Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa tytölle sukupuolineutraali nimi?

Vierailija
07.08.2016 |

Joku luontoaiheinen voisi olla kiva.

Kommentit (379)

Vierailija
141/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säde

Vierailija
142/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unisex nimet on muuten englanninkielisissä maissa suht yleisiä. Ei kellekään tule mieleenkään sotkea jotain sukupuolineutraalia kasvatusta asiaan tai itkeä kuinka pojat ei saa olla poikia tai tytöt tyttöjä. Kyse on NIMESTÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuu ja Sammal kuulostavat kivalta, samoin Laine ja Aalto. Kiitos asiallisista ehdotuksista! Meriaiheiset ei kuitenkaan istu sukunimeen, joka on yleinen, meriaiheinen sukunimi. Sukupuolineutraalia nimeä haluaa mies, on sukupuolentutkija. Itsekin komppaan, kivempi että lapsi saa sukupuolisuutensa itse päättää myöhemmin ilman, että olemme valmiita yhteiskunnan sanelemia sukupuolirooleja tuputtaneet. Ap

Vierailija
144/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutu-Iita, ei mulla muuta.

Vierailija
145/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekki, Leimu, Loimu, Louna, Lumo

Vierailija
146/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viima olis oikeesti kaunis nimi tai Aalto. Rehellisesti sanottuna Viimasta tulee mieleen tyttö ja Aallosta poika eli onko tarpeeksi sukupuolineutraaleja?

Vierailija
147/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumu :)

Vierailija
148/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blake Livelyn tyttärellä on pojan nimi :)

Vierailija
149/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samea

Vierailija
150/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävy, Sävel, Väre, Valo, Viva... (joo pari ei-luontoaiheistakin)

Vierailija
151/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimen :)

Taimi on kyllä toisaalta naisen nimi

Vierailija
152/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska

Soihtu

Ilo

Vierailija
153/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvi. Onhan Merikin nimi niin miksei järvi? Ja tuuli on nimi niin miksei viima? Ja vilja ja Lilja on nimiä niin miksei vehnä ja ruis myös?

Salama olis muuten tosi magee nimi :)

Vierailija
154/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merde, Puta, Suka

Vierailija
155/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumo

Vierailija
156/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usva, Tuovi, Vilja,Tuomi, Taimi,

Vierailija
157/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nimeksi Ilta? Aamu on naisen nimi mutta Ilta on sukupuolineutraali :) myös Itu on kiva

Vierailija
158/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuu ja Sammal kuulostavat kivalta, samoin Laine ja Aalto. Kiitos asiallisista ehdotuksista! Meriaiheiset ei kuitenkaan istu sukunimeen, joka on yleinen, meriaiheinen sukunimi. Sukupuolineutraalia nimeä haluaa mies, on sukupuolentutkija. Itsekin komppaan, kivempi että lapsi saa sukupuolisuutensa itse päättää myöhemmin ilman, että olemme valmiita yhteiskunnan sanelemia sukupuolirooleja tuputtaneet. Ap

Mielestäni se nimenomaan estää sukupuolisuutensa "päättämisen" tai lähinnä sukupuolisuuteensa kasvamisen. Nimi, joka on ns. normaali eikä herätä muiden kiinnostusta, antaa mielestäni enemmän tilaa vapaalle identiteetin kasvulle. Itseltäni aina kyseltiin, mistä olen saanut nimeni, miksi minulla on pojan nimi (oli siis neutraali nimi, mutta kaikki neutraali voidaan nimenomaan mieltää sekä miehekkääksi/naiselliseksi), olenko transu (tätä kuulin paljon yläasteella). Silloin sitä vasta tuleekin epävarmaksi omasta sukupuoli-identiteetistään. Jokainen tyttö kuitenkin lähtökohtaisesti kasvaa naiseksi, eikö vain? Mielestäni jokaisella tytöllä on oikeus kasvaa niin, että hänellä on MAHDOLLISUUS kokea itsensä tyttömäiseksi, myöhemmin naiselliseksi. Tietysti jos yksilö itse myöhemmin osoittaa muunlaista identieettiä, on sitä tuettava.

Jos siis tytönne identiteetti tuntuukin kallistuvan "yhteiskunnan saneluiden ulkopuolelle" myöhemmin elämässä, voitte te vanhempina yhdessä tytön kanssa päättää nimenmuutoksesta. Hän voi myös täysi-ikäisenä muuttaa sen itse. Miksi ette siis antaisi tytön kasvattaa rauhassa omaan identiteettiään, ilman että se on koko ajan muiden kyseenalaistettavana ja kyselyn kohteena? 

T. Se, joka aiemmin sanoi, että omasta sukupuolineutraalista nimestä oli vain haittaa.

Vierailija
159/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti Säde, Vilja, Taimi..nuo ovat naisten nimiä ei spneutraaleja

Vierailija
160/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merde, Puta, Suka

Fitta