Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihan järkkyä, ei voi syödä!" - Mies haukkui mun kokkamiset

Vierailija
07.08.2016 |

Tein sunnuntaiaterian perheelle: Nauravat nakit ja pakasteranskalaiset uunissa ja vihreä salaatti.

No en ole mikään gurmee-kokki, mut ei miehen silti olisi tarvinnut sanoa noin. Laitoin vahingossa liikaa suolaa, kun en tiennyt, että nakit on jo suolaisia.

Mies olisi voinut tsemppaa mua kun kerrankin tein ruokaa.

Olen kuulemma hyödytön vätys, niin se sanoi kanssa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo alkamassa lohduttamaan mutta kun luin että nakit ja pakasteranskalaiset uunissa niin jäin vähän sanattomaksi.

Vierailija
2/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä edes kokannut, lämmitit vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisuolatut ranskalaiset ja nakit perheen sunnuntai-ateriaksi? Voi luoja. Vähennä palstailua ja mene Marttojen perusruoanlaitto-kursseille. Säälin miestäsi ja lapsiasi.

Taitaa olla tosin porvoolainen sunnuntai-ateria kyseessä.

Vierailija
4/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hauska! Ihan kuin jostain sitcomista. 

Nyt ap vääntelee itkuisena keittiössä tiskirättiä, kunnes kuulee kadulta reipasta viheltelyä. Kas, komea postipoika Jaakkohan se siinä kurkistaa ikkunasta sisään. 

"Mikäs Tuula- rouvaa itkettää? Paloiko teevesi taas pohjaan?"

Vierailija
5/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien valmiin ruoan lämmittäminen on ollut kokkaamista?

Ja miehesi on oikeassa siinä, että liian suolainen ruoka ei vain ole syötävää. Asiansa hän olisi tosin voinnut ilmaista todella paljon paremminkin ja loukkaamatta.

Jos miehesi osaa kokata, niin miksi et pyytäisi häntä opettamaan? Tai jos miehesikään ei osaa, niin voisitte mennä yhdessä kokkauskurssille.

Vierailija
6/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakeille suolaa...

Vierailija
7/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laitoit nakkeihin lisää suolaako?

Joskus ihmettelen miten jotkut perheet pysyy hengissä ylipäätään? Meillä nakkeja hätäruokana ehkä 1krt/2kk sillä ne suolaiset jauhopötkylät ei täytä mitään ruoan kriteereitä ja sinä teit mielestäsi sunnuntai-aterian (meillä ainakin se perheen parempi ruokailu) ranskiksista ja nakeista? Eipä ihme, jos mies ei ollut tyytyväinen...

Tsemppaa nyt vähän hyvä ihminen, netti on helppoja maukkaita ja edullisia ruokaohjeita pullollaan ja tuo 'Mä en oo mikään kokki' vain hölmö tekosyy. Eihän kukaan ole äitikään ennen kuin hankkii lapsia ja silloin hankkii myös tietoa miten niistä lapsista pidetään huolta!

Vierailija
8/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa nakit ja ranskalaisetkin voi epäonnistua.

Vierailija
9/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaa, mutta tälläisiä äityleitä on oikeasti olemassa. Johan sen näki siitä Kaappaus keittiössä-ohjelmastakin. 

Etkö ole edes peruskoulun köksäntunneilla mitään ruokaa laittanut? Millä olet elänyt lisääntymisikäiseksi asti?

Vierailija
10/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa nakkeihin suolaa on kyllä täysin hyödytön vätys.

Vierailija
11/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaamiset? Oikeastiko joku pitää tuota kokkaamisena? Nakkipaketissa lukee mitä se sisältää. Sen määrää ihan laki, että suola jne. pitää ilmoittaa, ei tule varmasti yllätyksenä kenellekään.

Vierailija
12/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla kyllä mies! Mun mies tsemppaa mua ja ymmärtää. Viimeks kun tein ruokaa ja rakennekynsi katkes, kun tökkäsin sen vahingossa mikron kylkeen niin mun mies sanoi vaan että älä itke kulta, ei sun tarvi laittaa ruokaa. Saadaan me ne hampparit Mäkkäriltäkin.

Vierailija
13/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en lukenut sitä pakettia!

Mies tekee meillä ruuat, mä olen todella avuton keittiössä eikä kyllä kiinnostakaan.

Mies loukkas kätensä eilen niin mä koitin auttaa. Ja ymmärräm et harmittaa kun kättä sätkee ja on jantositeessä, mut silti!0

En varmaan yritä mitään enää loskaan keittiössö, meni fiilikset.

Vierailija
14/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmettelen miten jotkut perheet pysyy hengissä ylipäätään? Meillä nakkeja hätäruokana ehkä 1krt/2kk sillä ne suolaiset jauhopötkylät ei täytä mitään ruoan kriteereitä ja sinä teit mielestäsi sunnuntai-aterian (meillä ainakin se perheen parempi ruokailu) ranskiksista ja nakeista? Eipä ihme, jos mies ei ollut tyytyväinen...

Tsemppaa nyt vähän hyvä ihminen, netti on helppoja maukkaita ja edullisia ruokaohjeita pullollaan ja tuo 'Mä en oo mikään kokki' vain hölmö tekosyy. Eihän kukaan ole äitikään ennen kuin hankkii lapsia ja silloin hankkii myös tietoa miten niistä lapsista pidetään huolta!

Mitäs jauhoja niissä nakeissa on?

Vierailija
15/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kalapuikoista ja ranskalaisista.

Ja lihapullista ja ranskalaisista.

Ja nakeista ja ranskalaisista.

Nykymiehistä jotku on tommosia ihme neitejä.

Tosimies ei muijansa mieltä pahoita, kun toinen selvästi ylitti itsensä.

Hienon aterian teit, muru, älä itke.

Ojennatko suolasirotinta rakas ja hieman lisää tuota iloisen näköistä salaaddosta.

Vierailija
16/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla kyllä mies! Mun mies tsemppaa mua ja ymmärtää. Viimeks kun tein ruokaa ja rakennekynsi katkes, kun tökkäsin sen vahingossa mikron kylkeen niin mun mies sanoi vaan että älä itke kulta, ei sun tarvi laittaa ruokaa. Saadaan me ne hampparit Mäkkäriltäkin.

Oho- voiko hamppareita tehdä itse? Onko vaikeaa?

Itse olen ihan tumpelo, yritin tänään keittää munia aamiaiseksi mutta  heitin ne tunnin keittämisen jälkeen pois kun eivät olleet yhtään vielä pehmenneet kun kokeilin haarukalla. Mitähän tein väärin?

Vierailija
17/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen olisi kyllä pitänyt sanoa nätimmin.

Mutta oikeassa hän oli.

Mä olen lähes kaikkiruokainen (lihaa en syö), mutta ylisuolatun ruoan kohdalla tulee stoppi. Ei vaan pysty. Katso vaikka netistä helppoja ruokaohjeita, ja noudata niitä ihan täsmälleen. Sitten kun osaat, voit soveltaa. Ja jos tulee mutkia matkaan, useimmat ihmiset osaavat kyllä neuvoa.

Vierailija
18/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella kutsut esim. hk:n aitonakkeja jauhopötkylöiksi?

Vierailija
19/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan pitää keittää paistia, että se on aldante?

Vierailija
20/67 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho- voiko hamppareita tehdä itse? Onko vaikeaa?

Itse olen ihan tumpelo, yritin tänään keittää munia aamiaiseksi mutta  heitin ne tunnin keittämisen jälkeen pois kun eivät olleet yhtään vielä pehmenneet kun kokeilin haarukalla. Mitähän tein väärin?

Sulla on varmaan vesi kiehunut pohjaan. Niin käy joskus. Laita ensi kerralla mikroon raa'at munat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän