Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailen mutta en kerro siitä Facebookissa

Vierailija
11.08.2016 |

Tutut varmasti luulevat, että vietän aika tylsää elämää, vaikka oikeasti matkustelen aika paljon ja käyn aika mielenkiintoisissa paikoissa. Kotiuduin juuri reissulta, jossa oli aika upeat maisemat mutta en jakanut yhtäkään kuvaa FB:iin, enkä yleensäkään jaa julkisesti yhtäkään kuvaa. Havahduin jotenkin siihen, kun eräs tuttuni tiesi minun olleen matkalla ja ihmetteli miksi en ole laittanut FB:iin yhtäkään kuvaa.

Olisi välillä ihan kiva jakaa reissukuulumisia ja matkakuvia Facebokiissakin mutta syy miksi en ikinä jaa mitään on se , että fb-kavereita on "normaali" määrä mutta sellaisia, jotka tietäisin ehkä tykkäävän kuvistani ei ole kuin muutama hassu. Niin pikkumaiselta kuin se kuulostaakin niin tuntuisi nololta ladata reissukuvia ja sitten niissä olisi ehkä se 1 tykkäys.

Mietin vain, että onko tällaisia ihmisiä olemassa, jotka reissavat ilman, että kertovat siitä facebookissa? Vai olenko jotenki ainoa laatuani? hah.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet tarpeelliseksi kertoa av:lla että matkustat paljon mutta et koe aiheellisiksi kertoa sitä Facebookissa!

Ööh, koska se oli vähän koko ketjun idea kertoa, että matkustelen mutta en kuitenkaan päivitä siitä facebookkiin, ja kysellä onko meitä kenties muita. (tietysti on) Ei tässä ollut myöskään tarkoituksena mitenkään kritisoida niitä, jotka reissustaan päivittelevät, vaan ehkä näitä, jotka kokevat tarpeekseen päivittää monta kertaa päivässä matkaltaan. Mutta sekään ei ollut tämän ketjun pointti. :) Ap 

Vierailija
42/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun faceen lähinnä harrasteryhmien takia, satunnaisesti saatan jotain kommenttia tai tykkäyksiä laitella. Ei siellä kenenkään elämästä oikeaa kuvaa saa. Munkin yksi sukulainen päivittelee suukko kuvia, ravintoillallisia siippansa kanssa ja niin loveeenaaaa... oikeasti ne on ihan avioeron partaalla. Ei oo paljon näkynyt päivityksiä lentävistä astioista, itkevistä alakoululaisista ja terapiassa käyvistä teineistä. Toisella sukulaisella sitten taas ihan ääripäänpäivityksiä, sillä on kaikki koko ajan nurinpäin ja elämä täyttä paskaa. No se on ainakin enemmän totuudenmukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään jakaa matkakuvia, jos ne ärsyttää niin voi poistaa ihan vapaasti minut fb kavereista tai jättää lukematta. Itsekin tykkään lukea toisten reissuista ja katsella kuvia. Ihmiset on erilaisia! Minä päivitän fb:n niitä juttuja mistä itsekin tykkään lukea, ja asioita jotka itseäni kiinnostaa. Helppoa on jättää lukematta. Miksi kaikkien pitäisi olla samasta kiinnostuneita? Fb:n rikkaus on juuri ihmisten erilaiset ajatukset ja kokemukset, toiset päivittää innolla harrastuksistaan esim urheilujuttuja, toiset lemmikeistään ja lapsista, jotkut ruuanlaitosta, ja sitten on ne matkailija-suuntautuneet.

Vierailija
44/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin perusteella elämässäni ei ole tapahtunut mitään kolmeen vuoteen. Silloin taisin viimeksi päivittää profiilikuvan..

Vierailija
45/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne, jotka eivät päivitä fb:n mitään itsestään kokevat asiasta ylpeyttä? Ja samaan aikaan valittavat siitä, kun tulee vääränlaista feediä... Miksi siellä pitää stalkata, jos kerran ei ole mitään aitoa vuorovaikutusta eikä tykkää jutuista?

Minä poistan kaikki stalkkaajat. Itsekkäitä, Omahyväisiä ja kateellisia kaikki tyyni

Vierailija
46/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotnekin tuntuisi liian yksityiseltä tiedolta jakaa henkilöille, joiden kanssa en ole vuosiin muutenkaan ollut tekemisissä.  

Miksi edes pitää sellaisia ihmisiä fb-kavereina? Jotenkin nurinkurista, että on pidettävä some-tiliä, jossa on tuntemattomia "kavereina", mutta niiden takia sitten taas ei voi päivittää mitään.

Vierailija
47/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tykkään seurata toisten reissuja. Niistä saa ihan oikeasti inspiraatiota. Tavallaan luotan niihin enemmän kuin matkatoimistojen mainoksiin. 

Seuraan paljon ystävieni ja tuttavieni matkakuvia. Pidän niistä ja saan myös motivaatiota !! Minun kaverini toivottavasti jaksavat jatkaa päivityksiä - olen niistä iloinen. Monta hyvää ideaa tullut itsellenikin.

Jakaminen on sosiaalista - annan muillekin omista hyvistä kokemuksista. Yksityiset henkilöt ovat joskus myös hieman itsekkäitä. Ei toki kaikki.

Vierailija
48/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne, jotka eivät päivitä fb:n mitään itsestään kokevat asiasta ylpeyttä? Ja samaan aikaan valittavat siitä, kun tulee vääränlaista feediä... Miksi siellä pitää stalkata, jos kerran ei ole mitään aitoa vuorovaikutusta eikä tykkää jutuista?

Minä poistan kaikki stalkkaajat. Itsekkäitä, Omahyväisiä ja kateellisia kaikki tyyni

Kuka on valittanut? Onko vaikeaa ymmärtää, että iso osa niistä, jotka eivät päivitä, eivät käy facebookissa ja siten eivät lue muiden juttuja ollenkaan? 

Vierailija
49/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi reissukuvien jakaja!  Harvemmin muuten tulee nykyään faceen mitään muuta laitettuakaan, kuin reissuilta säännölliset päivitykset.

Miksi sitten näitä matkakuvia ja -päivityksiä sinne laittelen, niin syitä on monia. Eikä yksikään niistä ole tykkäyksien kalastelu. Tärkeimmät

- Musta on ihana katsoa muiden tuttujeni matkakuvia ja kerätä niistä ideoita ja inspiraatiota tuleville matkoille. Siispä itsekin haluan jakaa saman omille matkustaville tutuille.

-Vanhempani sekä muut vanhemmat sukulaiset ovat huolestuneita, kun reissaan (luulisi että olisivat yli kymmenessä vuodessa tottuneet). Tasaiset päivitykset kertovat heille, että olen yhä elossa ja kunnossa ilman, että minun tarvisi laittaa jokaiselle erikseen tätä infoa.

-Facebookista on myös itse mukava myöhemmin selailla omia kuvia ja muistella matkoja. Tietenkin tämän voisi tehdä ihan oman koneen kuvakansiosta, mutta facen kuvat on käytössä myös silloin kun oman koneen kovalevy ei ole. Lisäksi facen tapa muistuttaa menneistä tapahtumista tuo aina hyviä muistoja mieleen (en siis jaa niitä menneitä tapahtumia kuitenkaan muille)

-Facessa minulla on hyvin rajattu porukka hyväksytty kavereiksi eli asuntomurtoa en pelkää. Varsinkin, kun koti ei ole tyhjä vaan siellä asuu aina kissojenhoitaja kissojeni kanssa matkan ajan.

Vierailija
50/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En postaa reissukuviani koska kaikki jotka postaavat niitä ovat mielestäni säälittäviä ja haluavat kehuskella elämällään ja menemisillään.

Vierailija
51/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ees facebookissa. :D Reissaan kyllä ja teen kaikenlaisia asioita, mutta mulla ei oo koskaan ollut tarvetta jakaa sitä erityisemmin, ystävien kanssa meillä on whatsapp-ryhmiä, sinne laitellaan kaikenlaista, joskus matkakuviakin. Yhtään isommalle porukalle en koe tarvetta jakaa tällaisia juttuja. Olen kyllä kuullut joiltakin tutuilta että "mitä sä puuhaat nykyään kun ei susta oo mitään somessa" :D Mikä on mielestäni hauskaa, saapahan kertoa kasvotusten kuulumisia.

Vierailija
52/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En postaa reissukuviani koska kaikki jotka postaavat niitä ovat mielestäni säälittäviä ja haluavat kehuskella elämällään ja menemisillään.

Tää oli päivän paras. Kiitos nauruista! Ja eikös niin, että et ole kateellinen tämä on vain sinun henkilökohtainen mielipide?:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan