"Ihan järkkyä, ei voi syödä!" - Mies haukkui mun kokkamiset
Tein sunnuntaiaterian perheelle: Nauravat nakit ja pakasteranskalaiset uunissa ja vihreä salaatti.
No en ole mikään gurmee-kokki, mut ei miehen silti olisi tarvinnut sanoa noin. Laitoin vahingossa liikaa suolaa, kun en tiennyt, että nakit on jo suolaisia.
Mies olisi voinut tsemppaa mua kun kerrankin tein ruokaa.
Olen kuulemma hyödytön vätys, niin se sanoi kanssa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Tein sunnuntaiaterian perheelle: Nauravat nakit ja pakasteranskalaiset uunissa ja vihreä salaatti.
No en ole mikään gurmee-kokki, mut ei miehen silti olisi tarvinnut sanoa noin. Laitoin vahingossa liikaa suolaa, kun en tiennyt, että nakit on jo suolaisia.
Tämä oli sitten ihan ensimmäinen kerta elämässäsi, kun laitoit nakkeja ruuaksi? Vai miten maailmassa olet ehtinyt varttua ruuanlaittoikään autuaan tietämättömänä, että nakeissa kuten muissakin makkaroissa on suolaa?
Vai oliko ihan ensimmäinen kerta, kun 'kerrankin' ruokaa teit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli sitten ihan ensimmäinen kerta elämässäsi, kun laitoit nakkeja ruuaksi? Vai miten maailmassa olet ehtinyt varttua ruuanlaittoikään autuaan tietämättömänä, että nakeissa kuten muissakin makkaroissa on suolaa?
Sori, en ymmärtänyt??
Mä en siis meillä laita tuokaa, vaan mies tekee ruuat ja mä vaan lämmitän mikrossa lapsille ja itselle.
Niin niihin ei tarvii lisätä suolaa, niin mistä mä voin tietää, missä on suolaa ja missä ei??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, en ymmärtänyt??
Mä en siis meillä laita tuokaa, vaan mies tekee ruuat ja mä vaan lämmitän mikrossa lapsille ja itselle.
Niin niihin ei tarvii lisätä suolaa, niin mistä mä voin tietää, missä on suolaa ja missä ei??
Siis nakkeihin ei tarviinkidätä suolaa mut ranskiksiin tarvii??!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, en ymmärtänyt??
Niin niihin ei tarvii lisätä suolaa, niin mistä mä voin tietää, missä on suolaa ja missä ei??Siis nakkeihin ei tarviinkidätä suolaa mut ranskiksiin tarvii??!!
Tarvii lisätä piti olla!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla kyllä mies! Mun mies tsemppaa mua ja ymmärtää. Viimeks kun tein ruokaa ja rakennekynsi katkes, kun tökkäsin sen vahingossa mikron kylkeen niin mun mies sanoi vaan että älä itke kulta, ei sun tarvi laittaa ruokaa. Saadaan me ne hampparit Mäkkäriltäkin.
Oho- voiko hamppareita tehdä itse? Onko vaikeaa?
Itse olen ihan tumpelo, yritin tänään keittää munia aamiaiseksi mutta heitin ne tunnin keittämisen jälkeen pois kun eivät olleet yhtään vielä pehmenneet kun kokeilin haarukalla. Mitähän tein väärin?
Voi tehdä itse, mutta kannattaa muistaa, ettei pura sitä pussista otettua hampparia osiin, se on hirveen vaikee koota takaisin. Munia en oo koskaan kokeillut keittää, kun mä en syö mitään sellaista mikä on tullut jonkun takapuolesta.
Porvoossa näemmä pinnataan 7. luokan pakollinen köksäkin..
AP, mitä teillä syödään normipäivinä? Silloin kun et kokkaa? Tekeekö miehesi silloin ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
No mä en lukenut sitä pakettia!
Mies tekee meillä ruuat, mä olen todella avuton keittiössä eikä kyllä kiinnostakaan.
Mies loukkas kätensä eilen niin mä koitin auttaa. Ja ymmärräm et harmittaa kun kättä sätkee ja on jantositeessä, mut silti!0
En varmaan yritä mitään enää loskaan keittiössö, meni fiilikset.
Ei kukaan voi olla ihan avuton keittiössä, se on nyt vaan opeteltava sitä ruoanlaittotaitoa.Ruoan valmistus on nyt ihan perustaito.Eikä kiinnostuksen puutekaan päästä pälkähästä.Ei kaikki ole aina mukavaa, pitää vaan harjoitella.Mene nyt hyvä ihminen jollekin Marttojen kurssille, ota selvää niistä.Ruoanlaittotaitoa tarvitset koko elämän ajan.Ennen oli talous-ja emäntäkoulut joissa oppi perusasiat, harmi että ne on lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
AP, mitä teillä syödään normipäivinä? Silloin kun et kokkaa? Tekeekö miehesi silloin ruokaa?
Mies tekee ruuat ja mä lämmitän mikrossa lapsille ja ittelle.
Vierailija kirjoitti:
Mies osaa varmaan itse tehdä paremmat eväät jos ei kelpaa.
No mitä ilmeisimmin kyllä. Mun naapurin kolmejalkainen kissakin tekis parempaa ruokaa kun suolatut uuninakit.
Kun perusmies tekee lapsille nakkeja ja ranskalaisia, on hän hyvä isä, joka pitää huolen lapsistaan.
Älkää nyt tuomitko. Sunnuntai on päivä muiden joukossa, miksi silloin pitäisi syödä jotenkin erityisen hienosti? Meillä syötiin täytettyä kesäkurpitsaa. Aina ei jaksa laittaa ruokaa, silloin nakit ja ranut tekee tehtävänsä mahan täyttämiseksi. Mutta ei siinä kyllä ole kokkaamisesta kyse. Kannattaa maistaa ruokaa ennen, kun heittää suolat sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis laitoit nakkeihin lisää suolaako?
Joskus ihmettelen miten jotkut perheet pysyy hengissä ylipäätään? Meillä nakkeja hätäruokana ehkä 1krt/2kk sillä ne suolaiset jauhopötkylät ei täytä mitään ruoan kriteereitä ja sinä teit mielestäsi sunnuntai-aterian (meillä ainakin se perheen parempi ruokailu) ranskiksista ja nakeista? Eipä ihme, jos mies ei ollut tyytyväinen...
Tsemppaa nyt vähän hyvä ihminen, netti on helppoja maukkaita ja edullisia ruokaohjeita pullollaan ja tuo 'Mä en oo mikään kokki' vain hölmö tekosyy. Eihän kukaan ole äitikään ennen kuin hankkii lapsia ja silloin hankkii myös tietoa miten niistä lapsista pidetään huolta!Millä perusteella kutsut esim. hk:n aitonakkeja jauhopötkylöiksi?
Nojoo, sorry ei niissä kyseisissä ei ole jauhoja, olisi varmaan pitänyt nimetä ne vaan massapötkylöiksi. Enpä sitten kuitenkaan tiedä onko 68% lihaa / siihen verrattavia aineita + vesi, kamara, stabilointiaineet, suola, dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet , hapettumisenestoaine, säilöntäaine ja keinotekoiset aromit mikään optimaalinen ateria lapsille tai aikuisillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun perusmies tekee lapsille nakkeja ja ranskalaisia, on hän hyvä isä, joka pitää huolen lapsistaan.
Tää on niin totta. Se on niiiiiin söpöä, kun isukki laittaa nakkeja ja ranuja. Kaksoisstandardit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis laitoit nakkeihin lisää suolaako?
Joskus ihmettelen miten jotkut perheet pysyy hengissä ylipäätään? Meillä nakkeja hätäruokana ehkä 1krt/2kk sillä ne suolaiset jauhopötkylät ei täytä mitään ruoan kriteereitä ja sinä teit mielestäsi sunnuntai-aterian (meillä ainakin se perheen parempi ruokailu) ranskiksista ja nakeista? Eipä ihme, jos mies ei ollut tyytyväinen...
Tsemppaa nyt vähän hyvä ihminen, netti on helppoja maukkaita ja edullisia ruokaohjeita pullollaan ja tuo 'Mä en oo mikään kokki' vain hölmö tekosyy. Eihän kukaan ole äitikään ennen kuin hankkii lapsia ja silloin hankkii myös tietoa miten niistä lapsista pidetään huolta!Millä perusteella kutsut esim. hk:n aitonakkeja jauhopötkylöiksi?
Nojoo, sorry ei niissä kyseisissä ei ole jauhoja, olisi varmaan pitänyt nimetä ne vaan massapötkylöiksi. Enpä sitten kuitenkaan tiedä onko 68% lihaa / siihen verrattavia aineita + vesi, kamara, stabilointiaineet, suola, dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet , hapettumisenestoaine, säilöntäaine ja keinotekoiset aromit mikään optimaalinen ateria lapsille tai aikuisillekaan.
No monet lihaleikkeleet eivät juuri poikkea tuosta sisällöstä, liha on vähärasvaisempaa, mutta leikkeleet ovat tuplasuolaisia. Oisko ne sitten massaviipaleita? :D
Mua alkoi nyt kiinnostaa, että millainen se salaatti oli?
Vierailija kirjoitti:
Siinä on se ero, että äiti on yleensä se , joka synnyttää ja jää kotiin lasten kanssa. Luulisi jo lapsia tehneen äitylin osaavan edes kokkauksen alkeet. Edes ne alkeet.
Suurin osa maailman huippukokeista on muuten miehiä, ja ravintola-alalla nainen keittiössä on harvinaisuus.
Että äläpä tee siitä omasta, itse valitsemastasi miehestä sen isompaa yleistystä koskemaan kaikkia miehiä.
Hakkaan jokaisen palstamamman ruoanlaitossa, vaikka sinkkuvelamies olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on se ero, että äiti on yleensä se , joka synnyttää ja jää kotiin lasten kanssa. Luulisi jo lapsia tehneen äitylin osaavan edes kokkauksen alkeet. Edes ne alkeet.
Suurin osa maailman huippukokeista on muuten miehiä, ja ravintola-alalla nainen keittiössä on harvinaisuus.
Että äläpä tee siitä omasta, itse valitsemastasi miehestä sen isompaa yleistystä koskemaan kaikkia miehiä.
Hakkaan jokaisen palstamamman ruoanlaitossa, vaikka sinkkuvelamies olenkin.
Sanoo insinööriopiskelija. "Harvinaisuus" ja kissan viikset :D
T. 15 vuotta ravintola-alalla
Mies osaa varmaan itse tehdä paremmat eväät jos ei kelpaa.