Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä 4 lapsen äiti saa sos.toimistosta rahat rstsastukseen.

Vierailija
07.08.2016 |

Hän ja tytär rstsastavat kerran viikossa. Pienituloisens itse kaiken maksavana perheenä meillä ei ole tuollaiseen varaa.Onko tämä ok nykyajan Suomessa?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Ihme provoamista.

Vierailija
22/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syrjäytymistä pitää ehkäistä jollain ökyharrastuksella? Eikö jokin halpa jumppakerho riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään uusi keksintö harrastusten maksaminen. Se on osa toimeentulotukea. Olen syntynyt 70-luvulla, ja kyllä silloin 80-luvulla ainakin kaverini musiikkikoulun lukukausimaksu maksettiin sossusta. Kaverin äiti oli yh, vaikkakin kävi töissä. En ole koskaan ymmärtänyt olla kateellinen asiasta, vaikka minun vanhempani "joutuivat" ihan itse maksamaan minun lukukausimaksuni. Vaikka he kaikki olivat samalla palkalla samassa työssä, heitä oli sentään kaksi aikuista elättämässä perhettä.

Vierailija
24/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon köyhä kolmen lapsen äiti ja yksi lapsista haastavampi eikä me päästä ratsastamaan ikinä. Tosi epäreilua.

Vierailija
25/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt hyvä asia, että annetaan rahaa ja tukea työttömälle äidille. Tukea annetaan tuplasti enemmän kuin mitä työtä tekemällä saisi. Se varmastikannustaa työntekoon. Toisaalta sillä ei ole väliä, kun se on vaan Kela ym. tukirahaa. Sitä tippuu taivaasta ja lisää voi painaa koneilla. Eli ei todellakaan ole keneltäkään pois?

Vierailija
26/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa sen jos kyse on syrjäytymisen estämisestä. Sossu maksaa näissä tapauksissa myös monia muita harrastuksia, mm. tiedän parikin perhettä jossa se kustantaa jalkapalloseuran ja jääkiekkoseuran kausimaksut alaikäisille. Olkaa onnellisia että näin on, halvemmaksi se tulee kuin korjata sitten näiden vinoraiteille ajautuneiden nuorten elämää myöhemmin.

Joukkuepeliharrastuksen jotenkin voi ymmärtääkin, mutta ratsastus? Mennään rinkiä maneesissa.

Vierailija
27/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa.

Sossu ei maksa noin kalliiya harrastuksia. Sen sijaan seuroilta voi hakea vapautuksia maksuista vähätuloisuuden perusteella, mutta sossusta saa tapella, jotta saa 20 egeä lapsen koulun liikuntakerhon kausimaksuun.

Vierailija
28/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon köyhä kolmen lapsen äiti ja yksi lapsista haastavampi eikä me päästä ratsastamaan ikinä. Tosi epäreilua.

Täällä yks neljän lapsen köyhä äiti ja ei vois vähempää kiinnostaa jonkun ratsastukset sossun tuella tai ilman. Hepat ei kiinnosta meitä. Sossun kustantamasta ökylomasta voisin ehkä olla kateellinen...

Vierailija
29/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus on sen verran hyvä ja monipuolinen harrastus, että olisikin sääli jos se olisi vain varakkaampien etuoikeus. On nimittäin tuhottoman kallis harrastus, jos haluaa harrastaa lajia turvallisella ja laadukkaalla tallilla, mikä on mielestäni varsinkin aloittelijoille ainut oikea paikka harrastaa.

Luulen että he saavat kuitenkin tukea terapiaratsastuksen muodossa. Sen vertaista terapiaa ei muista lajeista saa.

Vierailija
30/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ulospäin normaalilta näyttävä poika, jonka kehitys kuitenkin viivästynyt. Yksi terapiamuoto on juurikin ratsastusterapia. Tästä onkin ollut paljon apua. Älkää tuomitko, ennen kuin tiedätte asian oikean laidan!

Vierailija
31/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy säännöllisesti töissä. Teen pitkiä työkeikkoja joista kertyy tunteja paljon ja teen töitä kotona. Elän siis työtuloilla vaikka vaikutan olevan aina päivisin kotona. Naapuruston mammat kuitenkin ihmettelevät, kun matkustan ja harrastan sossun rahoilla. Olen usein sanonut, että teen töitä, mutta monikaan ei tunnu uskovan. Voin kuvitella kuinka minusta ja sossun maksamista (olemattomista) rahoista kirjoitellaan tällä palstalla. 

Vierailija
32/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnanvaraisesti saatetaan antaa tukea harrastukseen, jonka kulut puolessa vuodessa n. 60-100e. Siis jonkun harrastusryhmän  osallistumismaksu.

Erikseen ovat sitten jotkut terapiat, joita haetaan kelasta. Niihin pitää olla lääkärin puoltava lausunto, esim. jos lapsi on vammainen. Myöntämiskriteerit tiukat.

Turha myrkyttää omaa mieltään sillä, mitä kuvittelee jonkun toisen saavan. Harva meistä tietää täsmälleen, mitä on näiden tapausten takana. Jos raha ei mene köyhän yh-äidin lapsen harrastukseen, se saattaa mennä köyhän somaliperheen köyhille sukulaisille kotimaassa. Näin kärjistetysti.

Vierailija
33/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö? Itse autan tallilla ja maksan ratsastuksesta 10 eroa tunti. Hätä keinot keksii.

Vierailija
34/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini, sossu maksoi perheelleni ratsastustunnit kerran viikossa kahdelle lapselle kerrallaan. Pääsin myös ratsastusleirille, kiitos siitä sossulle. Se oli hieno kokemus, jota en olisi ikinä muuten saanut.

Ei minua olisi yhtään kiinnostanut harrastaa jotain jumppaa, ujona ja kömpelönä se olisi ollut hirveää, samasta syystä inhosin liikkatunteja koulussa.

Vaikka tykkäsin hepoista ja ratsastamisesta, niin oli sekin aika stressaavaa sen ujouden takia.

Kaikesta avusta huolimatta minusta tuli työtön luuseri, ehkä vähän syrjäytynyt. Olisin kai tarvinnut enemmän henkistä tukea. Vanhempien välinpitämättömyyttä ja henkistä köyhyyttä ei ratsastusharrastuskaan kumonnut. (Miksi pitää edes hankkia lapsia, jos ei pysty itse kaikkea heille tarjoamaan?)

Vierailija
35/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Test.)

Vierailija
36/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa sen jos kyse on syrjäytymisen estämisestä. Sossu maksaa näissä tapauksissa myös monia muita harrastuksia, mm. tiedän parikin perhettä jossa se kustantaa jalkapalloseuran ja jääkiekkoseuran kausimaksut alaikäisille. Olkaa onnellisia että näin on, halvemmaksi se tulee kuin korjata sitten näiden vinoraiteille ajautuneiden nuorten elämää myöhemmin.

Entä kun pienituloiset lapsella ei ole varaa harrastaa jalkapalloa eikä jääkiekkoa? Onko se sitten ok että pienituloisen lapsi syrjäytyy?

Minä pienituloisena olen tehnyt sen valinnan, että lapseni saa harrastaa jääkiekkoa. Mitää muuta meillä ei sitten olekaan. Ei kampaamoa, ei matkustamista, vain pakolliset kodinkoneet. Ostaako uusi imuri vai luistimet? Siinäpä kysymys.

Vierailija
37/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavimmin on terapia ratsastusta.

Ja se terapia ratsastus on ratsastusterapia!

Vierailija
38/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille arvostelijoille!

Kaikki vähävaraiset ja pienituloiset voivat hakea sossusta tukea harrastuksiinsa, muistaakseni tuki on n. 70-90€/vuodessa tai harrastusseteli.

Harrastustukia EI makseta Verovaroista, vaan hyväntekeväisyysjärjeustä yms.

Sossu tekee valinnan, mutta päätösvalta hakijoista päättää järjestö. Sinne vaan kaikki mukaan. Myös jouluavusten merkeissä.

Myös Suomen presidentti, kansanedustajat, liikemiehet, yrittäjät ovat perustaneet järjestöjä, jotka auttavat ja edistävät lasten liikunta- ja muita harrastuksia.

Hyvä ap. aloituksen sijaan, googlaamalla olisit saanut paljon enemmän tietoa asiasta.

Vierailija
39/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun pienituloiset lapsella ei ole varaa harrastaa jalkapalloa eikä jääkiekkoa? Onko se sitten ok että pienituloisen lapsi syrjäytyy?

Minä pienituloisena olen tehnyt sen valinnan, että lapseni saa harrastaa jääkiekkoa. Mitää muuta meillä ei sitten olekaan. Ei kampaamoa, ei matkustamista, vain pakolliset kodinkoneet. Ostaako uusi imuri vai luistimet? Siinäpä kysymys.

Ainiin ja enkä tunne olevani kateellinen niille joilla on vielä vähemmän. Ja lisään vielä, joillakin paikkakunnilla toimii ice heart eli ehkäisevää nuorisotyötä tekevä hyvätekeväisyysvaroilla toimiva jääkiekko- ja jalkapallojoukkue.

Vierailija
40/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syrjäytymistä pitää ehkäistä jollain ökyharrastuksella? Eikö jokin halpa jumppakerho riitä?

Ei ratsastus ole mikään ökykallis harrastus, yleensä kun tullaan sossun tai hyväntekeväisyysjärjestön kautta, veloitus perustuu vuosisopimukseen, jossa yrittäjä on omalla panoksellaan mukana eli vain välittömät kulut veloitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän