Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lähärillä olla lyhyet ei lakatut kynnet?

Vierailija
11.08.2016 |

No siinä se tuli. Entä saako lähärillä olla meikkiä tai ripsi pidennykset? Mietin että hakisko lähäri kouluun niin haluun sen takia tietää :D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei lakatut" eli siis suomeksi lakkaamattomat. Sopisit hyvin lähäriksi ainakin.

Vierailija
2/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on lähäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että sinulla ei ole edellytyksiä edes tälle vähiten arvostetulle alalle. 

Mutta olet provo ja se siitä. 

Vierailija
4/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen enempää asiasta tiedä mutta olen nähnyt lähäreitä työssään ja heillä oli ripsienpidennykset. Kynnet taisivat olla lakkaamattomat ilman rakenteita.

Vierailija
5/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyössä voi olla kasvomeikkiä ja ripsienpidennykset, mutta hygieenisyyssyistä pitää olla lyhyet lakkaamattomst kynnet, ei koruja tai kelloa. Kädet pestään ja desinfioidaan monta kertaa päivässä työtehtävistä riippuen.Lähäri voi olla töissä tietty muuallakin. Joku muu osaa varmaan kertoa, miten on vaikka päiväkodissa. Mutta nuo hoitoalan vaatimukset koskevat kaikkia muitakin kuin lähäreitä.

Vierailija
6/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet kynnet ainakin. Kynsien alla voi olla melkoiset bakteeripesät, joten en kyllä itse tykkäisi jos hoitajalla olisi pitkät kynnet. Eikä ne varmaan olisi kovin käytännöllisetkään. Muuten ihan sama miltä näyttää kunhan on siisti.

Vierailija
7/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen isossa kampaamossa ollut neitokainen, joka sanoi, ettei hän voi tehdä rullakampausta megapitkien rakennekynsien takia ja kampausta toivovalle asiakkaalle yritettiin etsiä toista vapaata kampaajaa. Tämä pissiskampaaja harjasi sitten lattioita.

Vierailija
8/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesinfiointiaine rikkoo kynsilakan pinnan jolloin siihen tulee epätasainen pinta. Bakteerit kulkeutuvat helposti tässä epätasaisessa pinnassa, minkä takia kynsilakka on kielletty hoitotyössä.

Vierailija
9/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lääkäri, joten satavarmasti en osaa sanoa, mutta kyllä meidän sairaalassa ainakin on hoitajia (sekä lähi- että sairaan-), joilla on laitetut ripset ja kynnet. Tuskin on mikään este siis, mutta jos tämmöisen asian takia mietit jättäväsi hakematta tiettyyn koulutukseen, mieti vielä uudelleen, onko se sitä mitä oikeasti haluat... :)

Vierailija
10/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnet mieluiten lyhyet. Kynsien alla muhii nimittäin kaikki bakteerit. Lakkaamattomat kynnet samasta syystä. Lakka lohkeilee jossain vaiheessa ja epätasainen kynnen pinta kerää enemmän bakteereja kuin tasainen ilmaa lakkaa oleva. Moni lähäri sitten ottaa nämä rajoitukset takaisin meikeissä, irtoripsissä ja hiuslisäkkeissä, joiden käyttöä ei rajoiteta. Koska nimenomaan kädet on ne työvälineet, joilla ollaan potilaskontaktissa.

Niin, ja lähes jokainen, joka elää vanhaksi, tulee tarvitsemaan lähihoitajia, että opetelkaa vaan ajoissa arvostamaan heitä.

Vierailija
11/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnet pitää olla juurikin tuollaiset. Esimies varmasti puuttuu asiaan. Ja Ihan jo oman hygienia takia. Et varmaan halua kantaa kotiin kaikkia niitä pöpöjä ja hanskat rikkoutuu muutenkin herkästi saati sitten pitkillä kynsillä. Meikkiä saa tietty olla, mutta  kevyt, ei mitään sotamaalausta. 

Vierailija
12/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lääkäri, joten satavarmasti en osaa sanoa, mutta kyllä meidän sairaalassa ainakin on hoitajia (sekä lähi- että sairaan-), joilla on laitetut ripset ja kynnet. Tuskin on mikään este siis, mutta jos tämmöisen asian takia mietit jättäväsi hakematta tiettyyn koulutukseen, mieti vielä uudelleen, onko se sitä mitä oikeasti haluat... :)

Ripset voi olla, mutta kynsien on oltava sairaalassa lyhyet ja lakkaamattomat. Tämä opetetaan jo opintojen alkuvaiheessa.

Vierailija
13/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetut kynnet ei tarkoita sitä, että ne olisivat todellat pitkät ja täynnä timanteja tmv. Itsellä rakenne kynnet, jotka lyhyet ja siistit. Ei ole tullut keltään vielä valituksia yms :)

Vierailija
14/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm eli siis lähärillä pitää olla koko ajan tylsät tavalliset kynnet? Ehkä meen sit jonnekkin muualle :D

Vierailija
15/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Minulla on kynsissäkin psoriasis ja niitä ei kukaan katsoisi kauhistumatta = pakko olla aina lakatut! Tosin en ole hoiturialaa suunnitellutkaan, mutta kumma juttu kaikkiaan.

Vierailija
16/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm eli siis lähärillä pitää olla koko ajan tylsät tavalliset kynnet? Ehkä meen sit jonnekkin muualle :D

Ehkä meet iltalehden iltatytöksi.

Vierailija
17/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetut kynnet ei tarkoita sitä, että ne olisivat todellat pitkät ja täynnä timanteja tmv. Itsellä rakenne kynnet, jotka lyhyet ja siistit. Ei ole tullut keltään vielä valituksia yms :)

Millaista työtä teet? Sairaalassa ei onnistuisi.

Vierailija
18/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksessa hoettiin sitä, ettei saa käyttää kynsilakkaa eikä saa olla rakennekynsiä. Kun menin ensimmäiseen harjoittelupaikkaan niin mitä siellä näinkään. Sairaanhoitajilla ja lähäreilla rakennekynnet ja siis lakat.  Töitä tehtiin suojakäsineet kädessä. Yhdenkään potilaan toimenpiteitä ei saanut tehdä paljain käsin, ei hiusten kampaamistakaan. Juu, ja ripsien pidennyksiäkin oli monilla.

Vierailija
19/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikistä en tiedä, mutta hajusteeton sanoisin ihan potilaan näkökulmasta. Ja tupakoimaton! Kuvittele itse tilanne: makaat sairaalassa esim. leikkauksen jälkeen huonovointisena ja yllesi kumartuu hoitaja, joka lemuaa suustaan ja vaatteistaan kessulle ja sen lisäksi löyhähtelee vielä hajuvesikin. Jos et siihen mennessä voinut jo tosi huonosti, nyt kyllä voit.

Ja niistä kynsistä: miten ajattelit pestä pitkillä kynsilläsi vauvan tai vanhuksen pepun samalla kuin vaihdat vaipan. Ei taida onnistua kovin hyvin. Ja mitkä ihanat köntsät onkaan kynsien alla, kun kumihanskat puhkesivat sormien päistä!

Vierailija
20/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit lyhyet kynnet pitäis olla. Geelulynney rakennekynnet ym on monissa paikoissa kielletty samoin kaikki korut. Hirveä bakteeripesäke eli voit vaarantaa muut omalla turhamaisuudellasi. Aikoinaan joissakin paikoissa sai olla kynsilakkaa, mutta sen pinta piti olla aina täydellinen jotta ei bakteerit pääsis niin pesimään.

Pitkät kynnet, ladatut tai rakennekynnet ym eivät kuulu hoitajalle ja pitäisi olla jokaisella alalla työskenteleville päivänselvää vaikka näin ei valitettavasti aina ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi