Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on köyhän selitys, miksi ei onnistu?

Vierailija
09.08.2016 |

Minähän olen jo tänään käsitellyt 8 litraa sieniä.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungissa, minulla ei ole autoa, en tunne sienimetsiä enkä sieniä, en osaa käsitellä sieniä enkä edes pidä niistä. 

Vierailija
2/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaspaikka ap:lle varmistettu! Oot hyvä ihminen!!!1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen sienille, sori.

Vierailija
4/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse koska sinä olet sen jo tehnyt :)

Vierailija
5/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungissa, minulla ei ole autoa, en tunne sienimetsiä enkä sieniä, en osaa käsitellä sieniä enkä edes pidä niistä. 

Sienestää voi lähimetsissäkin. Sienimetsät oppii tuntemaan metsässä, ei kotona sohvalla. Sienien käsittelyn ja tunnistamisen oppii, koska onhan jokainen sienestäjäkin joutunut joskus opettelemaan. Se, että pidätkö sienistä on vähän kuin sanoisi, ettei pidä kasviksista, ennenkuin on kaikkia kasviksia maistanutkaan. Ehkäpä joskus aktivoidut? Tsemppiä.

ap

Vierailija
6/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vyöhykkeellä jolla ei ole satanut, eikä täten ole sieniäkään. Sekä niistä on tällä hetkellä ylitarjontaa niin on +-o lähteä niitä täältä asti keräämään ja myymään.

Vierailija
7/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun selitykset:

En tunne sieniä.

En tykkää sienistä.

En tiedä miten sieniä käsitellään.

En oo ehkä onneks ihan niin köyhä, että olisi pakko vaivautua ottamaan noista asioista selvää.

Marjoja voisin ehkä harkita kerääväni, jos tietäisin paikan tarpeeksi lähellä (asun kaupungissa).

Vierailija
8/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lannistuvat kannustavasta ilmapiiristä, toiset taas saa kannustamalla ja kertomalla asioista liikkeelle, ettei siellä sohvanpohjalla ole tosiaankaan pakko koko päivää viettää. Tai sieniretkeä voi suunnitella vaikka huomiseksi ja keittää termariin teetä, jos sellaisen omistaa ja tehdä eväsleivät mukaan. Tai gillata makkaraa sieniretkellä, yleensä näistä saa piristystä elämäänsä. 

Lisäksi keräämieni sienien hinnat pyörivät samoissa sisäfileen ja merilohen kanssa, että köyhälläkin on mahdollisuus herkutella. Se jos mikä kannustaa ainakin minua.

t. köyhä ap

Vierailija
9/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienestää voi lähimetsissäkin. Sienimetsät oppii tuntemaan metsässä, ei kotona sohvalla. Sienien käsittelyn ja tunnistamisen oppii, koska onhan jokainen sienestäjäkin joutunut joskus opettelemaan. Se, että pidätkö sienistä on vähän kuin sanoisi, ettei pidä kasviksista, ennenkuin on kaikkia kasviksia maistanutkaan. Ehkäpä joskus aktivoidut? Tsemppiä.

ap

Kaupungista ei saa kerätä sieniä ainakaan tien läheltä. Itsellä ei ole autoa, niin kauheen kauas kaupungista en pääse.

Sitten tämä: vaikka keräisin monta litraa sieniä ja marjoja, ne ei kauheesti vie nälkää. Niiden lisäksi tarvitsen vielä ruokaakin, johon tarvitaan rahaa. Olen pirun köyhä, kerännyt pakkasen täyteen mustikoita mutta silti rahaa menee kauppaan.

Vierailija
10/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi minun pitäisi aktivoitua sienestämään vain siksi, että sinun mielestäsi vähävaraisten kuuluu niin tehdä? Täällä Helsingin kantakaupungissa on aika vähän lähimetsiä (no Keskuspuisto on), joten taidan jättää väliin, kun en sienistä edes pidä. Pärjäilen muilla tavoilla. Tsemppiä sinullekin, toivottavasti joskus otat pään pois sieltä sienestä ja katselet maailmaa vähän avarammin. 

Vierailija
11/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi nero, joka pelastaa Suomen kansantalouden marja-ja sienimetsällä sekä sillä kuuluisalla risusavotalla..... Tunge sieni hanuriisi.

Vierailija
12/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplodeja!

Vierailija
13/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä sienet sitten minua rikastuttaa?

Vierailija
14/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse koska sinä olet sen jo tehnyt :)

Voit katsella sienien kuvia netistä.

ap

Vierailija
15/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lannistuvat kannustavasta ilmapiiristä, toiset taas saa kannustamalla ja kertomalla asioista liikkeelle, ettei siellä sohvanpohjalla ole tosiaankaan pakko koko päivää viettää. Tai sieniretkeä voi suunnitella vaikka huomiseksi ja keittää termariin teetä, jos sellaisen omistaa ja tehdä eväsleivät mukaan. Tai gillata makkaraa sieniretkellä, yleensä näistä saa piristystä elämäänsä. 

Lisäksi keräämieni sienien hinnat pyörivät samoissa sisäfileen ja merilohen kanssa, että köyhälläkin on mahdollisuus herkutella. Se jos mikä kannustaa ainakin minua.

t. köyhä ap

Opettele erottamaan kannustava ja ylimielinen toisistaan.

Vierailija
16/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pidä sienistä, ei niitä poimi. Sukulaiseni rakasti seiniä  ja söi niitä satoaikaan paljon  suurinpiirtein koko ikänsä. Kuoli sisäelimen syöpään- sienten syömistä on epäilty syyksi, koska radioaktiivi laskeuma.

Vierailija
17/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sienistä löydy vieläkin Tshernobylin laskeumia? Nam, terveellistä.

Vierailija
18/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienten syöminen on sama kuin söisi homeita ja levää. Ei kiitos.

Vierailija
19/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vyöhykkeellä jolla ei ole satanut, eikä täten ole sieniäkään. Sekä niistä on tällä hetkellä ylitarjontaa niin on +-o lähteä niitä täältä asti keräämään ja myymään.

Sateen puute on oikea syy. Kerkeät sitten syksymmällä sienimetsään. Mutta vähäsateisina kesinä sieniä löytyy parhaiten kosteikoilta, järvien ja soiden ympäristöistä.

ap

Vierailija
20/72 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän olen jo tänään käsitellyt 8 litraa sieniä.

Mahtavaa, sinähän! Kaikilla ei valitettavasti ole aikaa koko päivää käyttää sienten käsittelyyn, kun pitää käydä töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi