Käly on vihainen minulle, teinkö oikeasti väärin?
Lyhyesti:
Ehdotin vähän aikaa sitten mieheni vanhemmille että lähtisivät kanssamme risteilylle. Varasin perhehytin, olihan meitä 4 aikuista ja kaksi lasta.
Meillä oli oikein hauskaa, lapset nauttivat isovanhempien seurasta, myönnän että oli mukavaa vuorotella lastenhoidossa niin että laitoimme lapset nukkumaan ja isovanhemmat kävivät vähän kuuntelemassa musiikkia, kun väsyivät ja tulivat hyttiin lähdimme miehen kanssa käymään yhdellä ja tulimme nukkumaan.
Maksoimme hytin ja aamupalan, appivanhemmat halusivat tarjota ruuat laivalla.
Nojoo, nyt miehen sisko sitten kiukuttelee koska heitä ei pyydetty mukaan!
Kuulemma väärin hänen lastaan kohtaan että isovanhemmat reissailee vain meidän lasten kanssa ja hemmottelee meidän lapsia, heidän olisi kuulunut päästä mukaan.
Myönnän olevani tyhmä kun ei tullut mieleenkään pyytää heitä mukaan, mutta teinkö oikeasti nyt väärin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, laitoin nyt viestiä kälylle (kun hän viestissä päätti ilmaista tyytymättömyyttään siihen että heitä ei huolittu mukaan) ja pahoittelin vain ettei tullut mieleen että olisivat ehkä halunneet tulla mukaan, ja ehdotin että jos vaikka keväällä lähtisimme isolla porukalla laivalle, jaetaan hyttikulut keskenämme ja tarjotaan matka isovanhemmille jos heitä kiinnostaa lähteä uusiksi.
Ihan kiva tuo ehdotus, mutta nythän kälylle jäi se vaikutelma, että myönnät tehneesi väärin ja hän oli oikeassa. Olisit muistuttanut vaikka, että ovathan hekin käyneet kylpylässä isovanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä pikkulapsivaiheeseen taantuneita kälyjä riittää... Olen täällä ennenkin kertonut kun lapseton ja parisuhteeton kälyni, ikää 40+, ihan pokkana oli sitä mieltä että hänen pitää saada vanhemmiltaan samanarvoisia joululahjoja kuin koko meidän perhe yhteensä. Eli kun hänellä ei ole lapsia, niin isovanhempien meidän lapsille ostamien lahjojen arvo kuuluu hänelle omien lahjojen päälle. Eikä nyt kyse ole mistään isoista summista; kumpikin lapsi sai ehkä 40€ arvoisia lahjoja + minä jonkun kirjan tms. Toisaalta hän mm. sai appiukon vanhan auton ilmaiseksi -lahjoituskirja, siten että vuosittain auto"laina" lyhenee lahjaverottoman summan verran. Me olemme saaneet jonkinverran lastenhoitoapua mutta sitäkin varsin harvakseltaan lasten ollessa pienempiä, kälyn mielestä olemme varmaan velkaa hänelle siitäkin.
En kyllä ihmettele yhtään, että kälysi ei ole löytänyt puolisoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä pikkulapsivaiheeseen taantuneita kälyjä riittää... Olen täällä ennenkin kertonut kun lapseton ja parisuhteeton kälyni, ikää 40+, ihan pokkana oli sitä mieltä että hänen pitää saada vanhemmiltaan samanarvoisia joululahjoja kuin koko meidän perhe yhteensä. Eli kun hänellä ei ole lapsia, niin isovanhempien meidän lapsille ostamien lahjojen arvo kuuluu hänelle omien lahjojen päälle. Eikä nyt kyse ole mistään isoista summista; kumpikin lapsi sai ehkä 40€ arvoisia lahjoja + minä jonkun kirjan tms. Toisaalta hän mm. sai appiukon vanhan auton ilmaiseksi -lahjoituskirja, siten että vuosittain auto"laina" lyhenee lahjaverottoman summan verran. Me olemme saaneet jonkinverran lastenhoitoapua mutta sitäkin varsin harvakseltaan lasten ollessa pienempiä, kälyn mielestä olemme varmaan velkaa hänelle siitäkin.
Tuohan on aivan oikein ja tasapuolista kohtelua. Sinun valintasi on olla perheellinen. Minullakin on mies ja kolme lasta ja isosiskoni on perheetön. En voi mitenkään kohtuudella vaatia, että vanhempani antavat vaikka jouluna samanarvoiset lahjat minulle ja kullekin perheenjäsenelleni ja siskolleni. Silloinhan me saisimme esim. 500 eur siinä missä siskoni saisi 100 e. Oikea periaate on kyllä se, että siskoni ja minä saamme saman verran.
Hyvin erikoinen ajattelumalli sulla. Vielä aikuisenakin lasket tarkasti, että pullan päällä sama määrä sokerirakeita?? Mitä se on itseltä pois, jos joku toinen saa jotain?? Mihin unohtui antamisen ilo? Ja kuka ylipäätään laskee lahjojen rahallista arvoa noin tarkasti? Minusta arvokkain lahja on sellainen, jonka eteen antaja on nähnyt vaivaa tai joka on hyvin tarkoin mietitty ja sopii saajalle. Mutta meitä onkin pienestä asti kasvatettu niin, että aina ei saa kaikkea, mitä muut saa. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, laitoin nyt viestiä kälylle (kun hän viestissä päätti ilmaista tyytymättömyyttään siihen että heitä ei huolittu mukaan) ja pahoittelin vain ettei tullut mieleen että olisivat ehkä halunneet tulla mukaan, ja ehdotin että jos vaikka keväällä lähtisimme isolla porukalla laivalle, jaetaan hyttikulut keskenämme ja tarjotaan matka isovanhemmille jos heitä kiinnostaa lähteä uusiksi.
Ihan kiva tuo ehdotus, mutta nythän kälylle jäi se vaikutelma, että myönnät tehneesi väärin ja hän oli oikeassa. Olisit muistuttanut vaikka, että ovathan hekin käyneet kylpylässä isovanhempien kanssa.
Nojoo, mutta onko sillä oikeasti merkitystä? Jos hänellä on edelleen niin pahaa olla että pahastuu tällaisesta asiasta, niin ehkä on parasta vain antaa olla.
Ehkä hän kuitenkin mahdollisesti rauhoituttuaan osaa ajatella että ei ilkeyttämme omittu isovanhempia, nyt on turhaa kinata kuka on oikeassa ja kuka väärässä.
Riittää että itse tiedän ettei oikeasti mokattu =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on kivasti tehty :) kerro mitä vastaa!
Vaikutat hyvälle tyypille, osa olisi lähtenyt riitelemään tilanteessa mutta sinä kösittelit tilanteen tosi hyvin.
Kiitos =)
Olipa hyvää että sain tänne hiukan avautua että pystyin vastaamaan asiallisesti kälylle.
Hän pahoitteli että ylireagoi, sanoi että kuulostaa kivalta että mentäis keväällä porukalla.
Tulipa tylsä ketju =D
Niin, sinä olet vain rehellisen ahne.