Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tahtoo välttämättä isot häät, minä en missään nimessä.. miten ratkaista tilanne?

Vierailija
11.08.2016 |

Mentiin hiljattain kihloihin ja olemme keskustelleet tulevista häistämme. Mies haluaisi ehdottomasti pitää isot muutamansadan hengen prinsessajuhlat kaikkine koristeluineen, kermakakkupukuineen ohjelmineen jne. Minä taas en missään tapauksessa halua mitään suuria juhlia, mittavia koristeluja enkä muutakaan, vaan ihan pienet juhlat ilman mitään turhia leikkejä, ohjelmanumeroja tai suuria kermakakkukoristeita vaan ihan vain rentoa yhdessäoloa lähimpien kanssa. Suuret juhlat rupeaisivat lähinnä ahdistamaan minua. Miehen mielestä meidän kuuluu juhlia avioitumistamme suuresti, koska se tapahtuu vain kerran elämässä ja on elämämme suurin tapahtuma. Mies on ehdottanut, että hän voisi kustantaa ja järjestää ne haluamansa ylisuuret juhlat kokonaan itse, mutta kun minä en missään nimessä halua niin suuria juhlia. En haluaisi vääntää asiasta enää kättä, mitä minun tulisi tehdä miten ratkaista tämä tilanne?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tuskin on puuttumassa hääpukusi malliin ja fiksut kaaso ja bestman kyllä huomioivat toiveesi ohjelmien suhteen. Jonkunlainen kompromissi voisikin olla hillityt häät, joissa pääpaino on syömisellä ja seurustelulla sekä tanssilla, mutta vieraita olisi sulhasesi toiveen mukaisesti keskivertohäitä enemmän.

Vierailija
22/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu kirjoitti:

Toinen vaihtoehto. Pitää muistaa että, se on vain yksi päivä elämästä. Tuskin se nyt niin kauhea, ettei voisi sitä tehdä toisen puolesta. Mitä jos ehdotat vastineeksi että sinä saat sitten hoitaa vastineeksi häämatkan järjestelyn ja tehdä siitä mieleisesi? Jotain molemmille.

Niin, miksei mies voi tehdä sitä naisen puolesta että suostuisi naisen haluamiin häihin? Ja mies houitaisi ja maksaisi häämatkan mielensä mukaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi tuskin on puuttumassa hääpukusi malliin ja fiksut kaaso ja bestman kyllä huomioivat toiveesi ohjelmien suhteen. Jonkunlainen kompromissi voisikin olla hillityt häät, joissa pääpaino on syömisellä ja seurustelulla sekä tanssilla, mutta vieraita olisi sulhasesi toiveen mukaisesti keskivertohäitä enemmän.

Siis mikä osa tuosta olisi ap:n toiveiden mukaista? Edelleen hän joutuisi kärvistelemään isoissa häissä juhlakaluna. Vai tarkoitatko että oletuksesi siitä ettei mies enää haluakaan kermakakkupukua kuten on ap:lle ilmeisesti jo kertonut onkin muuttunut?

Vierailija
24/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin, että aloituksessa ap mainitsi myös kermakakkupuvun olevan sulhasen toivelistalla. Kuitenkin nimen omaan kompromissi voisi olla se, että sulhanen päättää vieraiden määrän suurin piirtein ja morsian häiden ohjelmiston. Tarjoamiset sitten yhdessä. Näin kumpikin saisi osittain toiveensa läpi ja morsiamen tunnelmaan vaikuttaisi positiivisesti varmasti se, että puku oli hänen "näköisensä", eikä ohjelmistoon kuuluisi leikkejä, jotka ovat hänen mielestään noloja ja kiusallisia. Keskipisteenä olemistakaan ei tulisi liikaa, kun vieraat keskittyisivät rauhalliseen syömiseen ja seurusteluun.

Vierailija
25/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläessäni ollut n 100 häissä , bändissä soittajana ja ihmettelen aina tätä keskipisteenä olemista.

Yllätys ! Ei morsian ole kuin hetkiä.

Vihkitilaisuudessa kyllä, ohjelmien aikana se kuka on äänessä, ruokailussa ruokaan, bändin soittaessa bändiin, kenen kanssa tanssii.

Jos ei ole morsiamen ryöstöä ja hääleikkejä, ei sitä morsian keskipisteenä -olemista ole niin paljoa.

Ja hei, noi kermakakkumekot. Mistä moisen aiot löytää ? 90 luku meni jo.

Vierailija
26/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, minäkään en olisi halunnut prinsessajuhlia...onneksi mies oli samaa mieltä.

Tosin, en ole varma mikä sinua erityisesti ahdistaa tuollaisissa häissä, mutta ehkä voisit suostua isoon vierasmäärään jos kaikki hössötys ja julkinen "rakkautenne esillenostaminen" jätettäisiin pois (hääparin oma pöytä, näyttävä ilmestyminen juhlapaikalle, leikit ym.).

Tai sitten intiimi vihkiminen ja hääateria hienossa ravintolassa lähimmille, isot rennot bileet kavereille?

Ja kaikissa skenaarioissa päätät asustasi itse! Mies ei todellakaan voi päättää että sinä pukeudut prinsessaunelmaan, jos et halua.

Vierailija
27/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi harvinaista että mies haluaa isot häät ja nainen ei halua....

Vierailija
28/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ratkastiin asia kutsumalla kaikki, jotka mieheni halusi isosta suvustaan. Melkein kaikki tulivat, vaikka toisin toivoin. Mun pienestä suvusta ja kavereista muodostu neljäsosa häävieraista. Vadtineeksi sain upean häämatkan kaksi viikkoa Miami/ Meksiko Cancun. 20 vuotta tulee kohta täyteen häistä. Kompromisseja ja joustoa vaatii se alkava avioliitto, jotta kestää.

Vierailija
29/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin, että aloituksessa ap mainitsi myös kermakakkupuvun olevan sulhasen toivelistalla. Kuitenkin nimen omaan kompromissi voisi olla se, että sulhanen päättää vieraiden määrän suurin piirtein ja morsian häiden ohjelmiston. Tarjoamiset sitten yhdessä. Näin kumpikin saisi osittain toiveensa läpi ja morsiamen tunnelmaan vaikuttaisi positiivisesti varmasti se, että puku oli hänen "näköisensä", eikä ohjelmistoon kuuluisi leikkejä, jotka ovat hänen mielestään noloja ja kiusallisia. Keskipisteenä olemistakaan ei tulisi liikaa, kun vieraat keskittyisivät rauhalliseen syömiseen ja seurusteluun.

Miksei kompromissi olisi se että ap päättää vieraiden määrän ja mies muun? Niinpä, koska vieraiden määrä on se tärkein vaikuttava tekijä siinä millaiset häät haluaa viettää.

Pieniä häitä haluava pettyy karvaasti jos joutuu taipumaan suuriin häihin vaikka kuinka olisi päättämässä ohjelman kulusta.

Vierailija
30/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne ja pitkään sanoin, että en mene naimisiin, koska me ei voida viettää niitä juhlia molempia tyydyttävällä tavalla. Sitten löydettiin kompromissi - isot häät, muttei lainkaan niin isot kuin mies olisi halunnut, mutta minä määrittelin tyylin. Nimenomaan rentoa yhdessäoloa ei mitään jäykkää tai juhlavaa. Luonnonläheistä ja rentoa olemista. Se toimi. Meillä oli mielettömän kauniit ja ihanat häät. Ja omaksikin yllätyksekseni suuret häät kääntyivät positiiviseksi: todellakin liikutti se määrä ihmisiä, joka meidän kanssa halusi tulla juhlimaan ja meitä onnittelemaan. Tunnelma oli todella lämmin ja leppoisa. Häitä suunnitellessa minä tein suurimman työn ja hyväksytin aina ajoittain valintoja miehellä. Tyyliin "nää vai nää". Ja miehellä oli omat vastuualueet, joiden toteutumiseen en puuttunut mitenkään. Meillä on niin erilainen tapa organisoida, suunnitella ja toteuttaa, että ei onnistu, jos ei ole selkeitä osa-alueita ja sopimuksia kuka tekee mitäkin ja täysi luotto siihen, että niin myös tapahtuu. Kyllä tekin vielä tavan löydätte. Huono syy olla menemättä naimisiin on se, että ei pysty sopimaan juhlista. Avioliitto on niin paljon enemmän kuin ne juhlat. 

Vierailija
31/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Moni pettyy häiden jälkeen kun silloin se liitto punnitaan. Yksi päivä ja molemmat kohtuu tyytyväisiä. Pettymyksiä tulee kuitenkin. Nauttii, minkä päivästä pystyy, ilman kohtuuttomia paineita. Rennosti vaan ilman pingotusta.

Vierailija
32/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun mies on luvannut maksaa juhlat, niin mielestäni olisi ihan lojaalia sinulta suostua juhliin hänen mielikseen.

Kyseessä on kuitenkin vain yksi päivä elämästäsi, eli ei mikään iso juttu, vaikka et isoja juhlia haluakaan.

Yhden päivän kyllä kestää, etenkin kun se tekee rakkaasi onnelliseksi.

Ja jos miestäsi rakastat, et ole edes hampaat irvessä siellä hääjuhlassa, vaan itsekin onnellinen sillä näet kuinka onnellinen rakkaasi on.

Sinua tuskin jää häiritsemään "liian isot" juhlat koska ne eivät sulle tärkeät ole, mutta miestä taas voi jäädä ikuisesti häiritsemään kun ei saanut niitä isoja juhlia, joita oli aina halunnut ja olisivat olleet hänelle tosi tärkeät.

Et menetä mitään, päinvastoin teet toisen onnelliseksi.

N24

Minulla on sama ongelma ja olen mies. Kyllä minua jäisi häiritsemään, jos suostuisin toisen mieliksi johonkin, jossa en ole yhtään kotonani. Kyseessä on kummankin hääparin osapuolen elämässä tärkeä päivä, oli se maistraatissa tai kirkossa, isot tai pienet juhlat. 

Vierailija
33/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[kyllä mä sen yhden päivän voisin rakkaani vuoksi larpata juhlien prinsessaa.

N24

Tämä oli ihanan sympaattisesti sanottu. Olet varmasti kiva ihminen.

Vierailija
34/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma ja olen mies. Kyllä minua jäisi häiritsemään, jos suostuisin toisen mieliksi johonkin, jossa en ole yhtään kotonani. Kyseessä on kummankin hääparin osapuolen elämässä tärkeä päivä, oli se maistraatissa tai kirkossa, isot tai pienet juhlat. 

Helppo sanoa noin, mutta keksipä se kompromissi, johon ap:n mieskin on tyytyväinen.

Vierailija
35/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kompromissi olisi se että ap päättää vieraiden määrän ja mies muun? Niinpä, koska vieraiden määrä on se tärkein vaikuttava tekijä siinä millaiset häät haluaa viettää.

Pieniä häitä haluava pettyy karvaasti jos joutuu taipumaan suuriin häihin vaikka kuinka olisi päättämässä ohjelman kulusta.

Sain sen vaikutelman ap:n kertomuksesta, että miehelle tärkeintä on isot häät eli ainutlaatuinen mahdollisuus saada kerrankin kaikki elämänsä tärkeät ihmiset yhtä aikaa paikalle. Toista samanlaista tilaisuutta tuskin koskaan tulee. Ap:lle taas tärkeää tuntuu olevan, ettei hän joudu ison ihmisjoukon silmätikuksi, noloihin leikkeihin ja pukeutumaan kermakakuksi. Siksi edellä ehdottamani on ainakin mielestäni paras mahdollinen kompromissi, täydellistä ratkaisuahan ei ole olemassa, kun toiveet ovat hyvin erilaiset.

Kuten muusikkokin edellä kertoi, ne hetket jolloin morsian on kaikkien katseiden kohde, ovat lopulta hyvin vähäiset, jos ohjelmaa rajoitetaan kovasti.

Se on totta kai äärettömän tärkeää, että morsian saa valita hääpukunsa täysin oman makunsa mukaisesti.

Vierailija
36/60 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain sen vaikutelman ap:n kertomuksesta, että miehelle tärkeintä on isot häät eli ainutlaatuinen mahdollisuus saada kerrankin kaikki elämänsä tärkeät ihmiset yhtä aikaa paikalle. Toista samanlaista tilaisuutta tuskin koskaan tulee. Ap:lle taas tärkeää tuntuu olevan, ettei hän joudu ison ihmisjoukon silmätikuksi, noloihin leikkeihin ja pukeutumaan kermakakuksi. Siksi edellä ehdottamani on ainakin mielestäni paras mahdollinen kompromissi, täydellistä ratkaisuahan ei ole olemassa, kun toiveet ovat hyvin erilaiset.

Kuten muusikkokin edellä kertoi, ne hetket jolloin morsian on kaikkien katseiden kohde, ovat lopulta hyvin vähäiset, jos ohjelmaa rajoitetaan kovasti.

Se on totta kai äärettömän tärkeää, että morsian saa valita hääpukunsa täysin oman makunsa mukaisesti.

Nyt on kyllä pakko kysyä mistä tuollaisen käsityksen voi saada?

Ap kertoi: "Mies haluaisi ehdottomasti pitää isot muutamansadan hengen prinsessajuhlat kaikkine koristeluineen, kermakakkupukuineen ohjelmineen jne"

Ei mies ole ilmeisesti puhunut mitään läheisten paikalle saamisesta vaan vain valtavan shown järjestämisestä.

Ap:lle taas on tärkeää ettei mitään showta tule: "Minä taas en missään tapauksessa halua mitään suuria juhlia, mittavia koristeluja enkä muutakaan, vaan ihan pienet juhlat ilman mitään turhia leikkejä, ohjelmanumeroja tai suuria kermakakkukoristeita vaan ihan vain rentoa yhdessäoloa lähimpien kanssa. Suuret juhlat rupeaisivat lähinnä ahdistamaan minua."

Minusta ei myöskään ole kohtuutonta saada viettää elämänsä suurta päivää porukassa, joka koostuu nimenomaan läheisistä ihmisistä. Ei mistään showlle tilatusta yleisöstä. 

Vierailija
37/60 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, huhuu! Mitä mieltä olet ehdotetusta kompromissista?

Vierailija
38/60 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, huhuu! Mitä mieltä olet ehdotetusta kompromissista?

Kyllähän se minulle kävisi että mies saisi päättää vieraiden määrän ja minä ohjelman. Mies taas edelleen haluaa ihan koko shown, miehen mielestä ne ohjelmat ja leikit kuuluvat asiaan, päivästä tulisi mukamas miehen mielestä liian tylsä ilman niitä. ap

Vierailija
39/60 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, oliskohan vaan temppu, jolla saa juhlia lykättyä ja naisen unohtamaan vihille menon taas  hetkeksi aikaa. Tiedänpä vaan useammankin miehen, jotka halus isot häät aina, kun tää aihe tuli puheeksi. Aika vastentahtosta oli lopulta hääpäivän sopiminen.

Vierailija
40/60 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä