Onko pitkäaikaistyöttömällä, kouluttamattomalla, syrjäytyneellä ja 35-vuotiaalla miehellä vielä mahdollisuutta päätyä perheenisäksi?
Mistä aloittaa, jotta pääsisi tuota haavetta kohti?
Kommentit (56)
Vaikea ehdottaa mitään konkreettista kun et kerro millä lailla olet syrjäytynyt ja miksi sinulla ei ole koulutusta. Oletko ollut linnassa? Onko sinulla velkoja? Mielenterveysongelma? Oppimisvaikeus?
Hae kouluun tai juuri esim raksalle töihin, jonne ei aina tarvitse koulutusta.
Tai kauppaan tms? Ymmärrän kyllä ettei työn saaminen ole niin helppoa, mutta älä luovuta. Lapset kuitenkin tarvitsevat hieman rahaa, tai sanotaanko että on hyvä jos lapsille voi tarjota vähän sos.tukia paremman elintason ja esimerkiksi vähän säästää näiden tulevaisuutta ja opiskeluja varten.
Kuinka pahasti olet syrjäyttänyt? Töistä tai koulusta saisit rytmiä elämääsi ja uusia tuttavuuksia, mitä kautta parisuhde voisi löytyä.
Jos tapaat jonkun mukavan naisen ja tapailette, tee selväksi että etsit vakavaa suhdetta, mutta hienovaraisesti (älä siis suunnittele häitä ja lapsia tokilla treffeillä). Moni nainen etsii myös vakavaa suhdetta ja tuntee olonsa varmemmaksi jos tietää että mieskin hakee suhdetta, eikä vain seksiä.
Varmasti sinulla on mahdollisuus saavuttaa tavoitteesi, mutta helppoa se tuskin on. Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua ja yrittää päästä työelämään. Molemmissa joutuu pakosti ihmisten ilmoille, joten sosialista puoltakin pääsee harjoittamaan. Jos perheenisäksi haluaa, ensin pitää saada oma elämä kuntoon, että voi ottaa vastuuta lapsistakin ja tarjota heille hyvät edellytykset elämään. Miehillä on tässä se etu, että biologiset rajoitteet eivät tule yhtä nopeasti vastaan. Naiselle tossa tilanteessa perhe-elämä olis jo aika utopistinen tavoite.
Vaikket löytäisikään töitä, joku uranainen voisi mielellään ottaa miehen, joka ryhtyy koti-isäksi ja hoitaa taloustyöt, kunhan miehellä on muuten asiat kunnossa.
Koulutusta ei tosiaan ole (ylioppilas), mutta työelämästä on kokemusta n. 15 vuotta, vaikka 2 vuotta olenkin nyt työttömänä ollut. Kiitos viestistäsi muuten, yritän ottaa tuosta opiksi. Ap
No ei se vaimo sinne kotisohvalle itse tupsahda. Aloita vaikka hankkimalla elämä esim opiskelun kautta. Ilman koulutusta työnsaanti jää kyllä haaveeksi
Innostu, kiinnostu, ole kiinnostava ihminen. Opettele uutta, mene pois mukavuusalueelta.
T. 31-vuotiaan, kouluttamattoman, pitkäaikaistyöttömän ja melko syrjäytyneen miehen vaimo. En ikinä vaihtaisi pois, sillä rakastan miestäni, enkä sitä, miltä hän paperilla näyttää. Sisus on tärkeämpi kuin kuori.
35 ja syrjäytynyt. itse olisin varmaan jo vapauttanut sieluni tuossa tilanteessa.
Jos olet työkyvytön mee ensin terapiaan joka mahdollistaa joko kouluun tai töihin menon. Sitte vaikka ensi keväänä haet töitä tai kouluun. Siitä sitten urkenee väkisinkin uusia ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
35 ja syrjäytynyt. itse olisin varmaan jo vapauttanut sieluni tuossa tilanteessa.
Niin minäkin kuvittelin nuorempana. Usko pois, mutta asiat eivät ole enää niin yksinkertaisia ja mustavalkoisia sitten kun hieman vanhenet. Ap
Muista, ettei sulla oo kiirettä. Ei oo biologista kelloa tikittämässä. Ekaks koulutus ja duuni, oma elämä kuntoon, sit muija ja mukula.👍
nykyään moni tulee isäksi jopa 50-vuotiaana joten hyvin sulla on aikaa :) Kannattaa vaan hommata joku duuni tai opiskelupaikka ja myös huolehtia itsestänsä, siis kunnosta ja panostaa sopivalla tavalla ulkonäköön
Minäkin kannatan tuota koulutukseen ja sitä kautta työllistymiseen hakeutumista. Kun perusasiat ovat kunnossa, loppu voi käydä todella helposti. Tai sitten ei, pariutuminen on joskus hyvin vaikeaa. Mutta mene sinne kouluun ensin, siitä se lähtee.
Vaikutat kuitenkin ihan järkevältä ja mukavalta tyypiltä. :)
Vaikutat tosi fixulta kaverilta. Ite oon 32 syrjäytynyt työtön nainen vaikka koulutusta hieman löytyykin. Kaikilla ei elämä kulje niinkuin "normaali" määrää. Älä lannistu.
Ole valmis muuttamaan mihin tahansa Suomessa. Hakeudu oppisopimuskoulutukseen ja hanki sitä kautta pätevyys ja työpaikka. Sen jälkeen käytät rahaa itseesi sen verran, että ostat siistejä vaatteita ja käyt parturissa. Sitten kalustat kotisi viihtyisäksi. Ei tarvitse hävetä naisten edessä.
Tai ainahan voit tavata jonkun samanlaisen yh-äidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sulla lapselle yhtään mitään annettavaa? Varmaan haluaisit että lapsesi tulevaisuudessa kunnioittaa sinua? Mieti nyt vielä sitä lasten hankkimista.
Hyvät geenit? En tiedä, ehkä minä tässä hainkin niitä neuvoja, joilla päästä siihen tilanteeseen, että minulla olisi jotain annettavaa perheelleni. Ap
Hyvät geenit? Tuskin.
Mistä niin päättelet? Ap
"... pitkäaikaistyöttömällä, kouluttamattomalla, syrjäytyneellä..." = ei omaa hyviä aineksia elämästä selviytymiseen ja jättäisin mieluummin lisääntymättä kokonaan kuin lisääntyisin tällaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä aloittaa, jotta pääsisi tuota haavetta kohti?
Ota yhteytta pellepartioon. Siella ei taso haikaise. Naisten ulkonako ja menestys tulevaisuudessa pitaa tietenkin unohtaa.
Ei tarvitse olla ilkeä.
Tietysti voit vielä löytää itsellesi kumppanin ja saada perheen, kunhan tavoittelet unelmaasi rohkeasti. Maailmassa on varmasti paljon samaa toivovia vapaita naisia olemassa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ehdottaa mitään konkreettista kun et kerro millä lailla olet syrjäytynyt ja miksi sinulla ei ole koulutusta. Oletko ollut linnassa? Onko sinulla velkoja? Mielenterveysongelma? Oppimisvaikeus?
En ole ollut linnassa, mutta olen alkoholistiyksinhuoltajan lapsi, joka teki nuoruudessaan huonoja valintoja (eristäytyminen) ja jolla ei ole koskaan ollut mitään varsinaisia tukiverkostoja. Kun minä masennukseni johdosta jäin yksin ja koin että asian kuuluukin olla niin, ei minulla ollut ketään, joka olisi sanonut, että tulen katumaan tätä myöhemmin. En halua syytellä ketään tai vältellä omaa vastuutani, vaan ainoastaan kartoittaa mahdollisuuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Ole valmis muuttamaan mihin tahansa Suomessa. Hakeudu oppisopimuskoulutukseen ja hanki sitä kautta pätevyys ja työpaikka. Sen jälkeen käytät rahaa itseesi sen verran, että ostat siistejä vaatteita ja käyt parturissa. Sitten kalustat kotisi viihtyisäksi. Ei tarvitse hävetä naisten edessä.
Tai ainahan voit tavata jonkun samanlaisen yh-äidin.
Miksi ei ap voisi tavata samanlaista sinkkunaista? Eikö samssa asemassa oleva yh ole vielä ap:ta "alempana"?
Jos olet joskus seurustellut ja päässyt panolle, niin varmana mahdollisuuksia vielä on löytää nainen ja lapsiakin saada. Jos taas olet täysin kokematon, niin ei kukaan nainen sinua halua enää tuossa iässä vaikka olisit akateemisesti koulutettu, sosiaalinen ja hyvässä työssä. Kokemattomuus on täysi turn-off naisille. Se tekee miehestä heti epäilyttävän ja luuserin, jos ei ole niitä pissavehkeitään lätkinyt kenenkään kanssa yhteen tuohon ikään mennessä.
Varmaan jonkun alfan siittämien lasten isäpuoleksi pääsisitkin.
Miksi 35-vuotias on kouluttamaton? Oletan, että alla on joko peruskoulu tai lukio. Onhan tuossa ollut aikaa vuosikausia saada joku perusammattitutkinto kasaan, jos kolmas aste ei kiinnosta.