Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te laihat ette tajua lihavuutta?

Vierailija
11.08.2016 |

Kukaan ei tunnu ymmärtävän henkistä puolta että syö masennukseen. Esim omassa parisuhteeseen hoikka puoliso ei tätä tajua lainkaan. Tajuatko sinä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia mitä en ymmärrä, niin on se, että miten kukaan pystyy syömään niin paljon, että lihoo ihan muodottomaksi. Eikö siinä vaiheessa saa syödä 24/7?

Ei, kyllä siihen riittää ihan tavallinen kotiruoka ja kourallinen pähkinöitä päivässä. Ainakin av-mammojen mukaan.

Vierailija
22/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lihavista ei sairasta masennusta.

Itsekin syön suruuni todella paljon ja ahmin ruokaa. harrastan kuitenkin ahmimisen ohella liikuntaa, joten painoni pysyy normaalina (165cm/53kg).

Toisaalta ymmärrän, että ihmisten elimistöt toimivat eri tavoin - mutta silti liikunnan lisääminen voi olla ihan hyvä ajatus. Liikkuminen voi myös auttaa masennukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tunnu ymmärtävän henkistä puolta että syö masennukseen. Esim omassa parisuhteeseen hoikka puoliso ei tätä tajua lainkaan. Tajuatko sinä?

Parantaako mässäily masennuksen, ei paranna psykologin vastaanotolle mars.

Juu 2-3 kiloa tullut lisää, on tämä hankalaa miten te oikeasti lihavat pärjäätte niitten kilojenne kanssa?

Terapiat ja lääkkeet on kokeiltu tuloksetta.

No sittenhän ei auta muu kuin hyväksyä, että sairaus on parantumaton. Otan osaa.

Olen sen jo kauan sitten h yväksynytkin. Lapsille se nykyään on kova paikka hyväksyä.

Vierailija
24/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu 2-3 kiloa tullut lisää, on tämä hankalaa miten te oikeasti lihavat pärjäätte niitten kilojenne kanssa?

Annas kun arvaan... Lääkkeitä kokeilit kaksi viikkoa ja jätit ne pois koska "ei nää tehoa ja tuli huono olo"? Psykologilla kävit kaksi kertaa juttelemassa mutta alkoi ärsyttämään kun et parantunutkaan ja jätit terapian pois?

Vierailija
25/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes usko tohon että psyykkisistä syistä syödään, se on sitkeässä oleva uskomus jota alettiin tuomaan esille 60-luvulla, kun psykologia oli nousussa tieteenä, ja kaikkiin ongelmiin haettiin sieltä vastauksia. Toisin sanoen psykologit tunkivat nokkansa joka paikkaan ja ottivat kantaa kaikkeen ilman varsinaista näyttöä tai kokemusta asioista. Tästä 60-luvun perinnöstä kärsitään vieläkin, lihavuutta käsitellään väärästä näkökulmasta.

Syömisen syy ei ole psyykkinen, vaan psyykkiset ongelmat johtuvat väärästä ravinnosta, ja sen tuomasta elimistön epätasapainosta.

Harva ymmärtää, että lihavuus ON sairaus, se ei ole sairauksien SYY. Lihavuus on ensimmäinen OIRE sairaudesta. Perimmäiset ongelmat ovat hormonaalisia, nälän sekä kylläisyyden, kulutuksen ja varastoinnin tasapaino on hajalla, ja se saa ihmisen a)syömään tai b)varastoimaan liikaa energiaa, tai useimmiten molempia.

Joten kyllä, lihavuuden taustalla on monimutkaisempia syitä, mutta ne eivät ole psyykkisiä!

Mun mielestä syyllistyt itse ihan samaan mistä haukut psykologeja; keksit mitä erinäisempiä syitä lihomiselle. Oonko mä todella ainoa, joka on sitä mieltä, että suurin osa läskeistä on lihavia ihan vaan siksi, että syövät liikaa? Ei siihen tarvita etäistä isää/ hormonihäiriötä/ "elimistön epätasapainoa"/ lemmikkimarsun kuolemaa lapsena, että esim. pizza vaan nyt sattuu olemaan pirun hyvää? Toiset eivät kuitenkaan syö sitä päivittäin, toiset syövät kaksi. Minä olin nuorena lihava, koska rakastin (ja rakastan) karkkeja. Ihan vaan siksi. Nykyään vaan syön niitä tosi harvoin, ja silloinkin vähän, en kolmea pussia telkkarin edessä niinkuin nuorena.

Vierailija
26/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niputat nyt vähän kaikki lihavat masentuneiksi. Itselle ei masentuneena ruoka maistu. Ilmeisesti syön ilooni. t: 150kg

Vierailija
27/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan... Lääkkeitä kokeilit kaksi viikkoa ja jätit ne pois koska "ei nää tehoa ja tuli huono olo"? Psykologilla kävit kaksi kertaa juttelemassa mutta alkoi ärsyttämään kun et parantunutkaan ja jätit terapian pois?

Ei tosiaankaan. Vaan melkein 20 vuotta.