Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISET TORSTAITA***

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirettä on pitänyt. Mulla alkoi nyt maanantaina työssäoppimisen jakso päiväkodissa.

Ei yhtään sovi mulle aamulla aikaisin ylös nouseminen :(

Nuorimmalla alkoi eilen vatsatauti oksensi aivan kaiken koko ajan ulos ja yöllä muuttui ripuliksi mut nyt ei ole pariin tuntiin mitään tullut.

onko mahdollista et vatsatauti menee päivässä ohi?

tänään olis ollut mul se eka neuvola mut enhän mä sinne pääse ku en voi tyttöjä hoitoon viedä saati ottaa mukaan ku kerta kipeenä :(

Itselläkin kauhea päänsärky ja nokka tukossa.

T:Hexu ja papu rv 9+2

Vierailija
2/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. RV

2. Oireet

3. Muut kuulumiset

1. 8+4

2. Palelu on tullut takaisin! Etominen tulee ja menee, ei kuitenkaan oksuun asti. Rintoja aristaa hieman. Ei oikeestaan muuta.

3. Tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa np-ultraa, kun se on vasta rv 11+1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. RV

2. Oireet

3. Muut kuulumiset

1. raskausviikkoja on nyt 7+6, huomenna uudelle viikolle:)

2.tiistaina alkoi ekan kerran etoa, oikein kunnolla. jatkunut sitten myös eilisen. etova olo alkaa yleensä vasta päivällä. ei siis mitään aamupahoinvointia vaan päivä- ja iltapahoinvointia. aika outoa muutenkin kun nyt vasta alkanut huono olo..näillä viikoilla!

3.muuten kuuluu oikein hyvää, puoltoista viikkoa ekaan neuvolakäyntiin, kivaa:) mieskin tulee mukaan, onneksi..<3

mahan kasvua odotellen miana_ ja rakas 7+6

Vierailija
4/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei muutosta oireissa, samat pysyy tiukasti mukana ;) Eilen nukahdin taas vähän ysin jälkeen ja yö oli tuskaa kun esikko valvotti yskänsä kanssa. Neiti on myös ruvennut puhumaan unissaan, viime yönä lauleskeli ihahhaata. Aika hauska kuunnella, vaikka tietty kivointa olisi nukkua! Mulla muuten on ihan hirveä ongelma hajut, etenkin valkosipuli! Mies ei millään tajua, että voisi olla syömättä valkosipulia ainakin tämän alkuraskauden ja kahvitkin voisi jättää keittämättä. Yök!

Vielä äitiyspakkauksesta kun unohdin eilen kirjoittaa: Toisin kuin monet täällä, mä en tykännyt uudesta pakkauksesta. Ainoastaan ne kirahvipotkarit oli mun mieleen ja se pussilakana. Nyt luulenkin, että jää pakkaus meiltä ottamatta kun tolla rahalla saa kuitenkin ihan kivasti vaippoja ja vaatteita jostain hennesiltä. Mitään tarvikkeita ei tarvita kun ne on esikoselta hyvässä kunnossa, ei tarvita kahtia kynsisaksia yms. Pojalle toi pakkaus sopii mun mielestä paremmin, mutta mä epäilen että meille on tulossa toinen tyttö (jos tosiaan tyttösiittiöt elää kauemmin).

Oletteko jo muut ehtineet miettiä vauvan toppapukua? Meillä esikko on syntynyt elokuun alussa ja hänellekin äitiyspakkauksen puku oli aivan törkeän iso (toki on siro tyttönen). Mietinkin, että täytyy varmaan ostaa tälle vaaville joku pienempi toppapuku ettei ihan huku sinne äippäpakkauksen pukuun. Tämänkin takia jätän pakkauksen ottamatta kun tuolle puvullekaan ei ole käyttöä. Seuraavana vuonna sitten onkin jo luultavasti kävelevä taapero ja ainakin 2004 äp-toppis ei tosiaankaan ole suunniteltu kävelevälle ja liikkuvalle lapselle vaikka sillä pärjättiinkin tytsyn kanssa alkutalvi.

Päivän jatkoa,

S-I ja Lumikukka 9+2

Vierailija
5/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta: Onko teillä yleensä mies mukana siellä? Minulla ei koskaan mukana, eikä itse asiassa ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisi olla mukana. Eihän siellä ole ukkoparalle mitään tekemistä ;D

Minulla oli eilen järkyttävä migreeni, sinnittelin silti ilman lääkettä kun minulla on joku pakkomielle olla ottamatta yhtään mitään. Tiedän kyllä että panadol ei aiheuta mitään mutta silti...

Coe:lle pahoittelut vaikka ei saanut pahoitella, voimia kuitenkin sinulle!

luppa rv 10 tasan, whee!

Vierailija
6/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta, ekassa raskaudessa mies oli mukana silloin tällöin. Ensimmäisellä kerralla oli ainaskin, mutta sitten oli vähän taukoa. Muistan, kun terkkari jossain vaiheessa aikaa varatessa totes, että seuraava aika voisi olla aamulla, että miehesikin pääsee... Pienoinen vinkki. Minustakaan miehen läsnäolo ei ollut välttämätöntä, koska minulta se paino punnitaan ja mahan koko mitataan... Sydänäänien kuuntelu on oikeastaan ainoa, mistä mieskin saa jotain irti. Ultrissa oli mukana, mutta se onkin eri juttu. Tälläkin kerralla tulee varmaan muutaman kerran mukaan, jotta kuulee sydänääniä.

Olo on ennallaan, pientä huimausta on ajoittain, en muista moista edelliskerrasta.

Mukavaa torstain jatkoa kaikille!

K&Pikku-pippuri rv 6+6

Vierailija
7/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varsinaisesti syyskuinen? (katsoin noita sun viikkoja)

Vierailija
8/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppapuvusta: Meillä on lapset syntyneet tammi, helmi ja heinäkuussa ja jokaiselle on ä-pakkauksen puku oli jätti suuri eka talvena. Esikoisella oli lainassa mun kummipojan 68-senttinen toppis, keskimmäisellä oli 74-senttinen kaverilta saatu ja kuopukselle ostimme 62-senttisen toppapuvun. Se on nyt lainassa kaverin vauvalla, mutta saadaan se kyllä kesällä takas. Ainoo vaan, että se on väriltään hempeä vaaleanpunainen! No, mulla on jokseenkin tyttötunne, mutta viimeksi mulla oli vahvasti poikatunne ja silti tuli tyttö, eli sen varaan en kehtaa paljoo laskea. Aion kysyä kuitenkin sukupuolta ultrassa, ja jos tulee tyttö niin tuo kuopuksen toppapuku menee hyvin. Mutta jos tulee poika niin sitten täytyy miettiä, että pitääkö hää vaaleanpunaista pallien surkastumisen uhallakin vai ostetaanko sitten oma toppapuku. Toisaalta, täällä oli ihania beigen värisiä 62-senttisiä toppapukuja City Marketissa poistomyynnissä, niillä oli hintaa 20 ¿. Että jos raaskis ostaa sellaisen... Täytyy miettiä. Meillä on kaikki (varsinkin tytöt) olleet pienikokoisia ja niinpä tuo 62-senttinen menee varmaan sen 3-5kk. Sitten voiskin käyttää pakkauksen pukua...

Olosta; Ihan ok muuten, mutta yöllä pakollisen vessa(pissa)reissun jälkeen iski ihan kauhea oksettava olo. Piti yökkiä vähän aikaa mutta mitään ei tullut. Meni sitten ohi, kun otin lasin mehua. Mulla on tasan 2 vkon päästä neuvola, kivaa!

Täällä oli jokunen muukin neljännen odottaja. Miten teillä lähipiiri on reagoinut odotusuutiseen? Minkä ikäiset lapset teillä on? Meillä siis nyt 3 alle kouluikäistä, 7v, 2,5v ja 1v.

T. Mianni 6+5

Vierailija
9/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä olekkaan vähään aikaan tullut kirjoteltua...ollut kaikenlaista menoa ja sitten ollaan pojan kanssa leikitty oikein urakalla kun nyt parannuttu tuosta flunssasta ja pienellä tuntuu olevan kauhia meno päällä;)

rinnat ei ole enää ollenkaan herkät/kipeät, pahoinvointia aika ympärivuorokautisesti, pahin ehkä alkuillasta-illasta, piipillä täytyy hieman useammin käydä ja valtaisa uupumus iskee iltapäivällä ja veto pois sitten koko loppu illan..muuten olo aika hyvä!

ensimmäinen neuvola on nyt sitten maanantaina, en tiedä onko tuolla nyt varsinaisesti mitään uutta kun vaan lappuja täytellään ja semmosta, mutta saapa sitten ainakin aikaa varattua sinne np-ultraan:)

aika hassua muuten että vaikka tiedän viikot nyt aikas tarkkaan(alkurask-ultrassa selvisi!) niin neuvolan täti ei niitten mukaan suostu kuitenkaan menemään vaan laskee viikot kuukautisista...haittoa siis tasan kaksi viikkoa,mikä aika paljon, varsinkin kun tuonne np-ultraan menee niin tuntuu aika hassulta jos sitten ihan turhan aikaisin liikkeellä, vaikk tavallaan on jo tiedossa ne viikot joten voisi aivan hyvin mennä niiden mukaan!

no kaipa hän tietää!

masua on vähän nippaillut ja välillä pieniä menkkajomotuksiakin ollut, mutta nyt onkin juuri se aika kun olisi kuukautiset jos en raskaana olisi että kai sekin voi tehdä?..ja kun sillon alussa oli " kuukautisten" aikaan sitä pientä vuotoakin...

no toivon sydämestäni että kaikki hyvin!

ja aika varma olenkin että on..hyvin asiat, pieni pelko vaan on kun kuitenkin on kaksi keskenmenoa takana.

nyt täytyy lähteä vähän laittautumaan, kun tuo poika tuolta heräilee niin on tarkotus lähteä hakemaan vähän kevättä kotiin:)

fiikuna ja mytty rv.8.tasan(tai 10..kuukautisista laskien)

Vierailija
10/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti en (tällä hetkellä). La on 28.9. Luulen että se siirtyy myöhemmäksi ultrassa parin viikon kuluttua. Ja jos ei siirry, luulen että vauva syntyy kuitenkin yliaikaisena kuten esikoisemmekin. Mutta 99% todennäköisyydellä ultrassa siirtyy myöhemmäksi la, minä olen näitä tositosi myöhään kierrossa ovuloijia.

Voinhan tietysti mennä syyskuisiin pariksi viikoksi ja tulla takaisin ultran jälkeen ;D

Toppapuvusta:

Esikoinen syntyi syyskuussa ja on ollut hyvällä ruokahalulla varustettu, iso poika siis. Ostin syyshaalarin jota pidettiin silloin syksyllä pari kuukautta ja sitten toppis olikin jo mitä mainion, nyt keväällä alkaa olla jo pienehkö. Minusta äitiyspakkauksen toppis on ihan huippu, tosin aika ruma (-05 siis).

Ostin juuri Reiman välikausihaalarin, kohta siirrytään siihen.

Ja uusia odottajia on taas tullut mukaan, ainakin eilen taisi joku olla uusi. Onnea, onnea ja tervetuloa mukaan! :)

Vierailija
11/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu ihan typerältä mennä np-ultraan liian aikaisin. Mutta eipä se ole minun asia kun neuvolassa niin päättivät!

Anteeksi, tämä on jo kolmas viestini tänään, valtaan palstatilan muilta :(

Vierailija
12/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia uutisia, käytiin alkuraskauden ultrassa tällä viikolla, ja siellähän se pieni sydän sykki! Kaikki vaikutti olevan hyvin, laskettu aika viivästyi neljällä päivällä ollen nyt 20.10. Saa nähdä kumman päivän mukaan neuvolassa eletään, vaikka erohan ei ole suuren suuri. Eka neuvola on kahden viikon päästä. Mun mies oli esikoista odottaessa aika usein neuvolassa mukana, ainakin aluksi, mutta tällä erää tulee varmaan muutamia kertoja sydänääniä kuuntelemaan luulisin.

Viime yö meni penkin alle esikoisen itkeskellessä, en tiedä mikä mahtoi vaivata. Lopulta nukahti puoli yhden maissa. saas nähdä miten sit jaksaa kun niitä on kaksi vuorotellen huutamassa... hohhoijaa!:)

Onneksi illalla on luvassa teatteri ja illallinen miehen kanssa ja poika menee mummulle yöksi! Luksusta!!

Aurinkoista talvipäivää,

Sebastian ja " papu" , rv6+6

Vierailija
13/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. rv 8+2

2. Tänään on ollut kuvottava olo jo aamusta asti, mutta en tiedä johtuuko tuosta " masukirpusta" vaiko siitä että mulla on ihan kamala räkätauti ja olen niellyt varmaan litratolkulla räkää....(onpas kivat jutut mulla...sorry).

Väsymys on edelleen suurin oire, viimeviikkoisesta ruokahaluttomuudesta olen jo hieman päässyt ja nyt alkaa tuntua jo nälkäkin. (ei vaan mikään ruoka " huvita" = ei tiedä mitä tekis mieli syödä.) Huomasin kyllä, että kotimainen kurkku maistuu tosi hyvälle ja viinirypäleet myös ! Onkohan tämä masukirppu ehkä poika, koska esikoinen tyttö ja silloin teki mieli syödä vaan " mäkkärii" , minttu-suklaata, vihreitä omenoita, keksejä...= siis kaikkia herkkuja vaan (ilmankos tuli +26kg extra painoa.....)

3. Muita kuulumisia ei juurikaan ole, paitsi että mulla tää räkätauti+korvatulehdus ja tytöllä räkätauti+silmätulehdus jatkuu edelleen. Molemmat ollaan antibiooteilla. Nyt tuo meidän isukkikin alkaa olla niin flunssainen, että katsotaan minkä " kivan" taudin sekin vielä saa.....

Ai niin yks ilta kun menin nukkumaan ja siinä makuulla sitten jotenkin nopeasti käänsin kylkeä niin olin ihan varma että tunsin kuinka kohtu liikkui myös mukana ? tai ehkä ne oli vaan nää mun vatsamakkarat kun heilu ;-) ? no kyllä se jotenkin tuntui erilaiselta kuin ennen.....

.....niin ja sitten vielä siitä talvipuvusta. Meillä esikoinen syntynyt marraskuussa ja hänelle mummi oli tuonut matkoilta sellaisen ihanan violetin haalarin kokoa 3kk. Sekin tuntui ihan vastasyntyneelle olevan hurjan iso, mutta juuri sen 3kk pystyimme sitä käyttämään ennen kuin siirryttiin siihen äippäpakkauksen haalariin (joka olikin tosi iso vielä siinä vaiheessa). Eli sillä samalla haalarilla mennään nytkin.

Tiitutoo rv 8+2

Vierailija
14/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla ei oo mies ollut mukana yhdelläkään neuvolakäynnillä, enkä kyllä edes haluaisi häntä mukaan. Varsinkin nyt, kun lapsia on useampia, on paljon parempi, että hän on lasten kans kotona sen aikaa! Ne sydänäänet tosiaan ainoo miehellekin kiva juttu, mutta sen korvaa potkujen tunnusteleminen kotona, siis näin meillä.

Ultrissa on mies ollut pari kertaa, mutta tuskin lähtee enää näin neljännellä kerralla niihinkään. Häntä kiinnostaa lähinnä kuulla, että kaikki on hyvin ja sukupuolta on ennen kysellyt mielenkiinnolla aina ultran jälkeen.

Löysin netistä muutamat käytetyt mammahousut, jess! Meillä kun ei oo täällä käpykylässä sellaisia kauppoja, mistä niitä sais.

T. Mianni (taas)

Vierailija
15/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pariin päivään kirjoitellut, olen kyllä käynyt lukemassa pinot, mutta sitten on ollut pakko lähteä päikkäreille, niin järkyttävä väsymys vaivaa!!! Tänään aattelin olla nukkumatta päikkäreitä, kun eilen nukuin vähän turhan kauan ja sitten meinasikin olla illalla vaikeuksia saada unta. Paha olo vaivaa myös, oksentaa ei ole tarvinnut, mutta etoo koko ajan. Nälkäkin on jatkuva riesa, tuntuu, että vaikka on juuri noussut pöydästä, maha jo valittaa...D)) Ja sitten jos erehtyy syömään liikaa, on taas tosi yöks-olo.

Meillä on esikoispojalle ostettu tutan 68 senttinen vaaleansininen toppahaalari ja se saa kelvata uudelle vauvallekin. Tosin, jos on tyttö, niin turhamaiselle äidille ei välttämättä kelpaa.. Niin kävi ainakin silloin, kun neiti syntyi, se sai lahjaksi sellaisen vaaleanpunaisen kevyt vanupuvun, ei siis toppapuku. Eihän sitä sitten voinut sinistä pitää, kun oli punainenkin... Ja neiti kun on syntynyt näin keväällä, niin eihän sitä toppapukua kauan tarvinnutkaan. Mutta mulla on kyllä jotenkin sellainen fiilis, että poika olis tulossa, on niin paljon samoja mielitekoja kun esikoista oottaessa. Ja me ollaan kyllä saamassa lainaksi sellainen toppapussi, mikä käy siihen gragon kaukaloon, vaikuttaa ihan kätevälta!

Me on jo päätetty, että ei oteta pakkausta. Esikoiselle otettiin aikanaan ja ne vaatteet jäi tosi vähälle käytölle. Toista odottaessa otin myös rahana, onhan se raha tosi pieni verrattuna siihen, miten paljon siinä pakkauksessa on tavaraa, mutta suotta sitä otan, jos tiedän jo etukäteen, että ne jää suurimmaksi osaksi käyttämättä!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

nöpö+masuasukki rv 8+3

Vierailija
16/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupicaia- ei tarvitse siirtyä syyskuisiin, kyllä tänne mahtuu ja jos kerta tiedät, että la siirtyy ultrassa, niin ei ole järkeäkään siirtyä :)

Coelle jaksuja, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin :) Jos luet vielä palstaa, niin tule kertomaan kuinka kävi, jos vain jaksat.

Hui, kun sitä itsekin säikähti! Luin äsken vasta eilisen illan jutut ja toi Coen ultra säikäytti itsekin taas pelkäämään, et entäs jos kaikki ei olekaan hyvin... Itsehän jouduin perumaan alku-ultran ja nyt odottelen vielä 3 viikkoa np-ultraa :\

Olo aika samanlainen, väsymys onneksi vähentynyt jo huomattavasti. Jaksaa jotain jo tehdäkin, mikä vaihteeksi taas ihan mukavaa :) Huonoa oloa ei varsinaisesti ole, tosin eilen esim. nukkumaan mennessä jouduin hakemaan voileivän ennen kun sain unta, kun hieman huono olo yhtäkkiä tuli.

Eipä muuta kuin torstain jatkoa ja viikonlopun odotusta kaikille :)

Kati 9+4

Vierailija
17/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ekassa raskaudessa mies oli neuvolassa mukana useita kertoja, ei alkuraskaudessa, mutta puolenvälin jälkeen joskus ja lopussa lähes aina. Otin aina aamuajan, jotta mieskin pääsi mukaan.

Tällä kertaa tulee varmaan myös mukaan useita kertoja ja ultriin tietenkin :) Eka käynnille oli tulossa mukaan, mutta jouduin perumaan ja nyt uusi aika ensi perjantaina, en tiedä vielä tuleeko mukaan.

Kati 9+4

Vierailija
18/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iltaan mennessä taas helpottaisi tämä olo. Tänään halailtu jo pönttöä ja nyt alkoi aivan järkyttävä ylävatsaviiltokipu pari h sitten. Sama oli viime raskauden alussa, jolloin todella pelästyin ja silloin kävin lääkärissä. Sanoi sitä närästyksen kaltaiseksi ja että ei syytä huoleen, kun nimenomaa ylävatsassa voimakas kipu. Joten nyt olen suht, levollisin mielin. utta tuntuu kuin joku iskisi puukkoja ylämasuun :( Toivottavasti tuo esikko 11kk menee pian päikkäreille. nyt just leikkii kaukosäätimen kanssa ja olen vain tyytyväinen, kun on hetken itsekseen. huoh...

Minuakin Coen eilinen viesti kosketutti :(. Meillä alku-ultra ensi ti ja sitten nähdään, onko siellä vuokralainen ja toivottavasti on ja hvyissä voimissa. Ainakin oireet menevät koko ajan pahemmiksi... MInäkö se olin joka muutama päivä sitten kysyi, miten ihmiset jaksavat harrastaa nyt liikuntaa. haloo, minä en nyt juuri jaksa juuri 100m enempää kävellä ;-)

NEUVOLAkäynneistä. Meillä mies oli viimeksi mukana muutamia kertoja ja ultrissa aina kun pääsi. Rakenneultra jäi väliin äkillisen duunimatkan takia. MInä kävin omalla lääkärillä tarkastukset ja siellä ultrattiin joka kerta.

Jolla rv 8+0 tai vähemmän...

Vierailija
19/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla: Minullakin alkuraskauden ultra ensi tiistaina. Se on todennäköisesti mulla nyt sitten liian aikaisin, ettemme pääse kuulemaan sydänääniä, mutta haluan nyt kuitenkin mennä katsomaan onko mitään elämää masussa.

Mulla oli eilen ekaa kertaa vähän etova olo, aika myöhään illalla. Söin vähän ja olo koheni kummasti. Tänä aamuna on ollut tosi kurja olo, johtuu varmaan siitä kun näin lomalaisena tuli nukuttua vähän liikaa. Pääsin vasta puolenpäivän aikaan ylös.

Nyt täytyisi alkaa kehittelemään jotakin ruokaa itselleen, ajattelin laittaa jotain superterveellistä!

Minea rv. 6+2

Vierailija
20/27 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

RV 6 + 2?

Täälläkin piti alkaa kirjoittamaan, kun on niin itsekseen tämän odottelun kanssa. Maanantaina oli outoa vuotoa, mutta se loppui, ja raskaustestin testi osaan tuli kirkas viiva jo ennenkuin tarkisteaukko edes oli kastunut. Että kai tässä ollaan yhä vahvasti raskaana. Uutena kuvaan on tullut palelu ja pahoinvointi -jatkuva pahoinvointi. Huoh. Onneks sekin on vain ohimenevää.

Kai vitamiineja saa syödä raskausaikana ihan normaalisti? D-vitamiinia siis?