1980-1990 luvun koulumuoti.
Kommentit (81)
Levsi 501, saatiin siskon kanssa Amerikan tuliaisina.
Flanellipaidat ja vielä mitä isompi, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ysärin alussa (olin yläasteella), vanhoista farkuista ratkottiin sivusaumat auki, ja saumojen väliin ommeltiin kangassuikale jostakin kuviollisesta kankaasta. Tehtiin myös itse hiusdonitseja siitä samasta kuosista, kuin mitä ne farkkujen levennykset oli.
Levis 501 AIDOT! Oli tosi noloa jos oli feikit. Mulla oli ensimmäiset, koska vanhemmilla ei ollut vara ostaa aitoja
Puuvillaiset neulepaidat, joissa oli kohokirjottuja kuvioita.
Ribbipoolot ja liivi.
Takkeina oli suosittuja R-collectionin ja Vero Modan anorakit.
Kenkinä purkkarit tai jotkut vastaavat.
(Ai kamala... 😂)
ootkohan ollut mun yläasteella, kaikki lähtien neulepuseroista on niiiin tuttua 😂
Samat kuviot meillä!!!!!
Yläasteella muutamalla tytöllä oli satiinipaita.
Nahka- tai farkkurotsi tai vastaava oli lasten muotia 1980 tai 1990-luvulla.
2-4 Numeroa liian iso farkkutakki, ja selän puolella oli aina joku sellainen logo joka aiheutti koulussa kovan älähdyksen. Näin tapahtui 1980-luvun lopusta, 1990-luvun loppupuolelle asti
Pojilla oli flanellipaita, farkut ja lenkkarit sekä asusteena ketju, jonka päässä on avaimenperä.
Torvi mikä torvi, meidän koulussa ne oli torvihousut :D
NHL-lippikset myös tytöillä, minullakin oli Anaheim Mighty Ducksin lippis joskus 95-96 kun olin ala-asteella. Jostain yksityiskohdista (olisikohan ollut ommelrivien määrä lipassa tms.) piti aina kytätä onko lippis aito vai feikki. Muina vaatteita oli college-asuja ja kukkakuosisia housuja, ja toki ne kaameat sisätossut. Talvella taisi jossain vaiheessa olla muotia sellaiset pitkät pipot, jotka olivat malliltaan vähän kuin tonttulakkeja mutta lähemmä metrin pituisia.
Siis mikä ihmeen vaate on purkkari?!
Vierailija kirjoitti:
Jumppatossut oli lasten ulkokenkä kotipihalla, koulussa, ja kaikkialla kesäisin 1980-1990 luvulla.
Mitä ihmettä? En kyllä muista kenenkään ulkona käyttäneen,johan sellaista olisi ihmetelty. Olisko ollut joku paikallinen outous?
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen vaate on purkkari?!
purkkarit oli täällä purjehduskengät, oisko joku käyttänyt purjehdustakistakin?
Muistan kun odotin syksyn lähestyessä Elloksen Back to school-kuvastoa kuin kuuta nousevaa. Sen vaatteissa oli aina ihanat tummat, murretut värit, ihania neuleita ja hameita. En koskaan kehdannut pitää koulussa hametta vaikka olisin halunnut.
Ala-asteelta muistan neulepaidat, anorakin ja Mighty Ducks-kamat, yläasteelta taas lahkeesta revityt farkut, nappis- ja one-verkkarit ja Adidaksen raidalliset hupparit.
Vierailija kirjoitti:
Nahka- tai farkkurotsi tai vastaava oli lasten muotia 1980 tai 1990-luvulla.
2-4 Numeroa liian iso farkkutakki, ja selän puolella oli aina joku sellainen logo joka aiheutti koulussa kovan älähdyksen. Näin tapahtui 1980-luvun lopusta, 1990-luvun loppupuolelle asti
Jaa kyllä yläasteella oli nahkatakki (musta) alla ja farkkuliivit koko selän bändikuvalla/logolla kruunaamassa koko komeuden. Ja jätkillä letti persuksiin asti.
Speedy ja Saku
fritsuliinat, silleen vielä, että laitettiin paidan kauluksen päälle niin, että ne kaulukset nousi ylös! : D
R-Collectionin collegevaatteet ja värikkäät anorakit. Tyylitietoisilla oli anorakin värinen jenkkihuivi joko kaulassa tai päässä.
Ruutuminari ja valkoiset ylipolvensukat.
Mulla oli farkkutakin päällä nahkatakki 😂
Halpisfarkut, collegepaita, jotkut lenkkarit. Uusia vaatteita sai ennen koulun alkua ja joululahjaksi. Vanhat luokkakuvat hävettävät vieläkin.
Kuka enää käyttää jumppatossuja sisäkenkänä koulussa? Onko jumppatossut hävinneet koulusta?