älä viitsi, tää on nyt tosi huono.

Vierailija
6/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama millä sukunimellä kulkee.

Vierailija
7/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää sukunimistänne upouusi nimi. Tai sitten annat vain periksi ja vaimosi saa jatkaa elämäänsä omalla nimellään kuten tähänkin asti. Tai sitten ette mene naimisiin.

Vierailija
8/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin pitää oman nimeni kun menimme naimisiin, olen kiintynyt nimeeni ja se on ainut asia mitä suvustani on jäljellä.

Vierailija
9/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa vanhanaikainen. Oma mieheni jopa ehdotti, että olisin pitänyt oman nimeni. Ja meillä omi silloin jo lapsi, jolla isänsä sukunimi. Otin hänen nimensä.

Vierailija
10/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo koska ei normaali mies kirjoita "naiseni". Ei me missään kivikaudella enää eletä.

Miehen sukunimen otto avioitumisen myötä on suht tuore keksintö ja onneks laki ei enää siihen pakota.

Vierailija
11/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perheellä pitäisi olla sama nimi? Meidän perheessä minulla on oma sukunimi ja miehellä omansa ja lapsilla on yhdyssukunimi (joka ei tosin taida olla vielä Suomessa mahdollista). Järjestely on oikein hyvä ja kaikkia osapuolia tyydyttävä. Lapsuudenperheessäni äidilläni oli oma nimensä, isällä oma ja meillä lapsilla isän. 

Vierailija
12/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän islantilaisillakaan ole samaa sukunimeä perheessä

Vierailija
13/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ruma nimi tyyliin Veripää, Sikiö, Kakkinen tai Lällä? En ihmettele.

Vierailija
14/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen pulma mutta nykyään monet naiset tykkäävät pitää oman nimensä. Olen kyllä sun kannalla, otin aikoinaan mieheni nimen eikä siitä mitään haittaa ole ollut.

Vierailija
15/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en aijo ottaa miehen sukunimeä, sillä siitä tulee mieleen että mies muka omistaisi naisen

Vierailija
16/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että minäkään en ymmärrä tuollaista. Jos löytäisin elämäni miehen, todellakin antautuisin hänelle kaikesta sydämestäni ja ilmaisisin sen mm. ottamalla hänen sukunimensä avioituessa. Se ei veisi itsellisyydestäni tippaakaan vaan tuntuisi sydämessä hyvältä.

N47

Vierailija
17/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelemistasi vaihtoehdoista taisi jäädä puuttumaan se, että Sinä Ap ottaisit itsellesi yhdistelmä nimen. - Ei se silloin tietenkään tarkoita, että kaikilla perheen jäsenillä olisi yhteinen nimi, mutta iaka lähelle pääsisi kuitenkin, kun olisi ainakin osakisi yksi nimi, joka olisi kaikilla. Muta, mutta e perheenjäsenten tarvitse kaikkien kulkea samalla nimellä. Miksi pitäisi? 

Vierailija
18/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksu nainen. Tunnen monta naista, jotka ovat pitäneet oman nimensä, sen, mikä sopii hyvin etunimien kanssa ja on oman tuntuinen ja näköinen ollut aina. Eivätkä kaikki ole halunneet miestä saman nimen alle, vaan mies on saanut pitää oman nimensä. Lasten nimistä saatte sitten päättää ajoissa. Muutamalla valinta on ollut, että lapset saivat miehen sukunimen, yhdellä heistä tuli naisen sukunimisiä. Älä ole siis niin uskomattoman vanhanaikainen ap. Muiden mahdolliset ihmettelyt ja sanomiset eivät myöskään pitäisi sinua kiinnostaa.

Vierailija
19/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että minäkään en ymmärrä tuollaista. Jos löytäisin elämäni miehen, todellakin antautuisin hänelle kaikesta sydämestäni ja ilmaisisin sen mm. ottamalla hänen sukunimensä avioituessa. Se ei veisi itsellisyydestäni tippaakaan vaan tuntuisi sydämessä hyvältä.

N47

Jos löytäisit... Vanhapiika jossittelee.

Vierailija
20/66 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu nainen. Miehen nimen kantaminen on aika lailla nöyryyttävintä mitä nainen voi itselleen tehdä.