Mitä naisen nimeä olet joskus luullut miehen nimeksi ja toisinpäin?
Muistan, kun ala-asteella oli luokka-avustajana Helge-niminen mies, ja ihmettelin, että eikö se ole naisen nimi.
Kommentit (46)
Luulin että Nikita on tytön nimi. Koska katsoin elokuvan tyttö nimeltä Nikita. Väärässä olin kun pojan nimeltä nikita tapasin
Miskaa luulin tytön nimeksi kun lukiossa luokallani piti olla sen niminen henkilö. Paljastui pojaksi.
Joskus ala-asteella luettiin äidinkielen tunnilla jotain tarinaa, jossa oli Ari niminen henkilö. En tuntenut ketään Aria ja arvelin sen olevan naisen nimi, myöhemmin tekstistä paljastui, että henkilö olikin mies. (On muuten ärsyttävää, jos kirjoissa ei alkuun kuvailla henkilöhahmoja ja jossain vaiheessa paljastuu, että jollakin on, vaikka punainen tukka ja itse on jo ehtinyt kuvitella hahmon mustahiuksiseksi. Sitä mielikuvaa on vaikea muuttaa enää siinä kohtaa).
aikamoistameininkiä kirjoitti:
Luulin että Nikita on tytön nimi. Koska katsoin elokuvan tyttö nimeltä Nikita. Väärässä olin kun pojan nimeltä nikita tapasin
Nikitoja on sekä naisia että miehiä.
Luulin että Nikita on tytön nimi. Koska katsoin elokuvan tyttö nimeltä Nikita. Väärässä olin kun pojan imeltä nikita tapasin
Luulin, että Elton Johnin piisi Nikita (jonka se ääntää perin omituisesti ikään kuin Nahkeeter) kertoisi naisesta, mutta kun Elton on mikä on, niin tiedä sitten.
Rauni mullakin. Siis eikö se ole miehen nimi? Kuulostaa ihan naiselta.
Luulin n. 10-vuotiaaksi asti, että Tove Jansson on mies, kunnes viimein sitten näin kuvan hänestä... Ei se vaan kuulostanut naisen nimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Ilja vrt Irja
Mäkin luulin ja kun sitten näin kyseisen tyypin, olikin mies.
Vierailija kirjoitti:
Rauni mullakin. Siis eikö se ole miehen nimi? Kuulostaa ihan naiselta.
Sekä että. Esimerkkinä:
Rauni Luoma, näyttelijä, nainen
Rauni Mollberg, ohjaaja,mies
Tunsin joskus Aubrey-nimisen pojan ja mielsin aluksi tyttön nimeksi mutta Audreyhan onkin tietty tyttö. Tunnen myös Dana-nimisen miehen.
Luulin Pyryä tytöksi. Eräs hyvin uskovaisesta perheestä oleva vanha koulukaverini hihkui joskus minulle, kuinka siskonsa meni juuri kihloihin Pyryn kanssa. Minä siihen hämmentyneenä, että naisenko kanssa (myös himouskovainen) siskosi seurusteleekin... Otti sitten vähän nokkiinsa tästä homovastaisuuksissaan :D
Tuisku on aina mun kuvitelmissa ollut poika. Asian oikea laita selvisi vasta pari vuotta sitten, kun jouduin tekemisiin Tuiskun kanssa, joka siis olikin tyttö
Lapsena luulin harrastuskaverini Miska-nimistä pikkuveljeä tytöksi, kun en ollut häntä koskaan nähnyt. Kutsuin hänetkin synttäreilleni ja pitkään kesti tajuta että kaverini oli tuonut ihan oikean sisaruksen mukanaan : D
Omaa Reija-nimistä pikkuserkkuani luulin useamman päivän ajan pojaksi, tapasimme siis joskus kymmenvuotiaina ensimmäistä kertaa ja vietimme viikon verran yhdessä sukulaisten mökillä. Etukäteen oli puhuttu Reijasta, joka tulisi myös mökille ja oletin nimen perusteella tapaavani pojan, ja koska tyttö oli sekä luonteeltaan että ulkonäöltään kovin poikamainen, en kyseenalaistanut ennakkokäsitystäni ennen ensimmäistä saunareissua.
Nyt vasta 44-vuotiaana minulle selvisi, että Agatha Christie onkin nainen, olin aina luullut kirjailijaa mieheksi..
Vierailija kirjoitti:
Niila ei a-loppuisena mielestäni voi olla miehen nimi, mutta niin vain on (vaikkakin tiedän että on saamelais/lappilaisnimi)
Niin, eihän noita a:han päättyviä miesten nimiä ole kuin pari hassua: Jukka, Pekka, Juha, Oiva, Mika, Tuukka, Vesa, Esa jne... ;)
Nikita on sukupuolineutraali nimi.
Tuovi, luulin mieheksi mutta puhelimeen vastasikin nainen.
Alex - luulin että on vain miehen nimi, mutta voi ollakin myös naisella.
Luulin Torstia naisen nimeksi. Johtui kai siitä, että Kirstikin on.