**LOKAKUISET TORSTAITA***
Kommentit (27)
Pikaisesti kirjoitan kun pitäisi kohta alkaa ruuanlaittoon, mies vie poitsut illalla lätkämatsiin niin syövät vähän normaalia aikaisemmin.
Hexu; meidän nuoremmalla tytöllä (1v+) oli pari viikkoa sitten vatsatauti. Tyttö oksensi yhtenä yönä noin kuusi tuntia ja sen jälkeen ei tullut enää mitään. Seuraavana päivänä vatsa oli vähän löysänä ja tytöllä oli lämpöä mutta sitten oli taas ok. Ja ONNEKSI tauti ei tarttunut meihin muihin. Tällaisella lössillä (7 hlöä) ei ole kivaa sairastaa oksutautia... ;)
Voih, jotain muutakin piti kirjoittaa mutta mitä... Mulla alkoi näemmä heti raskausajan dementia, kivaa ;) Palailen myöhemmin illalla tai sitten huomenna.
Päivänjatkoja kaikille,
SaraR + tyyppi rv 8+
Minut voisi lisätä listoille
Nimimerkki: Nipsunen
Asuinpaikka: Espoo
Oma ja miehen ikä: 29 vee ja 32 vee
Monesko lapsi: toinen
Laskettu aika: lokakuu, en uskalla päivää laskea :o)
Synnytyssairaala: ei vielä ajateltu niin pitkälle :o)
Toista on yritetty pidempi tovi ja tuloksena on ollut keskenmenoja heti alussa. Nyt kuitenkin ultrassa aamulla pompotti pieni sydän! Joten uskallan ilmottautua mukaan! Viikkoja 7+, omasta mielesta 7+0, menkoista laskettuna 7+2. Parin viikon päästä on uusi ultra ja toivotaan että tyyppi pysyy hengissä sinne saakka. Vielä monta viikkoa kuljen varpaillani tämän suhteen, ja niin lääkärikin ehdotti, tietäen km historian. Mutta oireita on ollut ihan alusta asti: yrjöttää, väsyttää, yrjöttää ja taas väsyttää... :o) pirän vaikka päätä pöntössä muutaman viikon jos tämä kestäisi. Kirjottelu on vähän kärsinyt kun illalla ei jaksa laittaa konetta päälle.
Nipsunen 7+0
Raskausviikkoja siis n. 8+3. Varmistuu sitten lopullisesti np-ultrassa.
Yökkäily on kyllä tällä hetkellä jokapäiväistä, mut onneks painottuu iltapäivään ja iltaan, niin ei tartte töissä kauheasti pönttöä halailla. Oli jo muutenki kiva, kun eilen kävin kaverin luona kylässä ja söin sitten pari domino-keksiä. Hyvä että ehtivät vatsaan asti, kun juoksin jo vessaan.....
Ehkäpä tämä muutaman viikon päästä sitten taas helpottaa. Toiveajattelua?!?
Nyt on sitten varattu eka neuvola, 13.3 ja np-ultra on 28.3. Mies haluaa tulla kumpaankin mukaan. Tosi ihanaa, että jaksaa olla vielä innostunut vauva-jutuista! Ehkä tämä 6 vuoden tauko on tehnyt asiasta taas " uuden" ;) Tosin mies on kyllä osallistunu kaikkeen mahdolliseen, mihin vaan on päässyt mukaan. Alkuraskauden ultrassakin oli pitämässä kädestä kiinni ja muistaa joka ilta sanoa meille kummallekin hyvää yötä ;)
MIANNI: Meillä siis on neljäs tuloillaan. Vanhemmat on 10 (poika), 8 (tyttö) ja 6 (poika) vuotiaita. Meillä ei lähipiiri ole kyllä asiaa edes ihmetelleet, kun ovat aina tienneet meidän suurperhe-haaveesta. Mun nuorin sisko tosin totesi, että eikös jo lapset riittäis, kun ei enää tahdo muistaa nimiä tai synttäreitä.... Kun mun toisella siskollakin on 2 lasta.
Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan kuopus tarhasta. Eipä ole sitäkään paljoa jäljellä, kun syksyllä jo lähtee eskariin :(
Tuike ja toukka 8+3
se pahoinvointi!
Töistä tullessa noin puolessavälissä bussimatkaa tuli ihan järkyttävä olo ja mietinkin, että mun on pakko jäädä aikasemmin pois ja odotella seuraavaa, mutta sinnittelin kuitenkin kyydissä kotipysäkille asti (silmät tiukasti kiinni ja oksuja nieleskellen). Heti kun astuin ulos bussista oli oksu lentää....yökin siinä joku aikaa kotiin päin kävellessä, onneksi matkalla pieni metsäryteikkö jonne sitten hienosti lensikin oksu......yöks ! onneks kukaan ei tullut perässä, huh huh. No sitten se olo helpottuikin ja nyt on enää vain hieman ällö olo.
Viime raskaudessahan oksensin rv 4-16...kokoajan...siis kokopäivän oli kuin olis krapulassa ollut. Nyt olen päässytkin tosi vähällä, ainakin toistaiseksi.
Tiitutoo rv 8+2
Oireet ennallaan - väsymys, kuvotus, arat rinnat, turvotus
Uudet ilmoittautumiset listalle, kiitos!
A & Kirppu h9+0
Elikäs iltapäivällä tuli paperiin jonkin verran ruskeaa vuotoa. Mutta, kun kipuja ei ole ollut, niin en mennyt paniikkiin ja tilannut ambulanssia :) Vaan ravasin vaan vessassa 10min välein tiiraamassa että tuleeko ja jos tulee niin mitä. (Toivottavasti kovin moni ei syö iltapalaansa tätä lukiessaan ;)
No, sitten tuossa pari tuntia sitten oli tullu housuun pari tippaa ihan kirkasta verta ja soitin päivustykseen, ihan varalta vaan. Sanoivat, että seurailla tilannetta ja soittaa huomenna neuvolaan, josta voisivat antaa sitten ens maanantaille ultra-ajan, että katotaan onhan kaikki varmaan ok. Nyt sitten ei oo tullut enää mitään.
Mutta, tuossa ultrassa kyllä käyn :) Silloin viikkoja on 7+2 eli pitäs jo syke yms näkyä Aah, jännittää.
Huoh! VÄSYTTÄÄ!!!
rv:t tänään 7+1 ja masu pullottaa. ei muita oireita lisää tai poistunut ku toi väsymys...
Meillä kanssa jää äippäpakkaus ottamatta, meillä on kaikki mitä tarvitaan, ja mmutenkaan en myöskään pitänyt sinivoittoisesta värityksestä. Entäs sitten jos masukkiötö onkin typy, niinku meille on vähän povailtu(miehen mummo)... En kyllä tytölle haluais koko vaaleensinistä haalaria. Esikoisella on semmonen isovanhempien matkoilta tuoma kevyttoppapuku, joka on farkkukangasta ja jo siinä sai koko ajan selitellä, että kyllä siellä vaunuissa ihan oikeesti tuhisee TYTTÖ. Ja farkut nyt on mun mielestä nykyään niin unisex ku vaan olla voi. Mut ei sit vaan kyselijöiden mielestä....:/ Raha tulee siis tarpeeseen. Pitää esikoiselle hommata isojen tyttöjen sänkykin vielä tässä ennenku tämä kakkonen syntyy, että on sitten pinnasänky mihin uutukaisen sijoittaa.
Meillä mies oli muistaakseni muutaman kerran neuvoloissa mukana edellisessä raskaudessa ja perhevalmennuksessa me ei käyty ollenkaan. Mun mielestä olis kiva, jos mies pääsis useemmin(työt kuitenkin estää) mukaan niin odotus ja sen vaivat olis jotenkin ehkä konkreettisemmat. Olis niinku enemmän kanssa " raskaana" ja mahtaiskohan ymmärtää joitain asioita paremmin?! (Toiveajattelua?!?!?)
Milloinkohan töissä arvaavat, että mä odotan... Tänään kuuntelin sähköposteja lähetellessä kahvipöytäjuttuja, ja yks 50+ just siinä kehu, että kun vanhemmilla naisilla on taito nähdä, milloin joku on raskaana... Mä vaan siihen, että mmm-m, joo-o... Ei ainakaan sen jälkeen vielä kysyny suoraan, että no miten on....;) Lähimmille tiimitovereille oli pakko kertoa kun mua etoo oppilaiden eritteiden, kuolan+muiden mukavien, haju niin paljon, etten välillä voi lähelle mennä. Niin oli pakko kertoa, etten suinkaan ole yhtäkkiä käynyt nirsoksi, vaan että kuvotus on todellista. Ja se on! YÄK!
liini-kukka ja ötö