Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6991)
Toivoisin, että KM pystyisi selittämään, miksi jotkut kristityt hyväksyvät esim. kokonaisten kansojen mu rh aa mi sen ja vielä väittävät, ettei sitä tapahdu. Näin väittää Suomessa esim. KD:n Päivi ja Sari. Raamatussa sanotaan: Älä ta pa.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että KM pystyisi selittämään, miksi jotkut kristityt hyväksyvät esim. kokonaisten kansojen mu rh aa mi sen ja vielä väittävät, ettei sitä tapahdu. Näin väittää Suomessa esim. KD:n Päivi ja Sari. Raamatussa sanotaan: Älä ta pa.
Ei kannattaisi uskoa kaikenmaailman kansanmurhasatuja mitä netissä lukee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi uskoa kaikenmaailman kansanmurhasatuja mitä netissä lukee :D
Niin, suomalaisetkaan uskovaiset eivät tunnusta, että esim. Gazassa kans anmur ha todella tapahtuu, sillä eihän Is rae l, luvattu maa, tai sen edustajat, voi olla millään tavalla pahoja.
Jos KM ei olisi edistynyt polullaan ja halunnut intohimoisesti tietää totuutta Jumalasta ja Jeesuksesta yms., niin ehkä hänkin vielä ajattelisi noin omituisesti.
Vierailija kirjoitti:
Me ihmiset luomme säännöt. Näemme mitä oikeasti tapahtuu ja sitä ei voi kieltää mutta jokaisella on oma visio siitä mitä se on mitä tapahtuu. Ehkä näiden mielestä kyseessä ei ole kansanmurha. Sivusta vain.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Sivullisena vastaan että kun havahtuu todellisuuteen, se saattaa joskus hämmentää tai järkyttää. Tästä saattaa seurata hauskuuttakin, saattaa ihan jopa naurattaa tosissaankin. Täysin luonnollista tämäkin.
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Sivullisena vastaan että tuo saattaa liittyä siihen että se todellisuus ei vastaa odotuksia. Monet haluavat sitten kieltää sen todellisuuden vaikka se tulisi vain hyväksyä.
Kristitty mystikko kirjoitti:
"Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?"
En ole lukenut. En yleensä lue tuon tyyppistä kirjallisuutta, ainoa taitaa olla että Eckhart Tollen "Läsnäolon voiman" olen lukenut koska niin moni viittasi keskusteluissa siihen, että katsoin tarpeelliseksi tutustua siihen itse että voisin sanoa jotain siitä.
Itse etsisin mieluummin vanhojen, vakiintuneiden uskontojen pyhistä kirjoituksista, jotka aika on koetellut, mutta se on toki makuasia. Se mitä joskus aikoinaan luin vähän noita new age -juttuja, niin tuntui että ne eivät oikein päässeet siihen olennaiseen, siihen mikä oikeasti aikaansaa muutoksen, silti vaikka niissä olikin myös niitä samoja hyviä totuuksia joita löytyy pyhistä kirjoituksistakin. Pahimmillaan niihin totuuksiin oli sekoitettuna paljon ylimääräistä sotkua, jonka kanssa pelaaminen korkeintaan antaa luonnolliselle mielelle älyllistä tyydytystä, mutta ei vie
Oikeasti herääminen vaatii vain kaiken todellisuuden hyväksymistä. Jos ei elä todellisuudessa, tästä saattaa lähteä todellinen muutosprosessi käyntiin. Tärkeintä on haluta hyväksyä kaikki todellisuus ja totuus kieltämättä siitä mitään. Kaikki asiat ja tunteet on vain hyväksyttävä ja käytävä läpi. Kaikki tämä työ vaatii meiltä kokonaisvaltaista panostusta joten mieli ja kehokin saattavat reagoida voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kokenut egon illusiomaisen luonteen. Se ei kyllä minua pelästyttänyt. Enkä ole siinä niin "hyvä", eli joudun muistuttamaan itseäni tietyissä tilanteissa, että minä en ole egoni.
Toisaalta ymmärrän mitä kirjoitat, mutta noin pitkällä en todellakaan ole. Suurin ongelma on tunteet. Jos ei olisi pelkoa ja siitä johdannaisia tunteita, niin elämä olisi helppoa... Tiedän kyllä, että pelkoa ei rakkaudessa ole, mutta miksi sitten pelko onnistuu niin usein syrjäyttämään rakkauden? Mistä sen voima kumpuaa, jos se on vain illuusio? Ja tärkein kysymys: miten sen voiman saa katkaistua - lopullisesti siis?
Walchista kysyin, koska siinä on niin paljon samaa kuin sinussa. Ostin aikoja sitten suosittelemasi Goldsmithin kirjan, ja sekin on samaa. Ja viimeisin Hellstenkin on samaa. Vivahde-erot liittynevät kulttuuriin.
Ap
Älä kiellä tunteita, ne tulevat aina tarkoituksella eikä meidän tehtävämme ole päästä tunteista eroon emmekä voi päästä koska tunteet ovat meille tarpeellisia jo elämistä selviytymisen kannalta.
Voi tulla aikakausia jolloin pelot, huolet ja murheet valtaavat meidät mutta kun nämä tunteet, ajatukset ja asiat ovat käsitelty, ne väistyvät ja rakkaus sekä rauha palaavat ihmiseen.
Monet pelkäävät ikäviä tunteita, eivät haluaisi niitä tai saattavat huomata tulevansa arvostelluiksikin niiden takia mutta viisainta on ottaa vastaan se kaikki mitä Jumala tuo ja mennä johdatuksessa eteenpäin.
Jumala auttaa meitä kaikkien töiden kautta eteenpäin ja auttaa meitä viisastumaankin.
Kun teemme työtä, saamme palkinnoksi myös vahvuutta ja sisäistä tasapainoa sekä rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärrän... Kiitos.
Minun spirituaaliselle tasolle nousemista hankaloittaa lapsuuteni. Elin fundamentalistiuskovaisessa perheessä, jossa isä tiesi mm. mm. mm. absoluuttisen totuuden ja puhui aina Jumalan tahdon noudattamisesta.
Sitten kun kuuntelin tarinoita lähetyssaarnaajista, jotka matkustavat uskon voimalla ilman pennin hyrrää, tai tulevat vainotuiksi, tai jotain muuta vastenmielistä...niin ei kiitos... Jumalan tahto on todellakin kyseenalainen, eli jotkut piuhat pitää pitää itsellä...Ap
Jumalan tahto on se että elämme tässä yhteiskunnassa onnellista elämää. Yhteiskuntaa on edistetty tarkoituksella ja meille on mahdollistunut hyvin paljon asioita joita meidän on täysin luvallista tavoitella. Meidän ei tule luopua rahasta tai materiasta ollaksemme parempia tai puhtaampia ihmisiä. Tärkeintä on sisäinen olemuksemme ja se että emme toimi väärin itsemme tai ketään muutakaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä102 kirjoitti:
Paradoksaalista on, että sitten kun ei enää juurikaan välitä illuusion tasosta, kun olisi ihan valmis siihen että se rampautuu tai sairastuu tai kuolee pois ilmenemästä, niin saakin myös sillä illuusion tasolla kaiken mitä tarvitsee, ilman murehtimista ja vaivannäköä. Perimmäisen todellisuuden ja minän syvimmän olemuksen ikuisen rauhan ja turvallisuuden näkeminen kun tuo myös psyyken tasolle rauhan, ja se taas heijastuu siihen mitä sanotaan ulkoisiksi olosuhteiksi ja elämäksi. Kaikesta luopunut saa kaiken.
Tuosta haluttomuudesta ja tarpeettomuudesta - luulen että hyvin harva ymmärtää, mitä se on käytännössä, koska on niin mahdotonta käsittää millaista on ohjautuminen muulta tasolta. Moni luulee, että se tarkoittaisi että ei tee mitään, olla möllöttää vaan. Mutta ei se tarkoita sitä ollenkaan. Se tarkoittaa elämää, jossa
Sivusta vastaan että aina emme kuitenkaan saa juuri sitä mitä haluamme. Ei voi siis vain luottaa siihen että aina lopulta saamme mitä haluamme ja milloin tämä lopulta sitten edes on? Varmasti riippuu täysin ihmisestä ja asiasta.
Kaaosmaagi kirjoitti:
Tunteista vielä. Ilman tunteita ei ole toimintaa. "Vapautuminen" tunteista johtaa toiminnan loppumiseen. Täysin kaikista tunteista vapautunut ihminen paneutuu maahan makaamaan ja makaa siinä kunnes nääntyy nälkään ja janoon. Vapautuminen eläimellisten tunteiden tyranniasta on eri asia.
Ihan ajattelemisen arvoinen kommentti.
Kristitty mystikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä102 kirjoitti:
Paradoksaalista on, että sitten kun ei enää juurikaan välitä illuusion tasosta, kun olisi ihan valmis siihen että se rampautuu tai sairastuu tai kuolee pois ilmenemästä, niin saakin myös sillä illuusion tasolla kaiken mitä tarvitsee, ilman murehtimista ja vaivannäköä. Perimmäisen todellisuuden ja minän syvimmän olemuksen ikuisen rauhan ja turvallisuuden näkeminen kun tuo myös psyyken tasolle rauhan, ja se taas heijastuu siihen mitä sanotaan ulkoisiksi olosuhteiksi ja elämäksi. Kaikesta luopunut saa kaiken.
Tuosta haluttomuudesta ja tarpeettomuudesta - luulen että hyvin harva ymmärtää, mitä se on käytännössä, koska on niin mahdotonta käsittää millaista on ohjautuminen muulta tasolta. Moni luulee, että se tarkoittaisi että ei tee mitään, olla möllöttää vaan. Mutta ei se tarkoita sitä ollenkaan. Se tarkoittaa elämää, jossa
Unohtakaa laskelmointi ja narsismi jonka kautta tulee valtavasti himoja.
Fake it and make it mutta pysy aitona.
Ymmärrettävää on että joskus täytyy aloittaa tietoisesta muutoksesta jota täytyy yrittää kontrolloida ja hallita sekä pitää yllä mutta muutoksen edetessä väkisinkin muokkautuu ja hallinnan tarve helpottuu.
Toimi siis edistävästi oikeaan rakkaudelliseen suuntaan ja pyri pois kaikesta egoistisesta sekä kaikesta epäedullisesta.
Unohtakaa ponnistelu ja epätoivo jonka kautta tulee jatkuvaa kiinnittymistä.
Flow it and glow it mutta anna itsesi olla virta.
Luonnollista on että sielu joskus avautuu ensin pinnallisten kerrosten kautta, mutta mitä syvemmälle uppoudut, sitä enemmän löydät sen avaruuden jossa mikään ei tarvitse tukea eikä kontrollia.
Kävele siis sisään sydämen resonanssiin ja vapauta itsesi kaikista keinotekoisista kahleista sekä varjojen luomista rajoista.
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa ponnistelu ja epätoivo jonka kautta tulee jatkuvaa kiinnittymistä.
Flow it and glow it mutta anna itsesi olla virta.
Luonnollista on että sielu joskus avautuu ensin pinnallisten kerrosten kautta, mutta mitä syvemmälle uppoudut, sitä enemmän löydät sen avaruuden jossa mikään ei tarvitse tukea eikä kontrollia.
Kävele siis sisään sydämen resonanssiin ja vapauta itsesi kaikista keinotekoisista kahleista sekä varjojen luomista rajoista.
Tämä kuulostaa hyvältä jos ei ole epäaitousongelmia tai ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessä.
Kuinka typerä olet? Olet valmis menemään kadotukseen, koska et välitä yksinkertaisesta totuudesta, joka löytyy Uudesta Testamentista? No, kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka typerä olet? Olet valmis menemään kadotukseen, koska et välitä yksinkertaisesta totuudesta, joka löytyy Uudesta Testamentista? No, kukin tyylillään.
Mitä tarkoitat?
Eräällä tavalla kaikki on tosiaan harhaa, illusiota, koska maailmankaikkeus ja siinä olevat ilmiöt ego mukaanlukien ovat vain rajallisia ajatukasvannaisia.
Totuus paljastuu vain ja ainoastaan silloin kun rajallinen ajatuskasvannaiset eli aika lakkaavat olemasta. Kun näin tapahtuu niin rajaton ykseyden tila ilmenee.
Eli rajaton ilmenee silloin kun ajan liikettä ei enään ole. Ykseyden tila on siis mahdollista havaita vain silloin kun mitään luomista siis ajan eli ajatuksen liikettä ei ole.
Hyväksyn elämän ja otan sen vastaan sellaisena kuin se on. Ymmärrän että minä pieni ihminen en kykene hallitsemaan koko maailmaa eikä se ole edes minun tehtäväni joten keskityn vain omiin tehtäviini ja kuuntelen kun minua kutsutaan ylimääräisiin töihin. Otan kiitollisena vastaan työllistyttämiseni. Olen kiitollinen ihminen. Olen turvassa. Minun on helppo olla ja elää. Minulla on vapautta ja minulle sitä sallitaan. Kiitos, kiitos, kiitos.