Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on tapahtunut - jatkuva makeanhimo!?

Kohta lihava
07.08.2016 |

Aiemmin olen ollut makean kohtuukäyttäjä, eli viikonloppuna pussi karkkia tyyliin.
Kesän aikana minuun on iskenyt kamala makeanhimo. Varsinkin ruokailun jälkeen tuntuu, että pitäisi vielä syödä karkkipussi, suklaalevy tai pullaa. Eli vaikka olen syönyt, suu vielä hamuaa jälkiruokaa. Olen myös alkanut korvaamaan aterioita ja välipaloja herkuilla. Jotenkin myös ajatusmaailma on muuttunut. Aiemmin ostin herkkuja vain viikonlopuksi mutta ajattelen, että olen ansainnut Berliinin munkin kahvin kaveriksi ja käyn parin päivän välein täydentämässä herkkuvarastoa. Herkuista kieltäytyminen on tosi vaikeaa. Joskus illalla tuntuu, että avaampa vielä laatikossa olevan suklaalevyn, mutta jos saan odotettua 20-30 minuuttia niin tuo hintoja menee ohi. Yleensä en kyllä odota vaan annan itselleni luvan syödä.
Käytöksessäni on jotain muuttunut, koska aiemmin söin normaalisti eikä sokeri pyörinyt koko ajan mielessä. Miten tässä nyt näin kävi? Apua!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja= himo

T. Ap

Vierailija
2/7 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ravinnostasi puuttuu vitamiinit, kivennäisaineet, antioksidantit, kuitu, välttämättömät rasvahapot, fytoravinteet...

kroppa haluaa lisää ruokaa saadakseen tarvitsemansa aineet.

Sokeri koukuttaa.

Pysyykö verensokeri balanssissa? Terveellistä ruokaa sekin tarvitsee.

Riittävä veden juonti :) Säännölliset ruokailuajat :)

Liikunta. Riittävä uni. Huono ravinto lisää unien tarvetta ja vie hyvää oloa alaspäin.

Tsemppiä 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis unen tarvetta :)

Vierailija
4/7 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuja?

Vierailija
5/7 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitattu verensokeri?

Vierailija
6/7 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeria ei ole mitattu vuosiin.

Vierailija
7/7 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan päätät ettet osta kaupasta mitään herkkuja. Itselläni se on ainoa keino, mikä toimii. En välitä suklaasta, kekseistä tai karkeista, mutta jäätelö on paha. Varsinkin jos on joku jäätelötarjous ja sorrun ostamaan, niin tietäähän sen että ajatus on vaan koko ajan jäätelössä, mikä siellä pakkasessa olisi tarjolla. Meillä on onneksi kauppa 6 km päässä joten hyvä että ei ole ihan naapurissa, muuten houkutus herkkujen hakemiselle voisi olla turhan suuri. 

En tiedä mikä muille tepsii, mutta itselläni on kyllä paras tuo että jätä herkut kauppaan. Sitäpaitsi paremmilta ne herkut maistuu, kun syö vaan harvakseltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän