että vihaan tätä "hienoa suomalaista hiuslaatua"! periytyi vielä tyttärillekin..
aamulla pesee ja illalla on likainen. pyörällä ajaessa menee rumaan klimppiin. roikkuu päätä myöten ja hapsottaa latvoista. näytän joltain hiton hipiltä! ja sama ongelma on periytynyt 8v ja 6 tyttärille ,jatkuvasti on tukat klimpissä ja näyttää siltä kuin lapset eivät ikinä kävisi suihkussa!
minulla on pitkät hiukset, lapaluiden alle. en tahtoisi leikata mutta pakko kai se on että näyttää ihmiseltä :(
Kommentit (69)
Miksi pitää kynsin hampain pitkästä tukasta kiinni, jos se ei omalle hiuslaadulle sovi??
Hentoiset hiukset kannattaa leikata lyhyehköiksi, koska silloin eivät ole sellaiset päätä myöten "lehmän nuolemat". Pitkinä hentoiset hiukset vain roikkuvat epäsiisteinä.
Hiukset pysyvät puhtaamman näköisenäkin kun ovat lyhyinä vähän ilmavammin irti päänahasta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa leikata huonot latvat pois, ja vaihtaa shampoota+hoitoainetta. Itse huomasin että ns. hoitavat aineet huonontavat hiusta ja saavat sen menemään päätä myöden.
latvat on leikattu kesäkuussa. värjään hennalla ja käytän Body Shopin shampoota. olen tehnyt kaikkeni, että hiukset näyttäisivät paremmilta!
ap
Odotas vaan, kunhan pääset vaihdevuosiin :D jos olet vielä sitäkin tyyppiä, että päälaelta ohenee kunnolla...täytyykin tästä lähteä napsimaan aamuinen biotiini, pääsi unohtumaan..
Enemmän kuullostaa liialta pesemiseltä ja sun hiuslaadulle sopimattomalta shampoolta. Vaihda vähemmän hoitavaan ja jätä vapaapäivinä peseminen suosiolla, ei hiuksia tarvii joka päivä (aamuin illoin) pestä, jos ei kovasti ole urheillut. Välillä pelkällä vedelläkin pesu niin, että hierot päänahan haalean veden alla, helpottaa ja pidentää sitä shampoopesun väliä päivällä parilla.
Ap, tiedän tunteen. Ei siihen roikkumiseen auta mikään. Hiusten pituus, shampoon vaihto, kaikki ollut yhtä tyhjän kanssa. Ei tästä hiuslaadusta kertakaikkiaan saa sellaista kuohkeaa ja vaivatonta pesen-kaksi-kertaa-viikossa tukkaa.
Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, niin älä käytä liian hoitavia ja "tyvikohottavia" jne shampoita, ne on liian raskaita ohuelle tukalle. Osta niin basic hellävaraista shampoota kuin kaupasta vaan löydät, ei mitää "ylimääräisiä superaineita". Föönaatko koskaan hiuksia pää alaspäin? Se antaa ilmavuutta.
Mä totuttelin muutama vuosi sitten pesemään hiukseni joka toinen päivä, 2kk meni kärvistellessä mutta nyt ohut tukkani on elinvoimaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuullostaa liialta pesemiseltä ja sun hiuslaadulle sopimattomalta shampoolta. Vaihda vähemmän hoitavaan ja jätä vapaapäivinä peseminen suosiolla, ei hiuksia tarvii joka päivä (aamuin illoin) pestä, jos ei kovasti ole urheillut. Välillä pelkällä vedelläkin pesu niin, että hierot päänahan haalean veden alla, helpottaa ja pidentää sitä shampoopesun väliä päivällä parilla.
Hah, kun näkisit tän mun pään kahden päivän pesemättömyyden jälkeen. Siinä ei haaleat vedet auta.
- Älä harjaa hiuksia märkänä, anna kuivua luonnostaan
- Pese hiukset joka toinen päivä tai mahdollisesti harvemminkin
- Älä käytä hoitoainetta joka pesun yhteydessä, jos pakko käyttää niin laita hoitoaine ensin ja sitten shampoopesu
- Käytä kuivashampoota pesujen välillä
Kuivashampoo joka toinen pv. Pesu joka toinen pv. Ei liian hoitavia tuotteita. Näin itse pärjään.
Pese illalla, harjaa hyvin ja mene kostealla tukalla nukkumaan. Mulla tulee näin ilmavat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, kun näkisit tän mun pään kahden päivän pesemättömyyden jälkeen. Siinä ei haaleat vedet auta.
Anna päänahalle aikaa tottua tilanteeseen, ei tapahdu yhdessä yössä tuohon pesemättömyyteen tottuminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti pahan näköinen aluksi, mutta aloita pesuvälipidennykset pidemmällä vapaalla.
Ja kun neuvoja pyydät, älä heti ammu viestintuojaa, auttaa ne vaan yrittää.
Kukaan ei ole maininnut hiusten muotoilutuotteista mitään? Eihän kauniiden hiusten takana ole ikinä pelkkä shampoopesu ja vapaasti kuivattaminen. Hyvät muotoilutuotteet alle ja muotoilet vaikka föönillä tai mitä nyt on käytettävsissä. Hyvä leikkaus alle. Kyllä lirutukkaisetkin lähtevät kampaajalta kauniin kampauksen kanssa, mutta siellä tehdään muutakin kuin pestään ja annetaan kuivaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna päänahalle aikaa tottua tilanteeseen, ei tapahdu yhdessä yössä tuohon pesemättömyyteen tottuminen
Muutama vuosi sitten kokeilin tätä menetelmää. Yli puoli vuotta pesin tukkani uskollisesti kaksi kertaa viikossa. Tällä ei ollut mitään vaikutusta, rasvoittuminen ei vähentynyt ollenkaan. Päänahka kutisi ja oli näppyinen. Erilaisia shampoita kokeilin myös tuona aikana. Kaikille se harva pesuväli ei yksinkertaisesti sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti pahan näköinen aluksi, mutta aloita pesuvälipidennykset pidemmällä vapaalla.
Ja kun neuvoja pyydät, älä heti ammu viestintuojaa, auttaa ne vaan yrittää.
En ole ap
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole maininnut hiusten muotoilutuotteista mitään? Eihän kauniiden hiusten takana ole ikinä pelkkä shampoopesu ja vapaasti kuivattaminen. Hyvät muotoilutuotteet alle ja muotoilet vaikka föönillä tai mitä nyt on käytettävsissä. Hyvä leikkaus alle. Kyllä lirutukkaisetkin lähtevät kampaajalta kauniin kampauksen kanssa, mutta siellä tehdään muutakin kuin pestään ja annetaan kuivaa...
Onneksi oma liuhuletti kelpaa itselle shamppolla pestynä ja kammalla pari kertaa vedettynä. Leikkauksenkin hoitaa sisko. En jaksa stressata tukasta kun se ei muuksi muutu.
Kannattaa leikata huonot latvat pois, ja vaihtaa shampoota+hoitoainetta. Itse huomasin että ns. hoitavat aineet huonontavat hiusta ja saavat sen menemään päätä myöden.