Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jumalauta, mies on muuttanu mieltään lapsiasioista

Vierailija
08.08.2016 |

ja haluaakin vain YHEN lapsen!!!! Oon ihan pyörtyä, lievästi shokissa. Pitkän aikaan jo yhessä oltu, ja heitin vaan kysymyksen ilmaan, vaikka ei olekaan juuri nyt ajankohtaista, niin ei hitto... Oon ihan varma että suhteen alussa oon kysyny häneltä myös saman kysymyksen ja muistelen sen vastanneeni omaani, joka on enemmän kuin vaan yksi... Nyt mä oon ihan sekasin, olo on ku ruumiista irtaantuneelta, ku mies sano et onkin aina halunnut vain yhden ja ettei halua enempää, ehkä jotain eläimiä vielä kuitenkin. Miten, missä ja millon mitä hä mä teen nyt, en mä tahdo vain yhtä. En toki tietenkään ikinä voi olla varma että koskaan tulisi yhtäkään, eihän sitä koskaan tiedä, mutta silti.. Onko kukaan muu joutunut tällaseen tilanteeseen, ja miten ratkaisitte? Onko tämä ero :( kaikki muu on ihan täydellistä, mut tää tuli puun takaa :(

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, maailman tilanne ja luonnonvarat ovat mitä ovat ja jotkut silti vinkuvat kun pitäisi päästä porsimaan onia jälkeläisiään mahdollisimman paljon tänne... valoja päälle nyt siellä pääkopassa!

Voit toki aloittaa väkiluvun harventamisen itsestäsi.

Näppärä klassikkovastaus ihmiseltä, joka sokeasti kieltäytyy uskomasta tosiasioita koska "mä nyt vaan haluan elää mun elämää näin piittaamatta luonnonvaroista ym. jonninjoutavasta".

Uusiutuvat luonnonvarat on muuten taas tältä vuodelta käytetty.

http://yle.fi/uutiset/vuoden_uusiutuvat_luonnonvarat_on_nyt_kaytetty__n…

Vierailija
22/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, maailman tilanne ja luonnonvarat ovat mitä ovat ja jotkut silti vinkuvat kun pitäisi päästä porsimaan onia jälkeläisiään mahdollisimman paljon tänne... valoja päälle nyt siellä pääkopassa!

Onko sun mielestä oikeasti itsemurha sama asia kuin ehkäisy? Kukaan ei ole käskenyt tappamaan lapsia, vaan jättämään ne tekemättä. Oletko lestadiolainen kun et hyväksy ehkäisyä?

Vastasinko ehkäisyn käyttöön? Olenko sanonut sanallakaan ehkäisystä? En ole, vastasin vain väkilukuun, jos ahdistaa liikaa, ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sun tunteen! Meillä ihan sama tilanne. Mies vetoaa siihen, ettei jaksa toista lasta. Mitäpä siihen sanomaan. Olen pehmitellyt aikani, siirtänyt ratkaisujen tekoa myöhempään. Nyt alkaa olla viimeiset hetket lähteä, jos aion edes haaveilla vielä lapsesta/lapsista. On ollut tosi paljon kipuilua sen suhteen, että mies yksipuolisesti päätti näin, tämä ei ollut yhteinen (edes yhdessä keskusteltu) päätös. Minun on kuitenkin elettävä niin, että olen päätösteni takana. Muuten olen kymmenen vuoden päästä katkera ämmä, joka syyttää miestään tästä menetetystä mahdollisuudesta.

Päätin, että katson vuoden loppuun saakka. Sitten otan asian vakavasti esille, jos mies ei halua toista lasta, kunnioitan myös hänen päätöstään sillä, että eroamme. :( Meillä siis esikoinen on viisivuotias, asiasta aloin puhumaan kun hän oli kaksi. Nyt olen ollut ihan hiljaa, saatiin niin suuria riitoja asiasta aikaan.

Tämä toimintatapa kuulostaa fiksulta. 

Vierailija
24/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhuttua että miehet yleensä haluaa vaan yhden kerrallaan tms. Oma mies on aina halunnut suurperhettä, mutta se jää vain haaveeksi lapsettomuuden vuoksi. Itsekin lapsilukutoiveet viidestä pudonnut kolmeen - Esikoinen on jo syntynyt, toista yritetään hoidoilla kunhan vain ensimmäinen on tarpeeksi vanha ja kolmannen tulo jätetää 'herran haltuun' - tulee jos on tullakseen. Ainakaan ei tarvitse huolehtia ehkäisystä kun yllärilapsi olisi tervetullut :)

Lapsiluku on semmoinen asia että sitä ei kannata sivuuttaa miltä itsestä tuntuu. Se vauvakuume ei noin vain katoa. Moni nainen sanoo, että vauva kuumeeseen on vain yksi ainoa lääke - saada vauva. Ja kun oma lapsiluku täynnä niin vauvakuumekin lakkaa...

Aloittajalle, puhu miehesi kanssa. Kerro että sinä todennäköisesti haluat enemmän kuin yhden lapsen ja että jos mies on ehdoton, joudut harkitsemaan eroa vakavasti. Kerrot että suhteen jatkaminen erilaisin toivein olisi epäreilua. Ehkä mies ymmärtää..

Vierailija
25/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun mielestä oikeasti itsemurha sama asia kuin ehkäisy? Kukaan ei ole käskenyt tappamaan lapsia, vaan jättämään ne tekemättä. Oletko lestadiolainen kun et hyväksy ehkäisyä?

Vastasinko ehkäisyn käyttöön? Olenko sanonut sanallakaan ehkäisystä? En ole, vastasin vain väkilukuun, jos ahdistaa liikaa, ei voi mitään.

Lainaamasi kirjoittaja kritisoi lisääntymistä ja suuren lapsimäärän tekoa. Eikö ole itsestäänselvää, että siinä kehotetaan käyttämään ehkäisyä jotta väkimäärä ei kasva? Sinä vastasit ehdottamalla itsemurhaa. Nyt väität että et ottanut kantaa ehkäisyyn. Kuvittelitko siis oikeasti, että lainaamasi kirjoittaja oli kehottamassa tappamaan olemassaolevia ihmisiä, etkä muka ymmärtänyt että hän kehotti ehkäisyn käyttöön lisääntymistä hillitsevänä keinona?

Vierailija
26/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tossuja. AP on tuhlannut aikaansa idiootin kanssa ja jotkut typerykset käskee jatkamaan ajan tuhlaamista? Älä usko noita, ap, löydät kyllä arvoisesi miehen vaikka nämä typerykset ovat tyytyneet narskuihin.

Vierailija
27/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt ensin se yksi. Jos on helppo lapsi niin mies saattaa haluta toisenkin.

Voithan ilmoittaa kantasi ja siirtää ehkäisyvastuun miehelle. Joko on loppuelämän seksittä, tai vastaa kortsujen hankinnasta

Vierailija
28/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään, myös miehelläsi. Hän ei ehkä halua montaa lasta sinun kanssasi, entäpä jonkun muun kanssa myöhemmin. Mieti kannattaako jäädä suhteeseen odottelemaan oman "päiväyksen vanhenemista".[/quote

Mistä alapeukut? Miehellä on oikeus vaihtaa mielipidettä? Mies voi haluta myöhemmin lapsia jonkun toisen kanssa, ap:kin voi? Ihminen vanhenee? Naisen hedelmällinen ikä on rajallinen?

Vierailija
29/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamasi kirjoittaja kritisoi lisääntymistä ja suuren lapsimäärän tekoa. Eikö ole itsestäänselvää, että siinä kehotetaan käyttämään ehkäisyä jotta väkimäärä ei kasva? Sinä vastasit ehdottamalla itsemurhaa. Nyt väität että et ottanut kantaa ehkäisyyn. Kuvittelitko siis oikeasti, että lainaamasi kirjoittaja oli kehottamassa tappamaan olemassaolevia ihmisiä, etkä muka ymmärtänyt että hän kehotti ehkäisyn käyttöön lisääntymistä hillitsevänä keinona?

Juuri näin. Mielestäni ihmisten kannattaisi muutenkin uhrata enemmän ajatuksia sille, millaiseen maailmaan ovat niitä lapsia tekemässä - siis ihan sen lapsen parasta ajatellen!

Kärkkäästi voisi jopa sanoa, että paras äiti on sellainen, joka ei synnytä lapsia ollenkaan, koska tällöin lapset eivät joudu tänne kärsimään kaikista niistä uhista, joita ihmiskunnalla jo nyt on, puhumattakaan tulevista vuosikymmenistä (ja ennen kuin joku tarttuu abortoinnin etiikkaan tms. niin en tarkoita sitä, vaan tosiaan ehkäisemistä!)

Vierailija
30/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aikanaan mies sanoi, että haluaa 2 tai 3 lasta ja nyt esikoinen menee kouluun, eikä vieläkään halua toista lasta. Itse olen katkera ja sitä mieltä, että mies huijasi minut naimisiin kanssaan. Kerroin miehelle eilen, että käyn ensi viikolla poistamassa kierukan (vanhenee), ja että mies huolehtii tästä lähtien ehkäisystä. Kysyi tietenkin, miksi. Ja vastasin, että koska minä olen vastentahtoisesti ehkäissyt vuosia ja se, joka haluaa ehkäistä, ehkäsköön. Kerroin, että vaihtoehdot ovat: sterilisaatio, kondomi tai yhdynnästä kieltäytyminen. Katsotaan, mitä tekee. En halua siis millään tavoin pakottaa häntä toiseen lapseen, mutta en suostu myrkyttämään itseäni enää hormoneilla, koska mies yksin päättää lapsiluvusta. Alkoi vielä vinkumaan, että voisit laittaa kapselin, niin sanoin vaan, etten kyllä voisi. Haluan lapsia, en ehkäise, jos sinä et halua, niin sinun täytyy huolehtia ehkäisystä.

Vierailija
31/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis siitä ekasta lapsesta ja hänen perheestään, kunhan mamma saa lisää ja lisää lapsia!!

Vierailija
32/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on ihania keskusteluja, kun lapsia ei ole vielä yhtään niin päätetään määrä.. Niin toki myös minun nuoruuden liitossa. 

Mies tahtoi kaksi, ja minä kolme..Ok. Tuli ne kaksi ja minä tein surutyöni, että tässä nämä sitten on.  Kunnes mies pyörsi päätöksensä ja tahtoikin kolmannen. Syytti jopa minua yrittämisen deletoinnista. 

Ja tulihan se kolmaskin..tuli jopa se seitsemäskin..eli kannattaa tosiaan pyytää tuo lapsiluku sopimus kirjallisena ja ehdottomasti määrittää jo sanktiotkin siitä jos jää vajaaksi tai ylittyy..

Vierailija
33/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään, myös miehelläsi. Hän ei ehkä halua montaa lasta sinun kanssasi, entäpä jonkun muun kanssa myöhemmin. Mieti kannattaako jäädä suhteeseen odottelemaan oman "päiväyksen vanhenemista".

Mistä alapeukut? Miehellä on oikeus vaihtaa mielipidettä? Mies voi haluta myöhemmin lapsia jonkun toisen kanssa, ap:kin voi? Ihminen vanhenee? Naisen hedelmällinen ikä on rajallinen?

Alapeukku  minulta ainakin siksi, että on ylipäätään mielestäni väärin arvottaa puoliso vain siittäjäksi. Mies kuitenkin on sanonut haluavansa yhden lapsen, eli lapsettomaksi ap:n ei tarvitse hänen kanssaan jäädä. Ap:lle kuitenkin pelkkä teoreettinen mahdollisuus useammasta lapsesta (joista ei voi hei edes tietää haluaako hänkään enempää sen yhden jälkeen!) on tärkeämpi kuin oma rakas (?) puoliso ja yksi lapsi.

Sinun kommentillesi annoin alapeukun siis siksi, että siitä on luettavissa ajatus, että ap:n arvotus on ihan ok. Että on ok vaihtaa rakas puoliso siksi, ettei hän halua yhtä monta lasta kuin ap kuvittelee haluavansa.

Vierailija
34/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sun tunteen! Meillä ihan sama tilanne. Mies vetoaa siihen, ettei jaksa toista lasta. Mitäpä siihen sanomaan. Olen pehmitellyt aikani, siirtänyt ratkaisujen tekoa myöhempään. Nyt alkaa olla viimeiset hetket lähteä, jos aion edes haaveilla vielä lapsesta/lapsista. On ollut tosi paljon kipuilua sen suhteen, että mies yksipuolisesti päätti näin, tämä ei ollut yhteinen (edes yhdessä keskusteltu) päätös. Minun on kuitenkin elettävä niin, että olen päätösteni takana. Muuten olen kymmenen vuoden päästä katkera ämmä, joka syyttää miestään tästä menetetystä mahdollisuudesta.

Päätin, että katson vuoden loppuun saakka. Sitten otan asian vakavasti esille, jos mies ei halua toista lasta, kunnioitan myös hänen päätöstään sillä, että eroamme. :( Meillä siis esikoinen on viisivuotias, asiasta aloin puhumaan kun hän oli kaksi. Nyt olen ollut ihan hiljaa, saatiin niin suuria riitoja asiasta aikaan.

Olet siis valmis rikkomaan perheesi omien, itsekkäiden halujesi tähden?

Vierailija
35/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin joskus, että haluan kaksi lasta. Yhden jälkeen todettiin miehen kanssa, että yksi riittää oikein mainiosti, mitä parhain lapsiluku. Joten voi se ap:nkin mieli vielä muuttua.

Ps. Lapsenteko on aika rankkaa synnytyksineen jne. että voi hyvin olls, ettei enempää tee tosiaan mieli.

Vierailija
36/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kunnioittaisi ja vain rakastaisi miestään ei kirjoittelisi täällä ongelmastaan. Ap:llä selvästi ongelma, eikä rakkaus ja optio yhdestä lapsesta "riitä".

Vierailija
37/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat niitä isoja asioita, joissa ei oikein ole kompromisseja, ja joissa jompikumpi väistämättä katkeroituu, mikäli joutuu taipumaan toisen tahtoon....ja katkeruus viimeistään tuo eron tullessaan.

Minä erosin aikanaan ensimmäisestä avioliitostani tästä syystä, emme saaneet lapsihaaveita sovitettua yhteen. Minulle riitti yksi, mies olisi halunnut monta vaikkei lasten hoito erityisemmin kiinnostanut. Muutaman vuoden vääntö ei tuonut ratkaisua asiaan, joten lähdettiin eri suuntiin. Olisin luultavasti vihannut elämääni, jos olisin hankkinut vastentahtoisesti vielä toisen lapsen, ja väärinhän se olisi ollut sitä lastakin kohtaan.

Avioiduttiin molemmat myöhemmin uudestaan; minä velamiehen kanssa, joka ei kaipaa omia lapsia, ja ex sai toivomansa suurperheen uuden vaimonsa kanssa. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Vierailija
38/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap:llä ollut jo se yksi läpi, 5v?. Mun mielestä on ok vaihtaa ukkoa, koska se lapsenkaipuu on niin kamala, että se syö ihmisen.

Vierailija
39/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap:llä ollut jo se yksi läpi, 5v?. Mun mielestä on ok vaihtaa ukkoa, koska se lapsenkaipuu on niin kamala, että se syö ihmisen.

* lapsi.

Vierailija
40/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin itsekin sanoit; aplla on jo yksi läpi. *lapsi. Miksi hän ei riitä? Miksi hän rikkoo lapsensa perheen? Että saa uuden lapsen! Miksi hän, lapsi, ei riitä? Onko hänessä jotain vikaa? Näitä asioita ajattelee myös se lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän