Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
41/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42v. ja käytän Adidaksen lenkkareita ja uusin ostoni Adidaksen mustat trikoot.

Vierailija
42/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulen (olen nyt 41) sitä mukavampia vaatteita hamuan.

T. Tänään mustissa löysissä capreissa ja korallin värisessä isossa t-paidassa ja crocsit jalassa kulkeva keski-ikäinen.

Mikä estää mukavan olemasta tyylikäs ja muodikas? Mullakin on mukavia housuja ja mekkoja, mutta ei sentään valkoisia capreja... Mistä löytyy vielä korallin värisiä paitoja? Ja crocsit eivät ole mitään muuta kuin puutarhakengät. Oikeasti kukaan tyylikäs ihminen ei kulje niissä kotipihan ulkopuolella. 

En tavoittele tyylikkyyttä, se ei ole tärkeä osa elämääni joten who cares.

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä keski-ikäinen nainen saa jo pukeutua niin kuin itse haluaa.  Jos ei nyt niin koskas sitten?

Joo, mutta minusta kyse on siitä, ettei täsäs pukeuduta kuten haluaa vaan siten kuin "kuuluu pukeutua" eli kaikki samalla tavalla. Oltasiinkin rohkeita, mutta kun ei edes sitä. Kaikki on vaan räväköitä ja sipsakoita SAMALLA TAVALLA eli vähän värikkäämmällä raitapaidalla.

Vierailija
44/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko kesän vetänyt maximekoissa. Voi kun meniskin caprit jalkaan. T: 47v

Vierailija
45/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulen (olen nyt 41) sitä mukavampia vaatteita hamuan.

T. Tänään mustissa löysissä capreissa ja korallin värisessä isossa t-paidassa ja crocsit jalassa kulkeva keski-ikäinen.

Mikä estää mukavan olemasta tyylikäs ja muodikas? Mullakin on mukavia housuja ja mekkoja, mutta ei sentään valkoisia capreja... Mistä löytyy vielä korallin värisiä paitoja? Ja crocsit eivät ole mitään muuta kuin puutarhakengät. Oikeasti kukaan tyylikäs ihminen ei kulje niissä kotipihan ulkopuolella. 

En tavoittele tyylikkyyttä, se ei ole tärkeä osa elämääni joten who cares.

:)

No sehän sitten selittääkin tämän pukeutumismoodin =) 

Vierailija
46/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pikkuruinen 38-vuotias, tosi hento vartaloltani ja pukeudun jus niin kuin huvittaa. Kaikki vaatteet mahtuu eikä mikään taatusti pursua yli. Tanttakaavut jätän muille. Jos se jotain ahdistaa nuin otan osaa.

Vierailija
47/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä keski-ikäinen nainen saa jo pukeutua niin kuin itse haluaa.  Jos ei nyt niin koskas sitten?

Joo, mutta minusta kyse on siitä, ettei täsäs pukeuduta kuten haluaa vaan siten kuin "kuuluu pukeutua" eli kaikki samalla tavalla. Oltasiinkin rohkeita, mutta kun ei edes sitä. Kaikki on vaan räväköitä ja sipsakoita SAMALLA TAVALLA eli vähän värikkäämmällä raitapaidalla.

Tämä kyllä on niin kuvaavaa: räväkkä ja sipsakka ja tulos on vähän värikkäämpi raitapaita =) =)

Kiitos tästä =)

Vierailija
48/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, farkku-tennari-teepaita kritisoi capri-tennari-teepaitoja.

Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.

Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)

Vierailija
49/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😃 mä rakastan riekerin kenkiä! Olen 35v 3.lapsen äiti hoikka ja mielestäni nuorekas. Käytän lyhyitäkin vaaleita shortseja ja hameita vaikka raskaudet teki jalkoihin paljon verisuonenpurkaumia (tiedänmuutaman jotka tästä syystä käyttävät sukkahousuja shortsien alla, minä en ) Ostan riekeriä koska vihdoin pystyn kun ei mitään halvimmasta päästä ole ja oikeasti kestää monta vuotta ehjinä. En koe olevani tantta! Marimekkoa en omista

Vierailija
50/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuitenkin raitapaita kuin jokin tekstillä tai kuvalla varustettu bändipaita.

Meinasin kuolla nauruun kohdassa bändipaita.

Vierailija
51/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt vaan ovat laumaeläimiä. Ja ihan SAMALLA TAVALLA me voidaan pukeutua tyylikkäästi pitkiin housuihin ja t-paitoihin/mekkoihin. Miksi mekot ja pitkät housut ovat parempi "kuuluu pukeutua"-tyyli? Koska on se klassinen tyylikin laumapukeutumista. Se, että ne näyttävät sinun mielestäsi kivoilta, ei ole kunnollinen syy, koska caprit ja tunikat näyttävät varmasti toisten mielestä kivoilta.

T. Klassinen pukeutuja

Vierailija
52/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.

Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)

Ainoastaan asian tuntevat tunnistavat sellaisen bändipaidan. Esim. pieni logo rinnassa (joku bändin logo tai levyn kannen juttu), tyylikäs teksti jostain biisistä tai levyn nimestä, pienellä ja tyylikkäästi. Eli kyllä sen tunnistaa, jos osaa =) kaikki ei osaa eikä tarvitsekaan. 

Vierailija
53/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tämä enemmistö tykkää siitä tyylistä? Minkä sille mahtaa jos saman ikäisillä suomalaisilla naisilla on vähän samanlainen maku. 

Olen aina tykännyt, että raitapaidat on kivan pirteitä. Kesällä ei tee mieli pukeutua mustaan, joten miksi ei pirteä raitapaita valkoisten caprien kanssa?  Pidän housuista kuitenkin hameita enemmän ja hieman lyhyempilahkeiset housut on kesällä kivat. 

Pohkeet kun kuitenkin on useimmilla esittelykelpoiset ja kuten sanottu kesällä on kiva pukeutua vähän kevyemmin.

Vierailija
54/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuitenkin raitapaita kuin jokin tekstillä tai kuvalla varustettu bändipaita.

Meinasin kuolla nauruun kohdassa bändipaita.

Ja sulla käsitys bändipaidasta on Metallican, Rammsteinin tms. paita isolla kuvalla, T-mallinen laatikkopaita, musta, joka virttyy ekassa pesussa ja venahtaa. Just. 

Vierailija
55/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pahin pelkoni taas on alkaa kulkea verkkareissa ja lippis päässä joka paikkaan ! niin kävi äidilleni (ja isälleni) nelikymppisinä :O

nainen 38v

Vierailija
56/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi farkkuja tarjotaan vaihtoehdoksi caprien tilalle, ei kai kukaan käytä kesällä farkkuja, yök! Itselläni on ihania ohuita kesätunikoita, värikkäitä ja kuosillisia. Mitähän alaosaa niiden kanssa olisi tarkoitus käyttää, ellei capreja? Ja minkä väriset ne caprit vois olla kesällä ellei valkoiset? Mustaa en käytä juuri lainkaan muutenkaan, ankea väri. Ja omat caprini ovat tiukat, ei lökömallia.

Hameita en voi käyttää lainkaan, koska olen niin lyhyt, että polvipituinen tai pitkä hame ei käy. Minihameita en voi käyttää, kun lapsen kanssa joutuu kyykkimään. Myös lyhyen mekon kanssa on oltava caprit tai leggarit alla, ettei pikkarit vilahda.

Itse pukeudun siis mekkoihin ja tunikoihin, ja todellakin alaosa on oltava myös päällä.

Kysymyksesi tiivistettynä: "laitan päälleni ihan hirveän tunikan, mitä ihmettä sen kanssa voisi pitää kuin hirveitä housuja". Menee siis pieleen jo tuossa "kesätunika" -kohdassa, sellaisen päällevetämisen jälkeen onkin aika lailla sama mitä jalkaansa pistää, hirveältä näyttää silti. 

Kesäisiä, keveitä housuja löytyy muitakin, kuin caprimalleja. On sekä tiukempia että löysempiä, ja "kesäisyys" on kiinni vain materiaalista ja väristä. Etenkin kun kerrot olevasi lyhyt, ovat caprit se vihonviimeinen vaihtoehto! Kuten joku jo sanoi, ainoat joilla ne ei näytä hirveiltä on 180cm/60kg mallit. 

Esim. sen mekon tai lyhyen hameen kanssa voi käyttää sukkahousuja. Tai voit laittaa leveälahkeiset, ylhäältä istuvat keveät housut ja tyköistuvan toppiosan. Jne jne jne. Kesätunika (hyi helvetti kun sanakin on jo kamala) ja caprit... eieieieieiei.

Vierailija
57/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaas esimerkkejä bändipaidoista, erityisesti niistä tyylikkäistä, joissa ei ole kuvia ja joita ei edes tunnista bändipaidoiksi. Alkoi kiinnostaa, että mitä ihmeitä nämä on? Onko niiden niskalipareessa bändin nimi vai miten se menee?

Vierailija
58/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ballerinat kiilakoroilla tai ballerinat joissa "pieni korko" kirjoitti moni.

Ballerinoissa ei ole korkoa. Ballerina on aina litteäpohjainen. Korollinen kenkä voi olla avokas, pistokas, loafer...

Vierailija
59/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tämä enemmistö tykkää siitä tyylistä? Minkä sille mahtaa jos saman ikäisillä suomalaisilla naisilla on vähän samanlainen maku. 

Olen aina tykännyt, että raitapaidat on kivan pirteitä. Kesällä ei tee mieli pukeutua mustaan, joten miksi ei pirteä raitapaita valkoisten caprien kanssa?  Pidän housuista kuitenkin hameita enemmän ja hieman lyhyempilahkeiset housut on kesällä kivat. 

Pohkeet kun kuitenkin on useimmilla esittelykelpoiset ja kuten sanottu kesällä on kiva pukeutua vähän kevyemmin.

No tykkää tykkää, onhan se selvä ollut koko ajan. On vaan vaikea käsittää, että joku tykkää tyylittömyydestä. Miksi vaatetuksen pitää olla pirteä? Ihan sairas ajatuskin... Ja ne caprit on samaa kategoriaa, kuin miesten polven alle loppuvat reisitaskuhousut kesällä. Ei kai niitä kukaan enää käytä? 

Vierailija
60/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan asian tuntevat tunnistavat sellaisen bändipaidan. Esim. pieni logo rinnassa (joku bändin logo tai levyn kannen juttu), tyylikäs teksti jostain biisistä tai levyn nimestä, pienellä ja tyylikkäästi. Eli kyllä sen tunnistaa, jos osaa =) kaikki ei osaa eikä tarvitsekaan. 

En ole koskaan nähnyt tyylikästä tekstipaitaa. Ajattelin jo, että siinä olisi ollut joku kuvio, joka olisi jotenkin sitonut paidan bändiin, mutta jos siinä lukee jotain, niin metsäänhän koko jutussa on mennyt. Olin jo valmis antamaan bändipaitojen tyylikkyydelle mahdollisuuden, mutta olin liian optimistinen. :D

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mikä on se tyylikäs teksti mikä siinä lukee?

T. Klassinen pukeutuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan