Pokemon Go alkaa jo selvästi olemaan kohta out
Nyt kun lapsilla ja nuorilla on koulutkin alkamassa ja säätkin muuttuivat selvästi vilakammiksi, synkimmäksi, sateisemmiksi ja tuulisimmiksi, ei tuolla näy enää juurikaan ihmisiä näppelöimässä tuota lapsellista peliä. Hyvä niin, yhteiskunta on vähitellen palaamassa taas normaaleihin uomiinsa.
Eikä se kuulkaas ole säiden puolesta tulossa yhtään helpotusta tuohon ennen ensi kesää. Päinvastoin, vaikeutuu vain entisestään. Vain sellaiset pari kuukautta, niin on luultavasti jo ensimmäiset räntäsateet tai lumisateet ja pakkasetkin ovat sitten tulossa. Siellä ei sitten keskitalvella pakkasten, pimeyden ja lumikinosten keskellä varmasti ihmiset ole Pokemoneiden perässä juoksemassa. Ne on kuulkaa seuraavan kerran vasta aikaisintaan joskus ensi vuoden vapun tienoilla sopivat säät tuon pelaamiseen ja siihen mennessä se onkin kerennyt jo hyvin unohtua ja ensi vuonna on muutenkin jo aivan omat, uudet juttunsa. Hyvä niin. :)
Tässäkin uutisessa se mainitaan:
http://yle.fi/uutiset/pokemon-pelin_alkuhuuma_nakyy_savossakin_talvella…
"Talvella ei varmasti kovin moni kehtaa kulkea avokäsin pakkasessa etsimässä Pokémoneja."
Mutta mielenkiintoista tekemistähän toimeliaalla ihmisellä, ihan toimeliailla lapsilla ja nuorillakin riittää kaikkina vuodenaikoina ilman mitään Pokemon Go:takin. Erittäin hyvä, että lapset ja nuoret ovat pääsemässä koulunkäynnin alkamisen myötä taas normaaliin arkeen kiinni ja löytävät harrastuspuolellekin varmasti paljon järkevämpää ja kehittävämpää tekemistä kuin Pokemon Go pelin.
Kommentit (13)
Niin ja kuulkaas muutenkin on maailma menossa koko ajan paskempaan suuntaan, että turha sitä on kuvitella että kukaan enää marraskuussa räntäviimoissa onnellinen olisi.
Haiskahtaa taas perisuomalainen vänkäpäisyys ja vastamielisyys nykyajan boomeihin. Saa sinne laatikon ulkopuolellekin katsoa.
Jaa se peli on siis täyttä syntiä mielestäsi? Kerrankin ihmiset, muutkin kuin vain lapset liikkuvat aktiivisesti pelin takia eivätkä istu sohvalla dataamassa. Syrjitytkin voivat kuulua porukkaan, koska peli yhdistää kaikkia ketkä sitä pelaavat. Varsinkin jos kuuluu tiimiin.
Kiva peli, ja suosittelen AP:llekin ahkeraa pelaamista, niin saisit tuota reilun kokoista takamustasi vähän pienennettyä. Keväällä on jo uudet versiot pelistä kehissä, ja suosio jatkuu.
Pokemon go on hyvä peli. Siinä saa liikuntaa ja mahdollisuuden tutustua uusiin ihmisiin.
Silti jostain syystä monen mielestä olisi terveempää istua kotona selkä kyyryssä mammapalstan ääressä tai maata sohvalla katsomassa televisiota.
Tänään viimeksi pelasin. Kävelin 4km ja löysin viisi Pokemonia :)
Ikää minulla 41
Vierailija kirjoitti:
Kiva peli, ja suosittelen AP:llekin ahkeraa pelaamista, niin saisit tuota reilun kokoista takamustasi vähän pienennettyä. Keväällä on jo uudet versiot pelistä kehissä, ja suosio jatkuu.
Heh, heh, vai lihavuuskortti ja liikkumattomuuskortti piti ottaa keskusteluun mukaan. :D
Sinun ja kaikkien muidenkin tiedoksi, olen liikkunut aktiivisesti jo lapsesta asti ja ollut monenlaisessa liikunta- ja urheilutoiminnassa sekä harrastuksen että lapsena myös kilpailemisen osalta jo iät ja ajat mukana. En ole koskaan ollut ylipainoinen. Minä en ole koskaan tarvinnut mitään Pokemon Go:n tapaisia hömpötyksiä saadakseni itseni liikkeelle, jonka vuoksi vielä ryntäillään liikenteen sekaan oman itsensä eteensä ja ympärilleen katsomatta ja siten vaarannetaan kaikkien turvallisuus. Minulle ulos lähteminen on onnistunut täysin muillakin keinoin. Ulos liikkumaan lähtiessäänhän ei tarvitse muuta kuin reipasta mieltä ja kivan lenkkeilyreitin. Kiva lisä siihen ovat myös hyvä lenkkeilyseura, hyvä musiikki ja kaunis sää.
Pokemon Go:ta ei siis tarvita ihmisiä, ei edes lapsia ja nuoria liikuttamaan. Löytyy paljon parempiakin keinoja saada lapset ja nuoret kiinnostumaan liikkumisesta. Lapset ja nuoret mukaan kaikkeen liikunnalliseeen harrastustoimintaan vaikkapa.
Ai jaa minä olen toista mieltä. Juuri oli iso joukko lapsia samassa paikassa metsästämässä pokemoneja, kouluikäisiä oli varmasti lähemmäs 20. Myös monet ohikulkijat pysähtyivät siihen kohdalle. Jotkut aikuiset tulivat autoilla paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, heh, vai lihavuuskortti ja liikkumattomuuskortti piti ottaa keskusteluun mukaan. :D
Sinun ja kaikkien muidenkin tiedoksi, olen liikkunut aktiivisesti jo lapsesta asti ja ollut monenlaisessa liikunta- ja urheilutoiminnassa sekä harrastuksen että lapsena myös kilpailemisen osalta jo iät ja ajat mukana. En ole koskaan ollut ylipainoinen. Minä en ole koskaan tarvinnut mitään Pokemon Go:n tapaisia hömpötyksiä saadakseni itseni liikkeelle, jonka vuoksi vielä ryntäillään liikenteen sekaan oman itsensä eteensä ja ympärilleen katsomatta ja siten vaarannetaan kaikkien turvallisuus. Minulle ulos lähteminen on onnistunut täysin muillakin keinoin. Ulos liikkumaan lähtiessäänhän ei tarvitse muuta kuin reipasta mieltä ja kivan lenkkeilyreitin. Kiva lisä siihen ovat myös hyvä lenkkeilyseura, hyvä musiikki ja kaunis sää.
Pokemon Go:ta ei siis tarvita ihmisiä, ei edes lapsia ja nuoria liikuttamaan. Löytyy paljon parempiakin keinoja saada lapset ja nuoret kiinnostumaan liikkumisesta. Lapset ja nuoret mukaan kaikkeen liikunnalliseeen harrastustoimintaan vaikkapa.
Jos ei sovi sinulle, ei sovi muillekaan. Onpa pettämätön logiikka :)
Odotan innolla koulujen alkua, meidän ylopiston kampuksella on monta pokestoppia ja gymiä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Odotan innolla koulujen alkua, meidän ylopiston kampuksella on monta pokestoppia ja gymiä. ;)
No heh heh. Yliopistolla opiskelevat ovat ihan aikuisia ja heistä vain hyvin pieni osa pelaa tuota peliä. Tuon pelin suurin käyttäjäryhmä on iältään selvästi nuoremmat, kuin mitä yliopisto-opiskelijat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No heh heh. Yliopistolla opiskelevat ovat ihan aikuisia ja heistä vain hyvin pieni osa pelaa tuota peliä. Tuon pelin suurin käyttäjäryhmä on iältään selvästi nuoremmat, kuin mitä yliopisto-opiskelijat ovat.
http://blogs-images.forbes.com/ryanmac/files/2016/07/pokemongender.jpg
Tuo kuva on forbesin sivuilta. Se kyllä kertoo juuri päinvastaista mitä väitit.
Minusta tuo on erittäin hyvä ja ulkoilua lisäävä peli