Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6991)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku Joel Goldsmithin kirjoja lukenut selittää miksei Joel parantanut koko maailmaa, itseään, miksi hän vanheni ja kuoli?
?
Kiinnostaisi kuulla mystikon näkemys väkivaltaan ja sotaan.
Voi linkata myös sivulle, jossa aihetta käsitellään ja muutkin voi vastata.
Oma kantani on, että maailma on sen verran epäkypsä vielä, joten välillä tarvitaan alkukantaisia menetelmiä ongelmien ratkaisemiseen.
Joskus nyrkki naamaan kutsuu väkivaltaan, joskus halaukseen, joskus jutteluun, joskus vaan siihen, että poistuu paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Eräällä tavalla kaikki on tosiaan harhaa, illusiota, koska maailmankaikkeus ja siinä olevat ilmiöt ego mukaanlukien ovat vain rajallisia ajatukasvannaisia.
Totuus paljastuu vain ja ainoastaan silloin kun rajallinen ajatuskasvannaiset eli aika lakkaavat olemasta. Kun näin tapahtuu niin rajaton ykseyden tila ilmenee.
Eli rajaton ilmenee silloin kun ajan liikettä ei enään ole. Ykseyden tila on siis mahdollista havaita vain silloin kun mitään luomista siis ajan eli ajatuksen liikettä ei ole.
Näinhän se on osittain, mutta käsittääkseni valaistunut, kuten KM, pystyy kokemaan/havaitsemaan rajattoman myös silloin, kun hänellä on luomisen tila, ajatuksen liike. Voi "aistia" tämän unen ja olla siinä osallisena, unihahmona ja samalla olla rajattomassa ja rajaton. Sitä on vaikea käsittää. Olen saanut siitä itse häivähdyksiä, minivalaistumiskokemuksia enkä siltikään pysty sitä kunnolla ymmärtämään tai selittämään.
Kunpa KM vielä kertoisi asioita tänne.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla mystikon näkemys väkivaltaan ja sotaan.
Voi linkata myös sivulle, jossa aihetta käsitellään ja muutkin voi vastata.
Oma kantani on, että maailma on sen verran epäkypsä vielä, joten välillä tarvitaan alkukantaisia menetelmiä ongelmien ratkaisemiseen.
Joskus nyrkki naamaan kutsuu väkivaltaan, joskus halaukseen, joskus jutteluun, joskus vaan siihen, että poistuu paikalta.
Yhtäkkiä maailma onkin vielä alkukantainen? Oletteko jotakin idi ootteja?
Kristitty mystikko? Ei hänen opetuksissa ole kyllä mitään kristillistä.
Totuus ei ole ajatuksen luomuksissa eikä
totuudeksi sanotuissa ajatusrakennelmissa.
73
Olen tainnut muuttua huolimattomaksi, sillä en enää kanna asioista samalla tavalla huolta..
Useamman kerran olen päätynyt vaaralliseen tilanteeseen.
Varmaan vielä löydän sopivan tasapainon siinä, että välillä keskityn sisäiseen vähemmän kuin ulkoiseen maailmaan.
Kunnes koen, että tasapaino on löytynyt niin koitan tehdä hitaasti ja varovaisesti.
Tietoisuus on aina itsetietoisuutta.Jos olet tietoinen jostakin, olet pohjimmiltaan tietoinen itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräällä tavalla kaikki on tosiaan harhaa, illusiota, koska maailmankaikkeus ja siinä olevat ilmiöt ego mukaanlukien ovat vain rajallisia ajatukasvannaisia.
Totuus paljastuu vain ja ainoastaan silloin kun rajallinen ajatuskasvannaiset eli aika lakkaavat olemasta. Kun näin tapahtuu niin rajaton ykseyden tila ilmenee.
Eli rajaton ilmenee silloin kun ajan liikettä ei enään ole. Ykseyden tila on siis mahdollista havaita vain silloin kun mitään luomista siis ajan eli ajatuksen liikettä ei ole.Näinhän se on osittain, mutta käsittääkseni valaistunut, kuten KM, pystyy kokemaan/havaitsemaan rajattoman myös silloin, kun hänellä on luomisen tila, ajatuksen liike. Voi "aistia" tämän unen ja olla siinä osallisena, unihahmona ja samalla olla rajattomassa ja rajaton. Sitä on vaikea käsittää. Olen saanut siitä itse häivähdyksiä, minivalaistumiskokemuksia enkä siltikää
Rajatonta tilaa ei kukaan, ei edes K.M voi kokea.
Rajaton tila on ykseyden tila jossa ei ole mitään muotoja.
Rajattomassa tilassa ei oie ajatuksia, siksi
se on ykseyden tila ja siksi siinä tilassa ei ole
olemassa K.M:mää koska K.M on ajatuksen tuote.
Pyrimme saavuttamaan päämäärän egolla, mutta päämäärä on olemassa ennen egoa.
Luulen, että yksi syy miksi en nuorempana ottanut mystikon polkua niin tosissaan oli koska en halunnut tuntea olevani vielä oudompi kuin jo olin..
Ajattelin, että en pääsisi kovin pitkälle niin vähäisellä elämänkokemuksella.
Ajattelin, että esimerkiksi ystävien ja parisuhteen löytäminen muuttuisi vaikeaksi, jos jatkaisin polkua liian pitkälle.
Ei sen näin silti tarvitse mennä.
Kuunteluun ja tarkkailuun ei tarvitse tohtorintutkintoa. Kyllähän elämänkokemuksesta voi olla apua henkisellä polulla, mutta siinä ampuu itseään jalkaan, jos uskomuksillaan siirtää kypsymistään kauemmas tulevaisuuteen.
Mielen muuttuessa vetää puoleensa samanlaisia sekä erilaisia ihmisiä ja vetovoima näyttää vain vahvistuvan mitä tietoisemmaksi tulee.
Lisäksi monet maailman asiat muuttuu vähemmän tärkeiksi, kun yhteys syvenee sisimpään. Alkuperäisilla huolilla ei ole enää väliä.
Hypätkää siis kaikki epäröijät kanssani tuntemattomaan. Suoraan syvään päätyyn vain.
Vesi voi olla vilposta, muttei hukuta. Varmaan. :D
Voisiko joku Joel Goldsmithin kirjoja lukenut selittää miksei Joel parantanut koko maailmaa, itseään, miksi hän vanheni ja kuoli?