Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Velat on?

Vierailija
11.08.2016 |

Itsekkäitä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomia. Tuntuvat olevan palstalla iso ongelma niille, jotka ovat vapaaehtoisesti hankkineet lapsia.

Välimaastoon asettuu sitten se oikeaa myötätuntoa herättävä vähemmistö, joka ei saa buíologisia lapsia halustaan ja yrityksistään huolimatta. Maailmassa on kuitenkin satoja tuhansia (ellei miljoonia) lapsia, joista kukaan ei välitä, joten vanhemmiksi haluavat lapsettomat voivat saada lapsia adoptoimalla. 

Mutta ei se sama ole. Juurihan täällä joku äiti kertoi, ettei kestä naapurin lapsia ja sukulaistensa, mutta omiansa rakastaa.

Vierailija
22/23 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen on itsekäs. Kaikki tekevät päätöksiä omien mielihalujensa ja itsekkäiden toiveitteinsa mukaan. Vaikka olisi mikä äiti Teresa, ja omistaisi elämänsä toisten auttamiselle, on siinäkin itsekkäät ajatukset mukana: MINÄ haluan auttaa, MINÄ olen epäitsekäs, MINÄ en halua mitään itselleni, MINUN elämäni käytetään näin.

Ei äiti Teresakaan mikään epäitsekäs ollut, vaikka niin meille on uskoteltu. Teresa kysyi ensin apua tarvitsevalta, otatko vastaan katolisen uskon, ja jos ei ottanut, apua tarvitseva jäi edelleenkin apua tarvitsevaksi. Katolilaisten kätyri se oli, koko ämmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomia. Tuntuvat olevan palstalla iso ongelma niille, jotka ovat vapaaehtoisesti hankkineet lapsia.

Välimaastoon asettuu sitten se oikeaa myötätuntoa herättävä vähemmistö, joka ei saa buíologisia lapsia halustaan ja yrityksistään huolimatta. Maailmassa on kuitenkin satoja tuhansia (ellei miljoonia) lapsia, joista kukaan ei välitä, joten vanhemmiksi haluavat lapsettomat voivat saada lapsia adoptoimalla. 

Mutta ei se sama ole. Juurihan täällä joku äiti kertoi, ettei kestä naapurin lapsia ja sukulaistensa, mutta omiansa rakastaa.

Mutta vanhemmuus on vanhemmuutta. Se, joka rakastaa lasta, jakaa arjen ja elämänäarvot hänen kanssaan,  on hänen vanhempansa. Onko lapsen biologinen vanhempi on siinä kohtaa sivuseikka. Onhan biovanhempia, jotka eivät tuon taivaallista välitä siittämistään/ synnyttämistään lapsista.

Jos ei halua lasta muusta syystä kuin siitä, että toteuttaa jotain epämääräistä biologista "oikeutta" tai haluaa itselleen jonkun peilin, niin silloinhan se lapsi on ihan sivuseikka ja väline. Sama koskee niitä "yllätyslapsia", jotka on saatettu maailmaan vain jotta nainen saisi itselleen jonkun – millaisen tahansa – miehen. 

Viittaamaasi äitiin en osaa ottaa kantaa. Minäkin rakastan omia lapsiani ja eriasteisesti lähipiirini lapsia. Ja sitten on lapsia, joita en voi sietää. Minun mielestäni ei ole mitään "yleistä lapsirakkautta". 

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi