Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko voittanut geenilotossa?

Vierailija
07.08.2016 |

Ja jos olet tai et kuinka se on vaikuttanut elämääsi? Koetko, että olet ansainnut kaiken vaikka kyse on vain geeneistä jotka olet saanut isältä ja äidiltäsi, katsot muita alaspäin.

Oletko voittanut geenilotossa?

Vaihtoehdot

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten, mutta syöpiä ei suvussa ole ja näytän nuorelta ikäisekseni. Myös äiti, hänen äitinsä ja isoäidin äiti ovat olleet aina ikäänsä nuoremman näköisiä.

Vierailija
2/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvännäköinen ja taiteellisuus periytyy suvussa. Pääsin taiteellisuutta vaativaan koulutukseen. Kiitos iskä ja äiskä :) Voittaja fiilis 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis vartalo, ei taipumusta lihomiseen, perusterve

Vierailija
4/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllisesti kaippa, mutta oon myös tosi sairas ollut ihan syntymästä. Eipä sillä nätillä ulkonäöllä paljon tee kun itse terveys reistailee.

Vierailija
5/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1lisää että äidiltä perin myös kielipään ja isältä matikkapään.

Vierailija
6/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24, ja painan saman verran kuin 10 vuotta sitten 14-vuotiaana (alle 50 kg), kiitos äidiltä tulevien geenien. En harrasta erityisen aktiivisesti liikuntaa enkä syö superterveellisesti.

Sen sijaan että kokisin oikeutusta, tunnen välillä syyllisyyttä. Moni ystäväni on lihonut vuosien saatossa, vaikka he panostavat terveyteensä enemmän. En oikeastaan halua puhua painostani tai geeneistäni, koska en halua vaikuttaa "leuhkalta" asiasta, johon en ole itse juuri vaikuttanut.

Vierailija
7/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan kolme ja lisänumero! Dementiaa suvussa ei ainakaan toistaiseksi ole tavattu, vaikka jotkut ovat eläneet reilusti yli 90-vuotiaiksi. Syöpäkin on varsin harvinainen. Mutta yhtä ja toista kremppaa on periytynyt minullekin. Positiivista on kädentaitojen periytyminen äidinisän puolelta.

Vierailija
8/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinukselle taisin jäädä. Perintönä sain mm. aknen, allergiat, atooppisen ihon, astman, likinäköisyyden, taipumuksen verisuoni- ja sydäntauteihin, kaljuuteen ja alkoholismiin. Rumakin olen.

Vierailija
9/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuksien tasa-arvo ei taida olla mahdollista ennen kuin geenimanipulaatio on totta. Ehkä kuulostaa rajulta, mutta niin se vain tahtoo olla....

Vierailija
10/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti. Olen umpiruma ja terveysongelmia on ollut sekä geenien takia että vanhempien laiminlyönnin takia. Itseasiassa on ihme että synnyin elossa ja olen suhteellisen täysjärkinen.

Vierailija
11/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavoin olen voittanut, että sukumme on tervettä. Mulla on myös kauniit kasvot ja olen sirorakenteinen. Oon tosin niin hassun näköinen, kun muuten olen tosi hoikka ja pieni mutta kaikki ylimääräinen on mulla vatsan ympärillä renkaana, niinkuin mun äidilläkin :D mä en rusketu ollenkaan ja se harmittaa mua, joo olen aika pinnallinen. Tuun olemaan varmaan aika nuoren näköinen vanhempanakin, koska mun äitini on todella nuoren näköinen, vaikka on melkein 50.

Vierailija
12/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Hyvät geenit (pitkä, luonnostaan hoikka, todella upeat LIILAT silmät, tasainen iho, suora nenä, kärsivällinen ja hauska luonne, hyvä matikkapää sekä hyvä urheilussa) menivät veljelleni.

Itselläni on ruma kyömynenä (okei, edestäpäin se on ihan jees, mutta sivulta... Minulla on varmaan maailman rumin sivuprofiili), tylsät tummanvihreät silmät (näyttävät yleensä ruskeilta, mutta oikeassa valossa huomaa niiden olevan vihreät), aika paljon finnejä enkä ole luonnostaan hoikka. Useasti olen myöntänytkin palstalla olevani ruma.

Lisäksi olen surkea melkein kaikessa, mistä en ole kiinnostunut. Luonteeltani olen tosi äkkipikainen ja suutun, jos asiat eivät mene minun tavallani.

Minulla on ADHD/ADD (en muista kumpi), joka voi selittää jotain. Joku sanoi joskus täällä palstalla, että minulla on Asperger-piirteitä. Saattaa ollakin jonkin verran, mutta huumorintaju ainakin löytyy.

Miten on vaikuttanut? No, ei muuten mitenkään, mutta veljeni on aina ollut se suositumpi kunnialapsi.

Vierailija
13/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 24, ja painan saman verran kuin 10 vuotta sitten 14-vuotiaana (alle 50 kg), kiitos äidiltä tulevien geenien. En harrasta erityisen aktiivisesti liikuntaa enkä syö superterveellisesti.

Sen sijaan että kokisin oikeutusta, tunnen välillä syyllisyyttä. Moni ystäväni on lihonut vuosien saatossa, vaikka he panostavat terveyteensä enemmän. En oikeastaan halua puhua painostani tai geeneistäni, koska en halua vaikuttaa "leuhkalta" asiasta, johon en ole itse juuri vaikuttanut.

Siis 24? Olin 24-vuotiaana 45-kiloinen. 35-vuotiaana 55-kiloinen. Nyt 50-vuotiaana 65-kiloinen. Eli lihomisesta kandee puhua vasta vähän myöhemmin...

Isäni on 90-vuotias. Urheilee. Verenpaine on 90/60. Äiti eli 89-vyotiaaksi. Voitti vielä 80-vuotiaana SM-pronssia harrastamassaan lajissa. Siinä geeniarpajaiselämää.

Vierailija
14/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakorttityyppi kirjoitti:

En ole. Hyvät geenit (pitkä, luonnostaan hoikka, todella upeat LIILAT silmät, tasainen iho, suora nenä, kärsivällinen ja hauska luonne, hyvä matikkapää sekä hyvä urheilussa) menivät veljelleni.

Itselläni on ruma kyömynenä (okei, edestäpäin se on ihan jees, mutta sivulta... Minulla on varmaan maailman rumin sivuprofiili), tylsät tummanvihreät silmät (näyttävät yleensä ruskeilta, mutta oikeassa valossa huomaa niiden olevan vihreät), aika paljon finnejä enkä ole luonnostaan hoikka. Useasti olen myöntänytkin palstalla olevani ruma.

Lisäksi olen surkea melkein kaikessa, mistä en ole kiinnostunut. Luonteeltani olen tosi äkkipikainen ja suutun, jos asiat eivät mene minun tavallani.

Minulla on ADHD/ADD (en muista kumpi), joka voi selittää jotain. Joku sanoi joskus täällä palstalla, että minulla on Asperger-piirteitä. Saattaa ollakin jonkin verran, mutta huumorintaju ainakin löytyy.

Miten on vaikuttanut? No, ei muuten mitenkään, mutta veljeni on aina ollut se suositumpi kunnialapsi.

Harmi että olen liian vanha 13v(? muistanko oikein?) veljellesi ;)

Vierailija
15/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenilotossa voi voittaa monin eri tavoin. Ei se ole mitään lottoa siinä mielessä. Joku voi olla älykäs, kaunis ja hauska, mutta myös addiktioihin taipuvainen. Toinen taas voi olla hidasjärkinen, mutta kärsivällinen, ja tässä yhteiskunnassa hän rahastaa pitkällä tähtäimellä enemmän. Kaikki riippuu olosuhteista.

Vierailija
16/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis ja älykäs, tosin sukumme ei ole kovin pitkäikäistä. Hyvät geenit.

Vierailija
17/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äite ja isä tyhmiä...hokivat mullekin että oon tyhmä.se tehosi ja huomasin vasta vuosia myöhemmin etten olekaan kauhean tyhmä...ja köyhä...ja alkoholisti....ja ruma....piti olla mutta en olekaan.

Vierailija
19/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt...

äidiltäni mm. hyvät hampaat, pituuteen nähden pitkät jalat, hyvät kädentaidot

isäukolta mm. kapea jalka, ohuet käsivarret, hyvä vatsa/ei vatsaongelmia (kuten äidin suvussa)

Molemmat näyttävät ikäistään nuoremmilta. Monet luulevat myös minua oikeaa ikääni nuoremmaksi.

Huonoa..

äidiltäni helvetilliset menkat

isältä helvetilliset kainalokarvat. Isäukon suvussa huono iho, mutta minulla pysyy ok:n näköisenä, jos mm. katson mitä syön.

Vierailija
20/33 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kopio isästäni ja hyvä niin. Aina isintyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi