Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälaseja käyttävät, onko teillä erikseen koti- ja ulosmenorillit?

Vierailija
06.08.2016 |

Mulla on :) Siis tällaiset ikivanhat, varmaan joku 15 vuotta sitten hankitut ohuet, kevyet, metallisankaiset ja niin hyvät päässä kun eivät tunnu mitenkään. Uskaltaa vaikka nukkuakin nämä päässä :) Mutta näitä käytän siis vain kotona kun en enää ihmisten ilmoilla kehtaa näin vanhanaikaisissa kulkea. Ovat tosi pienet kun vertaa nykymuotiin.

Ulosmenorilleissä on tismalleen samat voimakkuudet ja muut ominaisuudet (toinen silmä karsastaa aavistuksen) mutta ne ovat isommat ja painavammat, muoviset eivätkä hengitäkään kunnolla, niin vaihdan ne heti pois kun pääsen kotiin. Itse asiassa näitä ulosmenorillejä mulla on jopa kolmet mutta en tunne oloani kotoisaksi niissä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähden ulos, laitan piilarit. Rillejä käytän vain kotona.

Vierailija
2/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä silmätlasit. Voi vittu naiset ovat sairaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden ulos, laitan piilarit. Rillejä käytän vain kotona.

Mä taas näytän omasta mielestäni ainakin nätimmältä rillien kanssa kuin kokonaan ilman :) Toki joskus tosi helteisenä kesäpäivänä jos on tarkoitus olla ulkona koko päivä, silloin käytän kertakäyttöpiilareita + aurinkolaseja. ap

Vierailija
4/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin viimeksi 3 vuotta sitten rillit pakon edessä, näkö muuttunut niin paljon ja kaikenmaailman alennuksien kanssa ne maksoivat jotain 700 €. Edelliset olivat samaa hintaa. Ei siis todellakaan ole tullut mieleen ostaa useampia laseja.

Vierailija
5/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin vaix kuin monet rillit, jos olis hynää. Täytyy tyytyä näihin nykyisiin.

Vierailija
6/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä silmätlasit. Voi vittu naiset ovat sairaita.

Usko pois, yli 10 vuotta kuljin näissä vanhanaikaisissa kotilaseissa ulkona ja sisällä ja vasta nyt viime vuosina hankkinut nuo kolmet uudet. Ja viimeisin pari oli esim. 50 euroa, olipa kallista... ap

Vierailija
7/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 24 paria silmälaseja. Löytyy vähän joka asukokonaisuuteen omansa. En voisi kuvitellakaan enää pärjääväni laseilla tai kaksilla :D. Kiitos ZenniOpticalsin!

Vierailija
8/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Kaikilla on oltava yksi (pari) kaikkea, muuten on diagnoosin paikka. Hirveetä, miten hullua ois, jos ois kahdet kengät. Ihan kipeetä! Itsehän pidän samoja kalsonkejakin vuoden päivät putkeen.

Vierailija
9/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 24 paria silmälaseja. Löytyy vähän joka asukokonaisuuteen omansa. En voisi kuvitellakaan enää pärjääväni laseilla tai kaksilla :D. Kiitos ZenniOpticalsin!

Mulla ehkä kymmenet. En oikein ymmärrä, ettei tyypit, joilla on vain yhdet rillit, "häiriinny" siitä, ettei ne käy kaikkien asujen kanssa. Ehkä he eivät välitä?

Vierailija
10/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet keittiössä, yhdet työkäytössä, yhdet makkarissa, yhdet autossa, parit varalla jossai ties missä. Specsaverin edullisemman pään mallistoa. Ihmisten ilmoille parhaissa tietty, jos muistaa vaihtaa. Sankavialliset käy vielä yöpöydällä ja hätävarana...

Vierailija
11/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet ulosmenorillit, monitehoja molemmat. Lisäksi on yhdet monitehot tv:n katseluun. Sisällä käytän muuten näyttöpäätelaseja, koska niillä näen hyvin sisätiloissa ja ne on mukavan tuntuiset. Lukemiseen on sitten vielä lukulasit ja meikkauslasitkin on erikseen kylppärissä.

Vierailija
12/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkistä :) Olen yhdet näistä olen tilannut Lenswaylta ja muuten kattellut esim. Favopticin laseja että sieltäkin löytäisin parit kivat, mutta tähän kauppaan en ole vielä törmännytkään :) ap

Vierailija
13/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monet rillit, mutta ei koti- ja ulosmenoperusteella. Valitsen ne, jotka kulloinkin tuntuvat sopivan tarkoitukseen ja tyyliin. Täytyy tunnustaa, että yleensä tulee kuitenkin käytettyä aina niitä samoja :D

Tarvitsen vähintään yhdet vararillit, sillä en tule toimeen ilman laseja, sen verran on voimakkuutta.

Vierailija
14/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silmälasit kotona television katsomista varten ja autossa hyvin kauas katsomista varten. Salkussa ovat kaikkein vanhimmat lasit siltä varalta, että koti ja auto ovat liian kaukana. En tarvitse lukulaseja, vaikka olen reilusti yli viisikymppinen, enkä pysty lukemaan kaukolaseillani. On siis parempi pitää lasit valmiina siellä, missä niitä tarvitaan, eikä tarvitse kuljetella niitä mukana ja kadottaa jatkuvasti.

Aurinkolaseja minulla on vain yhdet, ja ne ovatkin sitten usein hukassa. Kun käytin piilolinssejä ennen näönkorjausleikkausta, kuljetin mukanani varalaseja ja linssinpesuaineita.

Vierailija
15/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin viimeksi 3 vuotta sitten rillit pakon edessä, näkö muuttunut niin paljon ja kaikenmaailman alennuksien kanssa ne maksoivat jotain 700 €. Edelliset olivat samaa hintaa. Ei siis todellakaan ole tullut mieleen ostaa useampia laseja.

Optikkoliikkeet on mahdottomia kusetuspaikkoja. Maksoin edellisistä laseista 170€, oli pakko ottaa paikallisesta liikkeestä kun vanhat meni hukkaan ja oli kiire saada uudet. Saamallani reseptillä tilasin sitten netistä toiset varalaseiksi, maksoi 40€.

Vierailija
16/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optikkoliikkeet on mahdottomia kusetuspaikkoja. Maksoin edellisistä laseista 170€, oli pakko ottaa paikallisesta liikkeestä kun vanhat meni hukkaan ja oli kiire saada uudet. Saamallani reseptillä tilasin sitten netistä toiset varalaseiksi, maksoi 40€.

Todellakin ovat! Mullekin instrumentariumissa myytiin päälle väkipakolla vaikka mitä erikoispinnotteita jne vaikka olisi kelvannut ihan tavallisetkin. Myyjä katteli pitkin nenänvarttaan että etkö todellakaan ota heijastuksenestoa tai vastaavaa. Teki mieli painua pihalle sieltä mutta ihastuin heidän pokiin jotka sattuivat olemaan tarjouksessa jonkun pari kymppiä. No, loppuhinta oli kuitenkin niissä lähemmäs satasen sitten noiden myyntipuheiden jälkeen. Muutenkin kummallinen ja ärsyttävä asenne noilla myyjillä kun katsovat kuin halpaa makkaraa kun menet jotain tarjousrillejä katselemaan ja yrittävät ohjailla sinne merkkilasien puoleen, saattavat sanoa suoraankin että ei näistä kyllä mikään sun naamaan sovi tms. Ihmekös siis etten 10 vuoteen halunnut käydä optikolla tai silmälasiliikkeessä edes. Jatkossa en tilaa kuin netistä. ap

Vierailija
17/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rellestysrillit on erikseen, ne kun on muutamaan kertaan löytynyt rusetilla

Vierailija
18/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä vaan yhdet lasit. Ennen ollut kahdet, kun optikkoliikkeissä ollut niitä tarjouksia. Ajattelin viimeksi uusia laseja hankkiessa, että nääh, yhdet riittää. No ei riitä! Koko ajan saa pelätä että mitä jos nämä ainoat menee rikki tai että unohdan ne jonnekin toiseen kaupunkiin vierailulla. Uusien saamisessa menee 2-3 viikkoa ja piilareita en voi käyttää. Pitäisi kyllä hankkia toiset lasit rinnalle, mutta ei ole rahaa. Kehykset saa vaikka eurolla jostain, mutta linssit mulla maksaa 350 e kun tarvitsee prismat sun muuta härpäkettä.

Vierailija
19/19 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahet löytyy, otin kahdet yksien hinnalla tarjouksella, muuten ei näillä linsseillä (kohtuu vahvat, tarvii olla lisähiotut, hajataittoo, yms) ois varaa useempiin. Toiset on yksinkertasemmat arkilasit, toiset näyttävämmät juhliin ja iltamenoihin. Lisäks vanhoja laseja joita voi käyttää rönttähommissa, niissä tosin vahvuudet vähän heikot eli tarkkuutta vaativiin hommiin ei käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme