Pakkoruotsihullu on näköjään aktivoitunut oikein kunnolla
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kai sä tajuat, että jonkun kyselyn prosenttitulos ei ole suoraan muutettavissa tietysti määräksi ihmisiä? Tuo 3,5 miljoonaa ihmistä ei ole minkään kyselyn tulos.
Totta kai on muutettavissa. Jos tehdään otokseltaan edustava kysely, jonka vastaukset painotetaan vastaamaan esimerkiksi ikäjakaumaa, saadaan hyvin totuudenmukainen tulos, joka heittää vain hieman.
Musta nää on ihan parhaita keskusteluja.
Suhtaudun aiheeseen melko neutraalisti (no, enemmän vastustaisin, kansanäänestyksessä äänestäisin pakkoruotsia vastaan).
Mutta ruotsinkielen puolustajien argumentit on oikeasti jotenkin todella hupaisia ja sitten viimeistään kolmannella sivulla pelataan tää
"nää pakkoruotsihullut ei opi edes sitä ruotsia, eivät he ikinä oppisi jotain saksaakaan"
tai
"minä ainakin luin koulussa ruotsia, saksaa, ranskaa, venäjää, italiaa, latinaa, swahilia ja kiinaa ja opiskelin lisäksi yliopistolla sovellettua matematiikkaa ja avaruusfysiikkaa. En tajua mitä haittaa kenellekään voi olla ruotsin opiskelusta"
tai
"minä teen työtä tanskalaisten kanssa ja kommunikoin sujuvasti kasin kouluruotsilla heidän kanssaan, käymme kokoukset, kauppaneuvottelut ja muut sujuvasti tanskaksi" (suuri enemmistö ruotsalaisista ei ymmärrä tanskaa, skånelaisista isompi osa kuin muista ymmärtää, mutta enemmisö silti ei. Kukaan tuntemistani ruotsalaisista ei ymmärrä tanskaa ja kommunikoi englanniksi heidän kanssaan ainakin silloin kun ollaan työasioissa liikkeellä)
Mutta jatkakaa, menen laittamaan popcornia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia vastustaa jotain kuin käyttää noita erikoisia argumentteja, joita AV:n oma pakkoruotsihullu käyttää (siis näitä, että suomenruotsi on kamalaa ja suomenruotsalaiset hulluja). Tästä tunnistaa pakkoruotsihullun.
Mitä olen pakkoruotsista käytävää keskustelua seurannut niin kyllä ne ovat yleensä pakkoruotsin kannattajat joilla ei ole yhtään järjellistä argumenttia kantansa tukemiseksi.
Mitä olen tätä keskustelua seurannut, niin pakkoruotsihullu on käyttänyt lähinnä suomenruotsia ja suomenruotsalaisia halventaa "argumentointia", enkä siksi edes avaa niitä keskusteluja, multipeuluttaja. (Viestiisi ilmestyi välittömästi 7 yläpeukkua)
Siitä vaan kumoamaan pakkoruotsin poistamista puoltavia argumentteja. En pidättele hengitystäni.
Nimeni ja puolet sukuani on ruotsinkielisiä. Siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi RKP:n perseily harmittaa rajusti. Ennen se oli liberaalipuolue, joka ajoi kieliasioita siinä ohella. Nyt se on puhdas kielipuolue, joka kerää kaikki äärivasemmalta ökyrikkaisiin asti ajamaan ruotsin kielen asemaa Suomessa.
Ennen en juurikaan ottanut kantaa kieliasioihin. Ei ollut tarvetta. Sen jälkeen kun RKP aikanaan torppasi itärajan tuntumassa aiotun venäjän kielen aikaistamisen nousivat karvat minulla pystyyn.
Nykyisestä hallituksesta ilmeisesti ainakin kokoomus on RKP:n taskussa kieliasian suhteen.