Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6963)
Erikoinen ketju. Mikä tässä on nyt idea?
Kysyit: "Mikä täsä on nyt idea?"
Se selviää lukemalla ketjua. :)
Yksi parhaista ketjuista Vauva.fi:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tästä niin hyvän tekee? Kuka on krisitty mystikko?
Ainakaan mitään tekemistä kristinuskon kanssa tällä ei ole. Ketjun nimi pitäisi olla "eksyttäjä harhaanjohtaa hyväuskoisia".
Voi tuota tietämättömyyden määrää - 07:26. Se on surullista, mitä se saa ihmisen tekemään.
Miten se Raamattu ohjeistakaan "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan."
Kristitty Mystikko ei koskaan täällä tuominnut ketään, ei heitäkään, jotka häntä pilkkasivat, kuten sinäkin teit..
Jeesuskaan ei tuominnut ketään, ei heitäkään, jotka häntä pilkkasivat eikä heitä, jotka tietämättömyytensä vuoksi määräsivät Jeesuksen ristiinnaulittavaksi.
Jeesus tiesi totuuden ja rakkauden lait, kuten jotkut muutkin maan päällä eläneet ja elävät tietävät, myös KM.
Antautumista ei voida koskaan pitää täydellisenä niin kauan kuin hartaudenharjoittaja haluaa Jumalalta tätä tai tuota.
Ihmiset pelkäävät, että kun ego tai mieli tapetaan, seurauksena voi olla pelkkä tyhjyys eikä onnellisuutta.
Todellisuudessa tapahtuu niin, että ajattelija, ajatuksen ja ajattelun kohde, sulautuvat yhteen Lähteeseen, joka on itse Tietoisuus ja Autuus, ja näin ollen tuo tila ei ole eloton eikä tyhjä.
-Ramana Maharshi-
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pelkäävät, että kun ego tai mieli tapetaan, seurauksena voi olla pelkkä tyhjyys eikä onnellisuutta.
Todellisuudessa tapahtuu niin, että ajattelija, ajatuksen ja ajattelun kohde, sulautuvat yhteen Lähteeseen, joka on itse Tietoisuus ja Autuus, ja näin ollen tuo tila ei ole eloton eikä tyhjä.
-Ramana Maharshi-
Tuo pitää täysin paikkansa.
73.
Osaisiko joku sanoa milloin kristitty mystikko on viimeksi ollut ketjussa
Jos jaksaa kelailla ketjua taakse päin, niin selviää tarkka päivä, milloin Mystikko on tänne viimeksi kirjoittanut. Arvelisin, että siitä alkaa olla noin 2 vuotta.
Ainakin joulukuussa 2022 KM kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tästä niin hyvän tekee? Kuka on krisitty mystikko?
Tästä ketjusta tekee hyvän se, että voi napsia parhaat palat kaikista muista uskonnoista välittämättä siitä uskonnosta kokonaisuutena. Lisäksi täällä voi fiilistellä sillä, miten henkisesti kehittynyt itse on. Koska jos joku tulee kyseenalaistamaan niitä omia ajatuksia, niin ne on vielä alemmalla tasolla eikä ymmärrä näitä korkeamman tason juttuja.
Loki
Loki, aina yhtä hauska höpöttelijä. :)
Vierailija kirjoitti:
Antautumista ei voida koskaan pitää täydellisenä niin kauan kuin hartaudenharjoittaja haluaa Jumalalta tätä tai tuota.
Mitä tarkoitat, voisitkohan avata hieman tätä asiaa ymmärrettävämmäksi?
Kun ei halua enää yhtään mitään, vaan hyväksyy päivänsä ja hetkensä sellaisena kuin ne tulevat, on antautunut.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei halua enää yhtään mitään, vaan hyväksyy päivänsä ja hetkensä sellaisena kuin ne tulevat, on antautunut.
Tosi ikävää jos joutuu tällaiseen tilanteeseen mutta oppiihan sitä kantapäänkin kautta asioita.
Suosittelen antautumaan vielä kun on toivoa jäljellä.
Nöyryyttä niin on helpompi elää antautuneena, se kuulostaakin turvallisemmalta ja tasapainoisemmalta tavalta elää.
On vain yksi uskonto, rakkauden uskonto;
On vain yksi kieli, sydämen kieli;
On vain yksi kasti, ihmiskunnan kasti;
On vain yksi laki, karman laki;
On vain yksi Jumala, Hän on kaikkialla läsnä.