Mitro Repo taistelee työpaikastaan
No just, ehkä niihin erottamissääntöihin ei ole osattu kirjata pervo-pappi kohtia.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081022062110_uu.shtml
Mitro Repo: Irtisanomiselleni ei ole perusteita
Ortodoksipappi ja entinen europarlamentaarikko Mitro Repo kertoo STT:lle, että irtisanomiselle ei ole hänen mukaansa työsopimuslain mukaisia perusteita. Helsingin ortodoksinen seurakunta erotti Revon papin työstä sen jälkeen, kun seurakuntaneuvosto päätti asiasta ylimääräisessä kokouksessa heinäkuun lopulla.
Irtisanomisen perusteeksi kerrottiin sopimaton käytös ja toistuvat työntekoon liittyvät ongelmat. Hän kertoo STT:lle antamassaan tiedotteessa, että on ollut sairauslomalla ja selvittää lakimiehensä kanssa irtisanomisen oikeudellista puolta.
Helsingin ortodoksisen seurakunnan kirkkoherra Markku Salminen kertoi eilen Ilta-Sanomille, että irtisanomisaloite on tehty seurakuntalaisilta tulleen palautteen pohjalta ja luottamus Repoon on mennyt kokonaan.
Repo on toiminut Helsingin ortodoksisen seurakunnan pappina noin 20 vuotta. Vuoden 2009 EU-vaaleissa Repo sai SDP:n riveissä yli 70 000 ääntä.
Häntä kohtaan on esitetty lehdistössä epäilyjä papille epäsopivasta käytöksestä naisia kohtaan.
Kommentit (29)
Arvelen, että työnantaja on noin julkisuudenkipeän tyrkyn kohdalla ottanut varmistanut sen, että irtisanominen menee viimeistä piirtoa myöten lain mukaan.
Ällöttävä tyyppi ollut aina.
Naisien ahdistelija ja vinkkukin kuulemma maistuu. Epäsopiva papiksi.
Mitä tunnen ordotoksista kulttuuria niin siellä ollaan kyllä korrekteja ja kohteliaita ja Mitro Repo on ainoa laatuaan mitä tulee käyttäytymiseen.
Toisaalta olisivat antaneet heti Monoa ja maksaneet vuoden paklkan niin tosta olisi päästy jo aikoja sitten
Mitrossa on muutakin tympeää kuin härskit jutut ja viininlipitys. Ei sovi papille palvelusammattiin sen sorttinen keekoilu ja omakehuilu, mitä tämä on aina harrastanut. Hän on mahtava mies, omien sanojensa mukaan.
Kyseessähän on mitroon kohdistettu ajojahti. Mitro ei ole tehnyt mitään väärää.
Luulen että Mitro voittaa ja saa kahden vuoden palkan perusteettomasta irtisanomisesta.
Revolla on vain pilkettä silmäkulmassa, eikä se ole pätevä syy irtisanomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tunnen ordotoksista kulttuuria niin siellä ollaan kyllä korrekteja ja kohteliaita ja Mitro Repo on ainoa laatuaan mitä tulee käyttäytymiseen.
Eikö enää saa olla pilkettä silmäkulmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö enää saa olla pilkettä silmäkulmassa?
Saa jos tekijä on komea mies.
On tuossa varmaan rahastakin kyse, mutta enemmän maineesta ja työmahdollisuuksista. Jos viralliseksi erottamisen syyksi jää asiaton käytös ja se, ettei Mitro ole tehnyt töitään, niin vaikea on sen jälkeen enää muualtakaan saada hommia.
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Oletko koskaan ollut paikalla tilaisuuksissa, joissa Mitro on ollut pappina?
Minä olen ja potkut eivät todellakaan aiheettomat. Mitro on hirveä omaan napaan tuijotteleva irstailija, joka ei todellakaan sovi papiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ja potkut eivät todellakaan aiheettomat. Mitro on hirveä omaan napaan tuijotteleva irstailija, joka ei todellakaan sovi papiksi.
Kymmeniä kertoja olen ollut sekä mitron vetämissä tilaisuuksissa. Niin liturgioissa,hautajaisissa, häissä,vigilioissa että muutamassa panihidassa. Tunnen mitron myös henkilökohtaisesti. Ikinä en ole törmännyt hänen ns huonoon käytökseen
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä kertoja olen ollut sekä mitron vetämissä tilaisuuksissa. Niin liturgioissa,hautajaisissa, häissä,vigilioissa että muutamassa panihidassa. Tunnen mitron myös henkilökohtaisesti. Ikinä en ole törmännyt hänen ns huonoon käytökseen
Sulla on varmaan mielenkiintoinen käsitys huonosta käytöksestä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neitsykäisitä puhumisessa esim ei ole mitään pahaa. Huorittelut yms ymmärtäisin jos joku vetäisi herukan nokkaan
Hän häiriköi naisia Brysselissäkin ollessaan meppi. Naiset pakenivat,kun Mitro tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neitsykäisitä puhumisessa esim ei ole mitään pahaa. Huorittelut yms ymmärtäisin jos joku vetäisi herukan nokkaan
Miksi papin pitää kommentoida kenenkään ulkonäköä mitenkään? Luin iltalehdestä/-sanomista, että neitsykäinen kuvaa jotenkin tyyliin kaunista naista. En ole ollut ortodoksisissa tilaisuuksissa, mutta katsoisin itsekin oudosti, jos perusluterilainen pappi alkaisi kommentoida ulkonäköäni jotenkin.
Muistatteko ohjelman jossa PP (Pikka-Pekka Petelius) haastatteli Mitro Repoa. Silloin huomasin miten irstas liehittelijä hän on. Ohjelmassa oli tarjoilijana kaunis nuori nainen jonka perään hän sumeilematta kuolasi. PP:kin selvästi ihmetteli hänen käytöstään. Nyt kun näitä syytöksiä on tullut esille niin uskon kyllä ne kaikki oikeiksi, irstas mies on kyseessä.
Käytätkö ulkona liikkuessasi mahdollisesti valkoista keppiä?
Mitrolla tai olla kusta silmäkulmassa, kun päähän ei enää mahdu enempää.
Eiköhän se taistele rahasta. Laittomista irtisanomisista on tässä maassa maksettu jopa 24kk palkka, kunhan on ensin käyty käräjät & hovi läpi. Kun noiden jutujen perusteella se nyt ei alunperinkään halunnut olla tuolla töissä. No, ortodoksit maksaa, jos homma on tehty lepsusti.