Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....
Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Antakaas esimerkkejä bändipaidoista, erityisesti niistä tyylikkäistä, joissa ei ole kuvia ja joita ei edes tunnista bändipaidoiksi. Alkoi kiinnostaa, että mitä ihmeitä nämä on? Onko niiden niskalipareessa bändin nimi vai miten se menee?
- mulla on kauluspaita, jossa on rinnassa bändin yhden levyn "logo"
- tyttömallinen eli muotoon ommeltu t-paita, jossa bändin yhden levyn nimi kylkeen käden alle vinoon kirjailtuna. Se lause on sellainen, joka voisi olla muutenkin paidassa, mutta asian tuntevat tunnistavat biisin
- muotoon ommeltu t-paita, jossa rinnassa tietty figuuri, tunnistaa jos tietää bändin.
Kaikki nämä siis sellaisia, että kukaan ei tunnista bändipaidoiksi jos ei tiedä bändiä tms. näitä voin käyttää huoletta töissä, koska ovat tyylikkätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kuitenkin raitapaita kuin jokin tekstillä tai kuvalla varustettu bändipaita.
Meinasin kuolla nauruun kohdassa bändipaita.
Ja sulla käsitys bändipaidasta on Metallican, Rammsteinin tms. paita isolla kuvalla, T-mallinen laatikkopaita, musta, joka virttyy ekassa pesussa ja venahtaa. Just.
Parasta tässä ketjussa on se, kun yrität kerta toisensa jälkeen perustella BÄNDIPAITAA tyylikkyyden huipentumaksi! ='D
Suomessa harvoin on niin kuuma että pitäisi käyttää jotain "kesähousuja".
Samoja pillifarkkuja käytän kesät talvet, kesällä joku ei-kireä toppi pitkähihaisen sijaan.
Tantoille vinkki; paljon mukavampi kuin caprit on esim kietaisumekko. Ei kiristä eikä purista ja sopii joka lyylille kun voi sitoa haluamalleen kireydelle. Ja on samalla kuin vahingossa tyylikäs. Saa myös trikoisena.
Maksimekko on myös hyvä pitkälle (väh 167cm) tantalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä keski-ikäinen nainen saa jo pukeutua niin kuin itse haluaa. Jos ei nyt niin koskas sitten?
Joo, mutta minusta kyse on siitä, ettei täsäs pukeuduta kuten haluaa vaan siten kuin "kuuluu pukeutua" eli kaikki samalla tavalla. Oltasiinkin rohkeita, mutta kun ei edes sitä. Kaikki on vaan räväköitä ja sipsakoita SAMALLA TAVALLA eli vähän värikkäämmällä raitapaidalla.
Mutta jos tämä enemmistö tykkää siitä tyylistä? Minkä sille mahtaa jos saman ikäisillä suomalaisilla naisilla on vähän samanlainen maku.
Olen aina tykännyt, että raitapaidat on kivan pirteitä. Kesällä ei tee mieli pukeutua mustaan, joten miksi ei pirteä raitapaita valkoisten caprien kanssa? Pidän housuista kuitenkin hameita enemmän ja hieman lyhyempilahkeiset housut on kesällä kivat.
Pohkeet kun kuitenkin on useimmilla esittelykelpoiset ja kuten sanottu kesällä on kiva pukeutua vähän kevyemmin.
Miksi vaatetuksen pitää olla pirteä? Ihan sairas ajatuskin...
Ja toisaalla valitetaan, kun suomalaiset pukeutuu aina mustaan/harmaaseen/ruskeaan... :D Just tän takia en edes yritä miellyttää muita kuin itseäni. Aina löytyy joltakin toiselta jotain valitettavaa. Kato kuinka lujaa mua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä keski-ikäinen nainen saa jo pukeutua niin kuin itse haluaa. Jos ei nyt niin koskas sitten?
Joo, mutta minusta kyse on siitä, ettei täsäs pukeuduta kuten haluaa vaan siten kuin "kuuluu pukeutua" eli kaikki samalla tavalla. Oltasiinkin rohkeita, mutta kun ei edes sitä. Kaikki on vaan räväköitä ja sipsakoita SAMALLA TAVALLA eli vähän värikkäämmällä raitapaidalla.
Mutta jos tämä enemmistö tykkää siitä tyylistä? Minkä sille mahtaa jos saman ikäisillä suomalaisilla naisilla on vähän samanlainen maku.
Olen aina tykännyt, että raitapaidat on kivan pirteitä. Kesällä ei tee mieli pukeutua mustaan, joten miksi ei pirteä raitapaita valkoisten caprien kanssa? Pidän housuista kuitenkin hameita enemmän ja hieman lyhyempilahkeiset housut on kesällä kivat.
Pohkeet kun kuitenkin on useimmilla esittelykelpoiset ja kuten sanottu kesällä on kiva pukeutua vähän kevyemmin.
No tykkää tykkää, onhan se selvä ollut koko ajan. On vaan vaikea käsittää, että joku tykkää tyylittömyydestä.
Samaa ihmettelin. Miksi joku (/monet) tykkää siitä, että jalat näyttävät mahdollisimman töpöiltä, pylly mahdollisimman möykyltä ja yläkroppa muodottomalta mölliltä? Miten joku VOI tykätä tällaisesta?
Vai puuttuuko näiltä ihmisiltä oikeasti kaikki estetiikan taju, eikä aidosti huomata, miten tuollaiset vaatteet saa paremmankin kropan näyttämään kamalalta saatika sitten sellaisen, jossa olisi hieman tarvetta peittää huonoja puolia? Ajattelevatko he "no mulla on vähän pömppömaha, joten saanpa sen näyttämään vielä pömpömmältä ja leveämmältä laittamalla päälle löysän laatikkomallisen paidan. Mulla on löysä pylly ja lyhyet sääret, joten korostampa takapuoleni muodottomuutta ja jalkojeni lyhyyttä laittamalla jalkaan caprit" vai mitä ihmettä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tykkää tykkää, onhan se selvä ollut koko ajan. On vaan vaikea käsittää, että joku tykkää tyylittömyydestä. Miksi vaatetuksen pitää olla pirteä? Ihan sairas ajatuskin... Ja ne caprit on samaa kategoriaa, kuin miesten polven alle loppuvat reisitaskuhousut kesällä. Ei kai niitä kukaan enää käytä?
Ei se kaikkien mielestä ole ole tyylitöntä. Mikä siinä tarkalleen ottaen on tyylitöntä jos naisella on sinivalkoinen raitapaita yhdistettynä valkoisiin puuvillacapreihin ja jalassa vaaleat ballerinat ja käsilaukkukin on vaikkapa joku vaalea MK?
Edelleen oon sitä mieltä että farkut ei oo kesävaate! Tukala ja kuuma olo... Jo vaihtelunkin takia kesällä pitää saada kevyempää päälle ja sääret ruskettumaan.
minulla on nyt tummansininen, lyhythihainen paita jossa aukot olkapäissä (ns. Cold sholder-malli) ja musta trikoinen kynähame. kun lähden ulos. laitan mustat varrelliset tennarit. eilen oli pilkullinen fiftarimekko ja pinkit varsitennarit .
hiuksissa on tämän tyylinen leikkaus
[url=http://aijaa.com/y7JOTS][img]http://i5.aijaa.com/t/00495/14230753.t.jpg…
ikää 41v . en osaa kuvitella itseäni jossain halpahallin t-paidassa ja beigeissä capreissa tai mummomaisessa kukkamekossa !
Passaako Gudrun Sjödeeeeen? Olis värikkäämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, farkku-tennari-teepaita kritisoi capri-tennari-teepaitoja.
Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.
Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)
Ainoastaan asian tuntevat tunnistavat sellaisen bändipaidan. Esim. pieni logo rinnassa (joku bändin logo tai levyn kannen juttu), tyylikäs teksti jostain biisistä tai levyn nimestä, pienellä ja tyylikkäästi. Eli kyllä sen tunnistaa, jos osaa =) kaikki ei osaa eikä tarvitsekaan.
Sen siis tunnistaa "porukkapaidaksi", vaikkei porukasta olisi koskaan kuullutkaan. On se sitten selvä bändipaita, vaikkei siinä olisikaan tikkataulun kokoista kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Samoja pillifarkkuja käytän kesät talvet, kesällä joku ei-kireä toppi pitkähihaisen sijaan.
Tantoille vinkki; paljon mukavampi kuin caprit on esim kietaisumekko. Ei kiristä eikä purista ja sopii joka lyylille kun voi sitoa haluamalleen kireydelle. Ja on samalla kuin vahingossa tyylikäs. Saa myös trikoisena.
Tyylikkyyden huipentuma. Trikoinen kietaisumekko! Just! Nyt mää ihan häikäistyn!
Todella monella 40+ on ylipainoa (etenkin keskivartalossa), joten tietenkin pukeutuminen on haastavampaa (ei jaksa panostaa). Voisi melkein sanoa, että tässä ikäluokassa suurinosa on ylipainoisia. Jos kroppa on kuosissa niin silloin pukeutuminenkin on helpompaa. T.61
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tykkää tykkää, onhan se selvä ollut koko ajan. On vaan vaikea käsittää, että joku tykkää tyylittömyydestä. Miksi vaatetuksen pitää olla pirteä? Ihan sairas ajatuskin... Ja ne caprit on samaa kategoriaa, kuin miesten polven alle loppuvat reisitaskuhousut kesällä. Ei kai niitä kukaan enää käytä?
Miksi vaatetuksen ei pitäisi olla pirteää? Pukeudutko sinä vain mustaan, ruskeaan ja valkoiseen ehkä uskaltautuen laittaa punaista huulipunaa? Minä en jaksa ymmärtää suomalaisten intoa pukeutua mustaan. Etenkin talvella kun on muutenkin pimeää, kylmää ja masentavaa. Minä pukeudun kesät talvet värikkäisiin vaatteisiin, mutta minulla ei ole kapreja ja muutenkin suosin tyylikkäämpää pukeutumista kuin moni. Vaatteet voivat olla sekä pirteät ja tyylikkäät.
T. Klassinen pukeutuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kuitenkin raitapaita kuin jokin tekstillä tai kuvalla varustettu bändipaita.
Meinasin kuolla nauruun kohdassa bändipaita.
Ja sulla käsitys bändipaidasta on Metallican, Rammsteinin tms. paita isolla kuvalla, T-mallinen laatikkopaita, musta, joka virttyy ekassa pesussa ja venahtaa. Just.
Parasta tässä ketjussa on se, kun yrität kerta toisensa jälkeen perustella BÄNDIPAITAA tyylikkyyden huipentumaksi! ='D
Ongelma ratkaistu! Nyt keski-ikäisiltä raitapaidat vaihtoon ja "tyylikkäät" bändipaidat tilalle niiden caprien kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Passaako Gudrun Sjödeeeeen? Olis värikkäämpää.
Mikähän vika alapeukuttajan mielestä niissä on? Sopii hoikille ja tukevimmille, on väriä ja kuviota ja hillitympääkin.
Kuvaston mallit ovat kaukana tantoista, vanhemmatkin.
Vierailija kirjoitti:
Mekoissa ja hameissa monella on ongelmana, että reidet hankautuvat rikki, ihan painosta riippumatta. Syksyllä ja talvella se ei ole ongelma, kun voi pitää sukkahousuja, mutta kesällä ne ovat turhan hiostavat. Osa pitää hameiden alla shortseja, mutta nekin ovat turhan kuumat kesäisin. Caprit ovat viileät, mutta peittävät enemmän kuin shortsit. Siksi ne ovat täydelliset kesähousut.
Tässä lueskellessani pompsahti postilaatikkoon Stockmannin tarjousläpyskä, jossa ensimmäinen näkemäni otsikko on "Merihenkinen tyyli jatkuu". On tennareita, paljon raitapaitoja ja ankkurihuivikin. Capreja ei sentään ole, mutta raidallinen pohjepituinen trikoohame kyllä löytyy. :)
Stockan valikoima on ollut ihan tavallista riepukauppalaatua jo pitkään, mutta uskon, että monen nelikymppisen muistissa vielä on se kulta-aika, jolloin Stockmannin tuotteet tunnettiin korkealaatuisina, tyylikkäinä ja hieman tavallista kalliimpina. Jollei oma maku ole tarpeeksi vahva, on helppo turvautua sisäänostajien valikoimiin, vaikkei oma kroppa näyttäisikään ihan siltä kuin mainoksissa.
Nro 48
Koska ei pätkääkään kiinnosta, meneekö jonkun päivä pilalle pukeutumisestani. Joo ei ole valkoisia capreja, mutta pääasia on mukavuus, en ole koskaan tykännyt koroista. Onhan tämä rahakysymyskin, ja jos rahaa olisi, sille olisi muutakin käyttöä. Olen ap:n ikäinen, ja sen verran omaa elämää etten koskaan arvostele ja ihmettele toisten pukeutumista. Mitä väliä ?!
Koska monet meistä tykkää näyttää tantalta. Itse olen 42 ja rakastan tanttatyyliä. Haluan näyttää asialliselta ja huomiota kiinnittämättömältä, ja siihen tanttatyyli on omiaan.
Tämä oli hyvä, kiitos tästä. :D Työskentelen myymälässä jossa asiakaskunta on juuri tällaista. Pienillä muutoksillakin sais kivan tyylin! caprit voisi vaihtaa hameeseen/mekkoon ja riekeriltäkin vois valita ne kauniimmat mallit eikä mitään hirveitä tallukoita. Jostain syystä Suomessa pelätään naisellisuutta ja värejä, olen ihmetelleyt sitä usein. Ja se on myös kummallista, että TIETYSSÄ IÄSSÄ pitää pukeutua tietynlaisesti (tanttamaisesti).