Mies tahtoo välttämättä isot häät, minä en missään nimessä.. miten ratkaista tilanne?
Mentiin hiljattain kihloihin ja olemme keskustelleet tulevista häistämme. Mies haluaisi ehdottomasti pitää isot muutamansadan hengen prinsessajuhlat kaikkine koristeluineen, kermakakkupukuineen ohjelmineen jne. Minä taas en missään tapauksessa halua mitään suuria juhlia, mittavia koristeluja enkä muutakaan, vaan ihan pienet juhlat ilman mitään turhia leikkejä, ohjelmanumeroja tai suuria kermakakkukoristeita vaan ihan vain rentoa yhdessäoloa lähimpien kanssa. Suuret juhlat rupeaisivat lähinnä ahdistamaan minua. Miehen mielestä meidän kuuluu juhlia avioitumistamme suuresti, koska se tapahtuu vain kerran elämässä ja on elämämme suurin tapahtuma. Mies on ehdottanut, että hän voisi kustantaa ja järjestää ne haluamansa ylisuuret juhlat kokonaan itse, mutta kun minä en missään nimessä halua niin suuria juhlia. En haluaisi vääntää asiasta enää kättä, mitä minun tulisi tehdä miten ratkaista tämä tilanne?
Kommentit (60)
Me oltiin kerran vieraina häissä, joissa oli monen monta sataa vierasta. Se oli vieraanakin ihan hirveää, en tiedä hääparista, mutta isot juhlat halusi toisen vanhemmat. Hääpari tuskin tunsi edes puolta vieraista. Mekään ei nähty hääparia kuin vilaukselta vaikka ystäviä oltiin, ei kuitenkaan niitä kaikkein läheisimpiä. Itse en tuollaisiin häihin olisi suostunut vaikka olisin saanut ne ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun mies on luvannut maksaa juhlat, niin mielestäni olisi ihan lojaalia sinulta suostua juhliin hänen mielikseen.
Kyseessä on kuitenkin vain yksi päivä elämästäsi, eli ei mikään iso juttu, vaikka et isoja juhlia haluakaan.
Yhden päivän kyllä kestää, etenkin kun se tekee rakkaasi onnelliseksi.
Ja jos miestäsi rakastat, et ole edes hampaat irvessä siellä hääjuhlassa, vaan itsekin onnellinen sillä näet kuinka onnellinen rakkaasi on.Sinua tuskin jää häiritsemään "liian isot" juhlat koska ne eivät sulle tärkeät ole, mutta miestä taas voi jäädä ikuisesti häiritsemään kun ei saanut niitä isoja juhlia, joita oli aina halunnut ja olisivat olleet hänelle tosi tärkeät.
Et menetä mitään, päinvastoin teet toisen onnelliseksi.
N24
Kannattaako yhteen päivään laittaa monta kymmentä tuhatta euroa? Ettei vaan rahat tule vastaan ja morsian joutuu taiteilemaan lautasliinoja ja sitten siivoamaan hääpaikan seuraavana päivänä.
Höpö höpö höpö höpö höpö höpö taas. Kukaan ei keskustele häistä vasta kun häitä suunnitellaan.
Tyhmiä aloituksia täällä aina.toistoa kopioita
En lukenut vielä kommentteja, ja pahoittelen ap tylyä vastaustani, mutta suosittelen eroa jo ennen häitä ja lapsia, niin on helpompi.
Meillä oli vastaava tilanne ja pidettiin isot ja näyttävät häät yhdessä Suomen julkkistenkin suosimassa ykköshääpaikassa. Joo, oli ihan hienoa, mutta en kyllä oikeasti nauttinut ollenkaan, oli vähän kuin joku työtilaisuus, edustamista ja väkisin suorittamista. Perhe-elämän suhteen miehelle oli tärkeintä kulissit ja ulkoiset puitteet, minä olisin kaivannut luotettavuutta ja kumppanuutta.
Nykyään olemme eronneet, ja jos joskus vielä menen uudelleen naimisiin, tapahtuu se mieluusti enintään perheen ja ihan läheisimpien kesken.
En osaa neuvoa mutta mulle ois hankala tilanne, jos mies haluaisi isot ja näyttävät häät. Itse kun en haluaisi hääjuhlia ollenkaan ja jo muutaman kymmenen hengen häihin menee niin paljon rahaa että en halua laittaa sellaista summaa yhteen päivään.
Muutaman sadan hengen...???!!! Tsiisus, jos miehellä on noin paljon rahaa, niin kyse on muille näyttämisestä. Kiinnostaako sitä lainkaan sun mielipide?
Tekemällä tehty ongelma. Kohta onkin jo ero edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, huhuu! Mitä mieltä olet ehdotetusta kompromissista?
Kyllähän se minulle kävisi että mies saisi päättää vieraiden määrän ja minä ohjelman. Mies taas edelleen haluaa ihan koko shown, miehen mielestä ne ohjelmat ja leikit kuuluvat asiaan, päivästä tulisi mukamas miehen mielestä liian tylsä ilman niitä. ap
Ai ne ohjelmat ja leikit? No nehän nyt just on tylsiä.
Ei toi ole ongelma. Se olisi, jos toinen tahtoisi isot häät ja toinen ei minkäänlaisia häitä.
Sano sille, että alkaa järjestämään niitä isoja häitä. Onkohan häät jo ens kesänä?
Onko miehellä halu suuriin hääjuhliin siksi että heidän suussaan se on tapana, hänen sukulaisensa odottavat suuria häitä tai siksi että hänen vanhemmilleen se on tärkeää?
Voisiko olla suuret mutta lyhyet häät? Valtavalle jengille vihkimisosuus ja ruoka kakkukahveineen ilman mitään hääleikkejä ja morsiamenryöstöjä, sitten voisitte paeta paikalta ja kutsua jatkoille vain harvat ja valitut?
Näin molemmat saisivat kaipaamaansa eikä kumpikaan joutuisi viettämään ahdistuksessa omaa hääpäiväänsä. onnittelut!
Niinno miten kävi? Johan tuosta on kohta 9 vuotta kulunut niin on kai jo ehditty häät juhlia ja ehkä erotakin, vai eikö sentään vielä?
Tällaisessa tilanteessa varmaan pitää tehdä jonkinlainen kompromissi, mutta mies varmaan ottaa sitten vetovastuun suunnittelusta ja häihin liittyvästä työstä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täysin sama tilanne. Oma unelma on maistraattivihkiminen ja sen jälkeen vaikka ravintolaan syömään, mies tahtoo isot sukujuhlat. Ollaan yritetty miettiä kompromissia, että kutsuttaisiin vain lähimpiä sukulaisia ja ystäviä, mutta ongelmaksi muodostuu miehen suku joka on valtava. Eli jos kutsutaan "lähin suku" juhlista tulee joka tapauksessa lähemmäksi sadan hengen häät, kun itse voisin suostua max 30 vieraaseen. Jo pelkästään miehen sisaruksista ja heidän puolisoista ja lapsista tulee tuo 30 henkeä.
Eli kun ap keksit jonkun kompromissin, kerro meillekkin :)
Pitäkää molemmat. Ensin maistraattivihkiminen ja sen jälkeen pienellä porukalla syömään ja sitten myöhemmin ne isot juhlat.
Vierailija kirjoitti:
En osaa neuvoa mutta mulle ois hankala tilanne, jos mies haluaisi isot ja näyttävät häät. Itse kun en haluaisi hääjuhlia ollenkaan ja jo muutaman kymmenen hengen häihin menee niin paljon rahaa että en halua laittaa sellaista summaa yhteen päivään.
Kyllä ne maksaakin, mutta ap:n tapauksessahan mies lupasi myös maksaa ne isot häät. Eli ei niin paha tilanne minusta.
Mä aikoinani sanoin exälle, että jos naimisiin tahdot, niin maistraatissa mennään. Mulle olisi ihan hyvin käynyt avoliittokin. Kihloihinkin piti miehen mielestä mennä. Nyxä haluaisi naimisiin, mutta mä en suostu. Se on nähty.
Joku tässä on pielessä. Kyse ei taida olla oikeasti siitä että millaiset häät. Pohtisin parisuhteen tilaa laajemminkin. Kuka päättää? Onko kunnioitusta ja rakkautta? Sovitteko yhteen?
sulle sulhanen joka tykkää pienistä häistä
miehelle morsian joka pitää mahtihäistä