Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailen mutta en kerro siitä Facebookissa

Vierailija
11.08.2016 |

Tutut varmasti luulevat, että vietän aika tylsää elämää, vaikka oikeasti matkustelen aika paljon ja käyn aika mielenkiintoisissa paikoissa. Kotiuduin juuri reissulta, jossa oli aika upeat maisemat mutta en jakanut yhtäkään kuvaa FB:iin, enkä yleensäkään jaa julkisesti yhtäkään kuvaa. Havahduin jotenkin siihen, kun eräs tuttuni tiesi minun olleen matkalla ja ihmetteli miksi en ole laittanut FB:iin yhtäkään kuvaa.

Olisi välillä ihan kiva jakaa reissukuulumisia ja matkakuvia Facebokiissakin mutta syy miksi en ikinä jaa mitään on se , että fb-kavereita on "normaali" määrä mutta sellaisia, jotka tietäisin ehkä tykkäävän kuvistani ei ole kuin muutama hassu. Niin pikkumaiselta kuin se kuulostaakin niin tuntuisi nololta ladata reissukuvia ja sitten niissä olisi ehkä se 1 tykkäys.

Mietin vain, että onko tällaisia ihmisiä olemassa, jotka reissavat ilman, että kertovat siitä facebookissa? Vai olenko jotenki ainoa laatuani? hah.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitan lomakuvani matkan jälkeen näkyviin ne katsoo jotka haluaa. muut saa olla katsomatta

Vierailija
22/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku tuli ap:lle, koska luulee olevansa jotenkin parempi ihminen, kun ei pröystäile yhdellä elämän osa-alueella. Minä eikä moni muukaan ystäväni julkaise yhtään mitään facebookissa. En edes jaa mitään, kommentoin ja tykkäilen hyvin minimaalisti. Kyllä minä ja moni muu ystäväni eletään silti hyvin monipuolista ja tapahtuma-/reissurikasta elämää. En jätä asioitani julkaisematta siksi, koska pelkäisin aiheuttavani kateutta fb-seuraajissani; jätän asiani julkaisematta, koska en halua jakaa yksityiselämääni tai henkilökohtaisia juttujani puolituttujen/tuntemattomien kanssa. Ja ne lähimmät ihmiset tietävät tärkeistä asioistani joka tapauksessa, ilman facebookiakin. Ap ei ole siis yhtään sen parempi, nöyrempi tai vaatimattomampi ihminen, kun jättää reissupäivitykset tekemättä.

Hahah. Aina sitten löytyy taas näitä kommentoijia, jotka kääntävät aloituksen toisinpäin ja kokevat, että tarkoitus oli pröystäillä. Nimenomaan kirjoitin miten välillä olisi kivaa jakaa reissukuvia mutta ilmeisesti senkin sai käännettyä jotenkin väärin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some ei sovi valtaosasta keski-ikäisille jotka ajattelevat että yksityisyys on uhattuna ja varkaat iskevät jos suljetulle tilillesi laitat intiimin reissukuvan ja vielä sijainnin kanssa. Mikä niiden maailman sai niin uhkaavaksi?!

Itsekin keski-ikäinen ja ahkera päivittäjä.

Vierailija
24/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäysten takiako sä mitään Facebookiin päivität? Siis oikeesti?

Jos matkapäivityksiä tai kuvia jakaisin niin tottakai toivoisin, että niistä oltaisiin myös kiinnostuttu. Onhan se nyt ihan naurettavaa väittää, että ei kiinnosta tykätäänkö niistä vai ei. Vai miksi tykkäysnappi on ylipäätän keksitty. Varmasti monet eivät kehtaa myöntää, että ne tykkäykset oikeasti merkitsevät mutta aivan varmasti lämmittää mieltä, jos oma kuva on saanut kiinnostusta vs. kukaan ei ole huomionut sitä millään tavalla-miksi sitten ylipäätän jakaa muille kuvia, jos ketään ei kiinnosta. 

Vierailija
25/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Mulla on fb:n mukaan tosi tylsä ja köyhä elämä, todellisuus on ihan muuta. Ei ole tarvetta hehkuttaa ja aiheuttaa kateutta.

On kyllä ankea asenne tuollainenkin, ettei saa edes hyvistä ja kivoista asioista puhua, ettei joku vaan tule kateelliseksi. 

Kateelliset on todella veemäisiä ja kamalia ihmisiä, turha kenenkään kateutta on tarkoituksella lietsoa. Kell' onni on ...

Vierailija
26/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on tuntemattomia ihmisiä seuraavassa päivityksiänne??

Vierailija
27/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän, enkä kerro siitä fb:ssä. Silti olen olemassa.

Vierailija
28/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti aika moni joka ei koskaan päivitä mitään (ei käytä facebookia) tekee elämässään muuta kuin seisoskelee sillä paikalla, missä profiilikuva on otettu. Minulla ei näy opiskelu- eikä työpaikkaa, en lisää kuvia mistään. 

Vierailija
29/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan reissuista postaa enää mitään. Ehkä. 

Vierailija
30/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Mulla on fb:n mukaan tosi tylsä ja köyhä elämä, todellisuus on ihan muuta. Ei ole tarvetta hehkuttaa ja aiheuttaa kateutta.

En ehkä itse koe sitä hehkuttamisena, jos nyt muutaman kuvan reissusta laittaisin. Ehkä sitten erikseen ne henkilöt, joiden pitää viikon reissusta postata joka päivä useampaan kertaan kuulumisia eri turistikohteista. Silloin tulee ehkä olo, että matkaillaan vaan tykkäyksien toivossa. Lähinnä ehkä ajattelen, että onko muutkin samantyyppisiä etteivät postaa kuvia, koska pelkäävät 'ettei ketään kiinnosta.' Vai onko jollakin periaate ettei vaan halua kertoa julkisesti matkoistaan?

Voi hyvänen aika, että matkaillaan tykkäyksien toivossa? On kyllä taas niin ankea asenne, että ihan matkaillaan tykkäyksien toivossa jos kehtaa päivittää sosiaalista mediaa. 

Mullapa on kaveri joka teki lapsen tykkäyksien toivossa, kun on päivittänyt siitä raskaudestaan monta kertaa. Miettikää hei.

Vierailija
31/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tykkään seurata toisten reissuja. Niistä saa ihan oikeasti inspiraatiota. Tavallaan luotan niihin enemmän kuin matkatoimistojen mainoksiin. 

Vierailija
32/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi edes mennä faceen, kun en halua jakaa mitään somessa.

Vierailija
33/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä itse koe sitä hehkuttamisena, jos nyt muutaman kuvan reissusta laittaisin. Ehkä sitten erikseen ne henkilöt, joiden pitää viikon reissusta postata joka päivä useampaan kertaan kuulumisia eri turistikohteista. Silloin tulee ehkä olo, että matkaillaan vaan tykkäyksien toivossa. Lähinnä ehkä ajattelen, että onko muutkin samantyyppisiä etteivät postaa kuvia, koska pelkäävät 'ettei ketään kiinnosta.' Vai onko jollakin periaate ettei vaan halua kertoa julkisesti matkoistaan?

Voi hyvänen aika, että matkaillaan tykkäyksien toivossa? On kyllä taas niin ankea asenne, että ihan matkaillaan tykkäyksien toivossa jos kehtaa päivittää sosiaalista mediaa. 

Mullapa on kaveri joka teki lapsen tykkäyksien toivossa, kun on päivittänyt siitä raskaudestaan monta kertaa. Miettikää hei.

En ihan matkailua tarkoittanut ylipäätään vaan näitä, jotka päivittelevät monta kertaa päivässä reissun päältä. Itsellä ainakin tulee olo, että pitääkö se koko reissu jakaa julkisesti.

Ai no voi että, toivottavasti kaveri pystyy kuitenkin huolehtimaan lapsesta, vaikka ei ollutkaan oma toive. :P

Vierailija
34/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Eipä sitä kannattaisikaan Facebookiin laittaa jos matkalle lähtee, on meinaan avoin kutsu varkaille tulla sun luo kylään ;) 

Mä laitan kuvia ja musta on myös ihana katsoa toisten kuvia, jonkun kuvan perusteella saatan varata seuraavan matkani.

Kotimme ei ole tyhjä matkojen aikana, meillä on kaksi koiraa ja joku heitä hoitamassa, yleensä isäni tai miehen sisko.

Tänä vuonna olen ollut 3 viikkoa Gambiassa, 3 vrk:n reissussa Riikassa, nyt parhaillaan Turkissa ja talveksi jo varattuna 2 viikon Thaimaan matka. Ei musta ainakaan noin suhteellisen pieni matkailumäärä aiheuta kateutta. (Ollaan vapaaehtoisesti lapseton pariskunta esim siksi et halutaan matkustella). Tai no joo, aina oon vähän kade jos vaikka kaveri postaa jonkun ihanan rantakuvan ja itsellä edessä työpäivä jonne pitää kulkea pyörällä räntäsateessa mutta silti toisten kuvia on mukava katsella 😊

Vierailija
35/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet tarpeelliseksi kertoa av:lla että matkustat paljon mutta et koe aiheellisiksi kertoa sitä Facebookissa!

Vierailija
36/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu appivanhempien kanssa. Matkustelemme ahkerasti, sekä kotimaassa että ulkomailla. Käymme myös paljon erilaisissa kulttuuritapahtumissa. Appivanhemmille emme vain kerro menemisistämme enää nykyään yhtikäs mitään.

Syystä, että anoppi on niin kateellinen kaikesta mitä teemme ja "kostaa" lomamatkamme sitten lapsillemme. Jos esim. tietävät meidän perheenä olleen matkalla, eivät haluakaan ottaa lapsiamme mukaan mökilleen tai huvipuistoon: vievät sinne vain miehen veljen lapset. Omituinen logiikka.

Onneksi välimatkaa on paljon, joten salailu onnistuu hyvin. Sanotaan vaan, että on paljon ylitöitä ja muita työkiireitä, eikä ehditä käydä kotiseudulla. Viimeksi anoppi muistutti miestä, eli poikaansa, kesäloman tärkeydestä, hän kun luulee ettei mies ehtinyt pitää työkiireidensä takia edes normaalia lomaa vaikka oikeasti lomailtiin ja matkusteltiin melkein koko 5 viikkoa.... ;)

Vierailija
37/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ikävää jos ihmiset eivät voi / halua jakaa elämäänsä FB:ssä. On kiva katsella ja lukea mitä kavereille kuuluu ja äärimmäisen ikävää, kun jotkut vain stalkkaavat eivätkä itse päivitä juuri mitään.

Itse päivitän paljon tekemisiäni faceen, mutta rajoitan näkymistä niille jotka eivät itse päivitä. Minulta näkee siis päivityksiä suhteessa siihen kuinka paljon itse päivittää.

Vierailija
38/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama juttu appivanhempien kanssa. Matkustelemme ahkerasti, sekä kotimaassa että ulkomailla. Käymme myös paljon erilaisissa kulttuuritapahtumissa. Appivanhemmille emme vain kerro menemisistämme enää nykyään yhtikäs mitään.

Syystä, että anoppi on niin kateellinen kaikesta mitä teemme ja "kostaa" lomamatkamme sitten lapsillemme. Jos esim. tietävät meidän perheenä olleen matkalla, eivät haluakaan ottaa lapsiamme mukaan mökilleen tai huvipuistoon: vievät sinne vain miehen veljen lapset. Omituinen logiikka.

Onneksi välimatkaa on paljon, joten salailu onnistuu hyvin. Sanotaan vaan, että on paljon ylitöitä ja muita työkiireitä, eikä ehditä käydä kotiseudulla. Viimeksi anoppi muistutti miestä, eli poikaansa, kesäloman tärkeydestä, hän kun luulee ettei mies ehtinyt pitää työkiireidensä takia edes normaalia lomaa vaikka oikeasti lomailtiin ja matkusteltiin melkein koko 5 viikkoa.... ;)

Ja vielä jatkan...

Sama kertomattomuus koskee myös hankintoja ja erityisesti kotimme sisustusta. Anoppi on kateudesta vihreä jos tietää meidän ostaneen vaikkapa jonkun uuden huonekalun, verhot tai tehneen remonttia. Ajatelkaa miten sairasta! Mitään emme anopin vuoksi saisi tehdä emmekä ostaa, missään emme saisi matkustaa tai käydä.

Surullista ettei voi jakaa iloisia asioita miehen vanhempien kanssa, mutta emme halua

a) tuottaa mielipahaa ja aiheuttaa kateutta, ja b) vaikeuttaa omaa ja lastemme elämää anopin (ja anoppia seuraavan apen) kostolla.

Vierailija
39/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Eipä sitä kannattaisikaan Facebookiin laittaa jos matkalle lähtee, on meinaan avoin kutsu varkaille tulla sun luo kylään ;) 

Öö, tota, etkö ole huomannut, että siellä on yksityisyysasetukset?

Minä jaan matkani netissä aina (vapaalla on enemmän aikaa päivittää ja enemmän päivitettävää kuin töissä ollessa), mutta toki vain osalle ystävistäni enkä koko maailmalle. Matkustan 2-3 kk vuodessa eikä ole vielä koskaan käynyt varkaita. Luotan ystäviini ja erityisesti naapureiden kohdalla koen että on nimenomaan hyvä, että he tietävät, milloin olemme matkalla jotta osaavat reagoida mahdollisiin epäilyttäviin juttuihin.

Vierailija
40/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne FB-jaot yleensä mitään kerro noista matkakohteista. Paljon paremman käsityksen saa lukemalla oikean kirjan matkakohteista tai katsomalla vainka jonkin dokumentin. FB-jaot ovat pääsääntöisesti täysin tyhjänpäiväisiä, vaatii kyllä jo erityistä taitoa kirjoittaa tai jakaa siellä FB:ssa jotain merkittävää. Yleensäkin 99,99% sosiaalisesta mediasta on roskaa. Tämä palsta mukaanluettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän