Oletko menettänyt työpaikkasi koska et suostunut olemaan läheinen pomon kanssa?
Sain kuulla yhdestä 17-vuotiaasta jolta loppui työt kesken kesän koska ei antanut pomon kähmiä, ja itseltä on jäänyt sopimus uusimatta sen jälkeen kun en suostunut pomon nahkapatjaksi. Vähän ajan päästä sitä työtä hoiti minua nuorempi ja näyttävämpi nainen. Millaisia kokemuksia muilla on?
Kommentit (11)
No huh. Minut on yksi samaa sukupuolta oleva rouvashenkilö "pudottanut", kun huomasi ettei minusta saa kuhnuria hänen pikku hoviinsa hännystelemään.
En ole, mutta olenkin tehnyt lähinnä hanttihommia, joihin ei hirveämmin kukaan halua. Eli pomoportaalla ei ole ollut varaa hankkiutua minusta eroon tai liian huonosti kohdella.
Kähmintä on seksuaalista ahdistelua eli laitonta. Todistusaineisto kasaan ja esim ammattiliiton kautta juttu eteenpäin, niin hyvällä tuurilla sikamies lentää ulos ja uhri saa edes jonkinlaiset korvaukset.
Kyllä on törkeää, että jotkut eivät osaa pitää työhön kuulumattomia asioita poissa työpaikoilta. Tsemppiä kaikille uhreille, toi ei ole teidän vika!
En tiedä olisinko saanut potkut, otin loparit itse.
En, mutta kerran jouduin lähtemään, kun pikkujouluissa annoin pomon kähmiä, ja itse asiassa menin sen kanssa firman saunaan panemaan, ja sen vaimo yllätti... Vaimo oli hyvin korkeassa asemassa yrityksessä ja alkoi vittuilla ja hiillostaa mulle niin paljon että päätin vaihtaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta kerran jouduin lähtemään, kun pikkujouluissa annoin pomon kähmiä, ja itse asiassa menin sen kanssa firman saunaan panemaan, ja sen vaimo yllätti... Vaimo oli hyvin korkeassa asemassa yrityksessä ja alkoi vittuilla ja hiillostaa mulle niin paljon että päätin vaihtaa työpaikkaa.
Olisitko käyttänyt kortsua?
Olin nuori nainen kun menin työpaikkaan, jossa oli tälläinen vanhempi ehkä keski-ikäinen mies jonkinlaisena "pikkupomona"/lähiesimiehenä. Oli vähän liian tuttavallinen, tuli lähellä, vihjaili kaikkea ym. ja olin nuorena tyttönä niin hämmentynyt ja tunsin oloni niin epämiellyttäväksi. Mies teki vielä aina itse paikan työvuorolistat ja laittoi meidät aina samaan vuoroon töihin... Lähdin kyseisestä työpaikasta nopeasti kun olin aikani koittanut vältellä kyseistä herraa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin molempia liittymään liittoon ja haastamaan pomonsa oikeuteen. Ei todellakaan ole ok, mutta nuorille naisille usein työpaikoilla tehdään sopimattomia ehdotuksia ja jopa kosketellaan sopimattomasti. Siskoni oli 16-vuotiaana kaupassa työharjoittelussa ja ko paikan pomo kosketteli häntä hameen alta. Siskoni kielsi tekemästä näin ja saikin potkut. Onneksi uskalsi kertoa äidillemme ja äiti otti asian vakavasti. Poliisitutkinnassa paljastui, että oli tehnyt tätä useille työharjoittelussa olleille tytöille ja lopulta oikeudessa useampi tyttö sai korvauksia työpaikahäirinnästä. Näin 1990-luvun lopulla, näköjään ajat ei ole hirveästi muuttuneet.
Oliko helsinkiläinen naistenvaateliike?
Menetin tässä jokin aika sitten työpaikkani, kun en mm. hyväksynyt pomoni Facebook kaveripyyntöä enkä muutenkaan halunnut olla hänen kaveri työn ulkopuolella...
Suosittelisin molempia liittymään liittoon ja haastamaan pomonsa oikeuteen. Ei todellakaan ole ok, mutta nuorille naisille usein työpaikoilla tehdään sopimattomia ehdotuksia ja jopa kosketellaan sopimattomasti. Siskoni oli 16-vuotiaana kaupassa työharjoittelussa ja ko paikan pomo kosketteli häntä hameen alta. Siskoni kielsi tekemästä näin ja saikin potkut. Onneksi uskalsi kertoa äidillemme ja äiti otti asian vakavasti. Poliisitutkinnassa paljastui, että oli tehnyt tätä useille työharjoittelussa olleille tytöille ja lopulta oikeudessa useampi tyttö sai korvauksia työpaikahäirinnästä. Näin 1990-luvun lopulla, näköjään ajat ei ole hirveästi muuttuneet.