Parisuhdeterapeutti on miehen puolella, mitä mä voin tehdä?
Käydään terapeutilla mun vaatimuksesta ja myös maksan terapian (mies on saamaton luuseri humanistiopiskelija).
Mua ärsyttää, kun tää terapeutti (huom! Itsekin mies!) on aina miehen puolella.
Antaa miehen aina puhua liikaa jotain omiaan eikä vastaa siihen mitä mä olen sanonut.
Ja aina kysyy miltä miehestä TUNTUU se mitä mä sanoin. Kukaan kysy miltä musta tuntuu!!
Pitäiskö vaihtaa terapeuttia? Mitä te tekisitte muna?
Kommentit (48)
Vaihda. Meille kävi samalla tavalla vaikka se oli nainen. Lopettiin ja myöhemmmin erottiin.
Jättäisin miehen ja lakkaisin maksamasta sille terapeutille.
Menisin yksilöterapiaan ja etsisin uuden kynnysmatto humanistin jolla ei ole omaa tahtoa, lelukseni.
Montako kertaa olette käyneet? Meillä kaksi ekaa kertaa meni niin, että pääosassa olin minä ja kahtena seuraavana mies ja sitten tehtiin yhteenveto. Tosin tämän kaikki selvennettii meille ekana kertana.
Samaa väitti vaimo aikoinaan. :D Terapeutti määritteli hänet läheisriippuvaiseksi.
Kannattaa toki vaihtaa ja jos sama jatkuu niin vikaa voi olla sinussakin.
Meilläkin mies oli tosi pettynyt, kun asiat ei ollutkaan ihan niin kuin hän luuli.
En usko, että kunnioituksen puute joka sinulla on miestäsi kohtaa paranee vaikka terapeutti palvoisi sinua toisena päivätyönään.
Meillä kävi samoin. Miehellä vahvasti narsistisia piirteitä, ja ulkomaailmalle täysin eri ihminen kuin kotona. Oikea hurmuri vs hirviö muutos. Terapeutti uskoi täysin miehen julkisroolin ja alkoi aika suoraan pitää minua tasapainottomana. Lopetin terapian, ja jonkin ajan päästä myös suhteen.
Meillä puoliso halusi lopettaa pariterapian, kun ei kestänytkään sitä että minä en ole kaikkeen syyllinen, minullakin on erilaisia tarpeita parisuhteessa, ja hänenkin tekemisissään olisi korjaamista.
Toisille oman vajavaisuutensa myöntäminen vain on vaikeampaa.
Hmmm. Sinänsä tuo, että kysytään mielipidettä molemmilta on parisuhdeterapiassa olennainen työmuoto, koska hyvin harvoin puolisot hahmottavat ongelmia ja niiden taustoja samalla lailla. Oletko nyt aivan varma, että terapeutti ei ole kiinnostunut sinun versiostasi?
Ammattitaidotonta, jos pitää paikkaansa.
Kokeilepa ensin kyseenalaistaa terapeuttia. Kun hän seuraavan kerran tekee tuota, että kysyy heti sinun puheittesi jälkeen kommenttia mieheltäsi, keskeytä hänet: " Hei, anteeksi nyt, mutta huomaatko ollenkaan, mitä teet? Joka kerta kun minä sanon jotakin, kysyt mieheni mielipidettä ikään kuin antaaksesi hänen kertoa, miten asiat "oikein ovat". Kuitenkin sitten, kun mieheni sanoo jotakin, et koskaan välitä tietää, mitä mieltä MINÄ olen mieheni kommenteista. Minulle on tässä tullut aika vahvasti semmoinen olo, että sinusta mieheni versio asioista on jotenkin objektiivinen totuus ja minä se tässä vaan ruikutan tyhjästä, nainen kun olen."
Terapeutti alkaa toki väittää vastaan. Kuuntele selitys ja keskustele, mutta jos selitys ei sinua tyydytä, niin nouse rauhallisesti ylös ja sano, että "en ole tyytyväinen tällaiseen puolueelliseen toimintaan. tämä oli tässä nyt, kiitos ja hyvästi."
Ja lähdet ja vaihdat terapeuttia.
Jos nyt ei muuta, niin kouluttaisit vähän sitä terapeuttia. Ettei se jatkossakin toimi ihan noin räikeän vastoin kaikkea, mitä meille opetetaan...
t. parisuhdeterapeutti pk-seudulta
No miltä siitä sun miehestä on tuntunut ne sun puheet? Voisiko olla, että osa ongelmaa on siinä, että miehesi ei saa sanottua/sanoa omia tunteitaan ja terapeutti yrittää nyt kaivaa niitä esiin.
yllättävän monet naiset ovat sitä mieltä, että naisen syy, jso joku vialla ja se pitää korjata. en yhtään ihmettele, jos terapeutiksi on tällainen tapaus päätynyt. olihan se yksi trapeutti, että naisten tulee antaa seksiä (eikä siis käydä syihin miksi se nainen ei halua miestään ja miten mies käyttäytyy..)ehdottomasti väärin toimii terapeutti, vaan terapissa on tärkeää että ketään ei syyllistetä vaan kuunnellaan molempien tuntemukset tasapuolisesti.
Pikkuisen kyllä tulee ap:n aloituksesta fiilis, että häntä harmittaa, kun luuserihumanisti-mies ap:n maksamassa terapiassa kehtaa olla eri mieltä kuin hän itse. Kuis on, ap, harmittaako, ettet saa paasata yksin ja sun tulkintaa asioista nosteta jalustalle? Terapeutin ketale haluaa vielä kuulla, mitä luuserihumanisti on asiasta mieltä, onhan se liikaa...
Ja voisiko olla sittenkin pieni mahdollisuus että aloittajassa olisikin jotain vialla?
Liittonne ei tule onnistumaan, jos mietit puolia.
Entinen vaimo kilahti tuollaisella terapeutilla. Kaikki ongemat kun ei ollutkaan mun syytä. Terapeutti ehdotti exsää ajattelemaan muitakin kuin itseään niin silloin räjähti. Huusi ja haukkui meidät molemmat ja lähti ovet paukkuen pois. Tämä terapeutti oli nainen jos sillä nyt on mitään merkitystä.
Silloin erotessa ymmärsin ensimmäistä kertaa kuinka joidenkin ego ei kestä kritiikkiä. Omasta mielestään täydellinen ei suostu myöntämään ikinä mitään vikaa itsessään.
Meillä naisterapeutti oli koko ajan vaimon puolella. Vaimon ongelmaksi kokemat asiat johtuivat minun tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, joiden takana oli minun omat ongelmat. Minun ongelmaksi kokemat asiat olivat liian vaatimista ja kaikki vaimon tekemiset ja tekemättä jättämiset olivat vain seurausta minun toiminnastani.
Vierailija kirjoitti:
Käydään terapeutilla mun vaatimuksesta ja myös maksan terapian (mies on saamaton luuseri humanistiopiskelija).
Mua ärsyttää, kun tää terapeutti (huom! Itsekin mies!) on aina miehen puolella.
Antaa miehen aina puhua liikaa jotain omiaan eikä vastaa siihen mitä mä olen sanonut.
Ja aina kysyy miltä miehestä TUNTUU se mitä mä sanoin. Kukaan kysy miltä musta tuntuu!!
Pitäiskö vaihtaa terapeuttia? Mitä te tekisitte muna?
Jos mä on suna niin ole sinä muna.
Samaa sanoi mieheni eksästään. Eksä oli hermostunut, kun terapeutti oli vihjannut hänellä olevan miesvihaa. Lopettivat terapian ja sitten erosivat.
Tämä tieto tuli minulle, kun minä totesin kerran eksän käyttäytyvän poikaansa kohden kuin vihaisi miehiä. Mies on myös aina todennut eksänsä olevan ihminen, joka ei näe itsessään mitään vikaa.
Minun pariterapiakokemuksessani terapeutti tajusi nopeasti miehen minua kohtaan harjoittaman henkisen väkivallan, siis minun mielestäni. Miehen mielestä terapiassa kävi ilmi että minussa on enemmän vikaa.
Erohan siitä tuli, ei terapian ansiosta tai syystä.
Otapa seuraava istunto nauhalle, eli joko kännykkä selkeästi keskelle pöytää ja kaikille selväksi mitä tapahtuu tai sitten pidät kännykkää sylissäsi piilossa. Voit miettiä myös asioiden kirjaamista heti siinä paikalla paperille, että "saat asiat järjestykseen mielessäsi ja voit palata askarruttaneeseen asiaan myöhemmin". Siitä äänitteestä tai pöytäkirjasta on helppo katsoa miten istunto on mennyt, mitä on käsitelty jne. Tottakai voi olla, että jos äänittämisestä ollaan tietoisia, ei kukaan sano mitään normaaliin tapaan. En kuitenkaan yhtään epäile sanomisiasi ap. Ammattitaidottomia tyyppejä on paljon ja jos kemiat eivät osu yksiin yhtään, on tulos miinuksen puolella. Sinä olet kuitenkin maksava asiakas ja riitaan tarvitaan kaksi, joten tuskinpa olisit menossa sinne ihan mielenkiinnosta omaa oksaasi sahaamaan...
Vaihda terapeuttia.