Mikä on köyhän selitys, miksi ei onnistu?
Minähän olen jo tänään käsitellyt 8 litraa sieniä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvät tukiaiset on se perimmäinen syy.
Mielestäni pitäisi olla niin, että jos henkilö saa yli 6kk pelkästään tukia niin hänet pitäisi ottaa holhoukseen.
Holhouksen syy olisi se, ettei pysty huolehtimaan itsestään. Holhoukseen otetetut sijoitettaisiin asuntolaan, jossa he saisivat perustarpeet. Jos pääsisi töihin ja pystyisi taas huolehtimaan omasta toimeentulostaan, niin pääsisi pois asuntolasta.
Kyllä, holhouksenalaisena ihmisen omatoimisuus ja aktiivisuus varmasti kasvaa ihan uusiin sfääreihin. :D
Ainakin selityksiä alkaa löytymään ihan hyvin runsaasti.
Vaikuttavat melko aktiiveilta nämä selittäjät.
Ovat varmaakin sosusta tukia saadakseen keksineet paljon erilaisia tarinoita, joten kyllähän noita selityksiä silloin löytyy.
Ei voi syyttää ainakaan mielikuvituksen puutteesta. Ehkäpä kannattaisi hakea töitä teatteri-alalta?
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanpa köyhälle. Kuivuri vie sähkö n. 250w tunnissa ja kuivaus kestää 4 tuntia. Sähkö maksaa 15c/kw, ja sienien arvo kuivurissa yli 10 euroa. Voittoa siis jää 9,85e vähintään.
Ehkäpä köyhyys johtuu laskentataidon puutteesta?
Ja kuivuri maksaa se _vähintään_ 30e, eli voittoa jää sittenkin -20e.
esim. opiskelijat ei saa sossusta tukea.
Vierailija kirjoitti:
Pitää sanoa että otsikointisi on hieman epäonnistunut. Ei kaikki köyhät pidä sienistä tai ole työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanpa köyhälle. Kuivuri vie sähkö n. 250w tunnissa ja kuivaus kestää 4 tuntia. Sähkö maksaa 15c/kw, ja sienien arvo kuivurissa yli 10 euroa. Voittoa siis jää 9,85e vähintään.
Mä olen nyt tuolla kuivannut 80 satsia ja vielä hyvin toimii..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sanoa että otsikointisi on hieman epäonnistunut. Ei kaikki köyhät pidä sienistä tai ole työttömänä.
Missä on noin väitetty? Lisäksi ovatko maistaneet kaikkia sieniä, kuten aikaisemmin kerroin, että sama kuin maistaisi yhtä kasvista ja sanoisi, että kaikki kasvikset ovat huonoja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monipuolisemman saaliin saa jonottamalla pari tuntia leipäjonossa.
Tämä ei ole joko/tai kysymys. Leipäjonon jälkeen voit lähteä marjametsälle, niin saat jotain terveellistäkin.
ap
Ihan tiedoksesi, että nyt, kun kaupat ovat alkaneet lahjoittaa ylijäämätuotteensa vähävaraisille, näissä lahjoituksissa on myös hedelmiä ja kasviksia lihan, kalan, maitotalous- ja viljatuotteiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monipuolisemman saaliin saa jonottamalla pari tuntia leipäjonossa.
Tämä ei ole joko/tai kysymys. Leipäjonon jälkeen voit lähteä marjametsälle, niin saat jotain terveellistäkin.
ap
Ihan tiedoksesi, että nyt, kun kaupat ovat alkaneet lahjoittaa ylijäämätuotteensa vähävaraisille, näissä lahjoituksissa on myös hedelmiä ja kasviksia lihan, kalan, maitotalous- ja viljatuotteiden lisäksi.
Hieno juttu! Sittenhän lihalle saa vaikka kerättyä karpalokastikkeen, sekä sieniä kyytipojaksi. Hyvää ja terveellistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sulla on sitten varmaan myös joku ruokakomero jossa niitä voi säilyttää... Mulla on vaan yksi kuivakaappi ruokia varten ja jos mä hankin vielä sen kuivurin, niin sehän vie jo puolet tuosta tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sulla on sitten varmaan myös joku ruokakomero jossa niitä voi säilyttää... Mulla on vaan yksi kuivakaappi ruokia varten ja jos mä hankin vielä sen kuivurin, niin sehän vie jo puolet tuosta tilasta.
Kiinnitä kattoon taso. Hätä keinot keksii.
Mä laitan kaikki sienet pakkaseen.huomenna taas metille.mut yöks hirvikärpäset.
Ovat varmaakin sosusta tukia saadakseen keksineet paljon erilaisia tarinoita, joten kyllähän noita selityksiä silloin löytyy.