Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muu odottaa arkea ja lasten loman päättymistä?

Vierailija
06.08.2016 |

Minä ainakin! Olin tänä kesänä poikkeuksellisesti 8 viikkoa lomalla lasten kanssa, enkä malta odottaa koulun ja päivähoidon sekä omien töiden alkamista.

Rakastan kyllä lapsiani, mutta lomailu on todella uuvuttavaa varsinkin, jos ei ole hirveästi varaa erilaisiin antiviteetteihin tai mahdollisuuksia esim. mökkeilyyn sukulaisten kanssa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella noin tuntuu olevan.

Toisaalta tajuan heitä jotenkin. Toisaalta taas surullista, että elämä pitää olla aktiviteetteja ja temppurataa.

Vierailija
2/9 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kivaa kun normi arki alkaa taas koululaisilla.. Mutta ahdistaa minun työttömyys vain enemmän kun lapset ei kotona:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Kyllä minä muistan lapsuudesta kuinka ihania lomat oli, ja kuinka kauheaa oli mennä takaisin kouluun.

4/9 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan innolla, koska esikoinen aloittaa koulun ja vielä ihan uudet harrastuksetkin. Itse olen edelleen kotona pienempien kanssa, joten ihan hirveästi ei meidän perheessä arki ja loma poikkea toisistaan. Olisi kyllä jo ihanaa palata töihin.

5/9 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

..

Vierailija
6/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä odotatte loman päättymistä, niin mitä ajattelette viikonlopuista tai muista vapaapäivistä?

T. Yksi, joka ei todellakaan haluaisi loman vielä loppuvan

Vierailija
7/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan arkea! Että tulee päiviin enemmän rutiineja.

Vaikka oonkin 1- ja 3-vuotiaan kanssa kotona. Yksi lapsista lähtee eskariin ja yksi kolmannelle.

Vierailija
8/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähinna ahdistaa arjen alkaminen. Näin kesällä on saanut viettää lasten kanssa aikaa ja touhuta päivisin vaikka mitä kivaa. Toki kotitöitä on ollut enemmän ja välillä ollut huonoja päiviä, siitä huolimatta olen nauttinut suuresti. Arki taas on enemmän kaaosta ja univajetta. Mulla alkaa taas opinnot, mies menee töihin, kaksi lasta hoitoon ja yksi menee toiselle luokalle. Arki-illat on ruuanlaittoa, pyykinpesua, harrastuksiin kuskaamista eikä kerkeä kunnolla olla lasten kanssa. Koulutehtävien tekoa lasten mentyä nukkumaan. Kaiken tämän välissä haluaisi vielä viettää aikaa myös puolison kanssa ja ehkä nukkuakin joskus.

Jos meillä olisi vain rahaa enemmän niin jäisin ehdottomasti kotiin!

Vierailija
9/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä arkeen tuo haastetta lasten ikäerot. Että kyllä, kyllä odotan normaali arkeen paluuta. Isommat lähtee kouluun ja harrastuksiin ja kotiarki päivällä alkaa pyöriä pelkästään pienten tahdilla. Ei tarvitse sovitella isojen ja pienten tarpeita yhteen ja elää jatkuvilla kompromissiratkaisuilla, joissa aina joku nurisee epäreiluutta. Helpottavaa.

Mutta oli meillä silti kiva kesä! Ja alakoulaisten päivät on niin lyhyitä, että nehän vaan tykkää kun saavat muutaman tunnin viettää ohjatussa toiminnassa oman ikäistensä kanssa ja sitten kotona on vielä pitkä päivä touhuilla omiaan ja olla kavereiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan