Vahva ihminen ei tarvitse parisuhdetta tai seksiä
Tätä mieltä olen ollut aina. Yksi salaisuus pärjäämiseeni työssä ja opiskelussa on kieltäytyminen hormonitoiminnan aiheuttamista eläimellisyyksistä. Ihminen ei ole rationaalinen jos harrastaa parittelua tai tarvitsee toista ihmistä täyttämään tyhjiönsä. Ihminen joka ei pärjää itsetyydytyksellä on tarvitseva, heikko ja riippuvaiseksi julistautuva. Etenkin miesten on todella vaikea myöntää tätä ja siksi he halventavatkin seksikumppaneitaan.
Jos tieteeseen tukeudutaan niin voidaan sanoa että seurustelu-, ja paritteluaika vievät niin paljon aikaa muulta toiminnalta että se tappaa hyödyllisiä hermosoluja. Tämän vuoksi naimisissa olevat tai seurustelevat eivät ole täysin vakaita tekemään päätöksiä vaan heidän aivotoimintansa on monesta näkokulmasta epävakaata.
Hävettääkö teitä ikinä riippuvuutenne toisista? En kysy tätä pahalla. Olen parikymppinen nainen enkä tiedä mitään nöyryyttävämpää ajatusta kuin se että esiintyisin miehen rinnalla tarviten tältä jotain. En usko että tulen koskaan pariutumaan, sillä yksinelon luoma vahvuus ja itsenäisyys erottaa minut monessa mielessä muista. En ymmärrä miten te maskuliiniset miehet kehtaatte kävellä kadulla käsikkäin naisen kanssa, imagonne vahvoina sortuu hetkessä.
Tätä mieltä itse olen. Parisuhteeton ja seksitön ihminen on vahva ajattelija joka keskittyy asiaan eläimellisen hapatuksen sijaan.
Kommentit (68)
Mitä huonoa siinä riippuvuudessa on? Miksei ihminen saisi olla myös heikko ja tarvita toisia? Kyllä se on inhimillisempää kuin olla supervahvasuorittaja. Ehkäpä sulle on lapsuudessa annettu vahvasti ymmärtää ettei apua tai toisen rakkautta ja huolenpitoa saa tarvita?? Toivon että jossain kohtaa löydät itsestäsi myös särön ja murtuman ja huomaat että juuri se tekee sinusta oikean ihmisen.
inhoan heikkoja ihmisiä, en ymmärrä miten joidenkin suku on jaksanut kantaa näinkin pitkälle nykyihmisen ollessa luonnon priimatuotos. Ilmeisesti jossain pimeässä luolassa nyyhkyttäminen on edelleenkin evoluution mielestä ihailtavaa.
Ei tarvitse, mutta parisuhdetta on silti turha vähätellä. Kyllä vahva ja älykäs ihminen voi myös löytää tasa-arvoisen kumppanin.
parisuhteetta eläminen on yhtä epänormaalia kuin se, ettei harrasta vastakkaisen sukupuolen kanssa seksiä.
Sinulla lienee jokin trauma, ehkä seksuaaliterapeutti voisi auttaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
inhoan heikkoja ihmisiä, en ymmärrä miten joidenkin suku on jaksanut kantaa näinkin pitkälle nykyihmisen ollessa luonnon priimatuotos. Ilmeisesti jossain pimeässä luolassa nyyhkyttäminen on edelleenkin evoluution mielestä ihailtavaa.
Sepäs se. Kun katsot miten älyköt eivät löydä pareja eivätkä lisäänny, niin silloin kaltaisesi häviää evoluution vuoksi sukupuuttoon ja ketkä voittivat? Eli kuka olikaan se vahva ja älykäs loppupeleissä?
Kyllä suhteesta ja perheestä saa voimaakin. Olen nyt yksin rahjustanut jonkin aikaa, ja ei ole kivaa.
Siinä vaiheessa kun heikot perii maan, ei siinä ole enää mitään perittävää. Uusi aikakausi alkaa kuitenkin vahvojen vetämänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain samaa mieltä. Viihdyn yksin enkä tarvitse ketään mihinkään. Pärjään omillani. Kauhea ajatus, että pitäisi jotain miestä vielä hyysätä ja huomioida ja naiskennella. Ei kiitos!
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kyllästyin ns. suhdesähläyksiin 30-vuotiaana. Siitä lähtien olen ollut yksin. Olen 45-v.
Ihmiskunta tarvisee kaikenlaisia jäseniä säilyäkseen. Läheisyyttä ja ihmiskontakteja halveksivat ihmiset eivät yleensä pysty antamaan paljonkaan ihmiskunnalle normaalioloissa, mutta kriisitilanteissa he ovat muita vapaampia toimimaan, koska eivät välitä muista kuin itsestään.
Pärjäät omillasi? Luulet pärjääväsi omillasi, koska käytät hyväksesi meidän muiden hyväntahtoisuutta. Vähän niinkuin rokotukset: jotkut luulevat pärjäävänsä ilman rokotuksia, koska muiden ottamien rokotusten tuoma laumaimmuniteetti suojaa heitäkin (ja heidän lapsiaan).
Vierailija kirjoitti:
Vau! Tosi mielenkiintoinen elämänkatsomus. Mikäs siinä, kukin tyylillään. Kerro ihmeessä lisää, millainen koti, perhe, lapsuus ja nuoruus sinulla oli? Kiinnostaa kuulla, mistä noin vahva vakaumus kumpuaa.
T: mies, joka tykkää parisuhteesta ja seksistä
Olen aina ollut itsenäinen koska muut naiset eivät ole huolineet minua seuraansa. Aloin viihtymään ja pärjäämään yksin ja huomasin olevani oma sielunkumppanini. Muut ihmiset etsivät onnea muista, minä etsin onnea omista teoista ja ajatuksistani. Seurustelua en ole edes vitsillä harkinnut, virtuaalipoikaystävä lapsenakin sai minut ahdistumaan.
Itsenäisen ihmisen näkökulmasta seuraa kaipaavat vaikuttavat hysteerisiltä ja pelokkailta. Uskon vahvasti itsetunnon ja minäkuvan kehittämiseen sen sijaan että kehittää suhteita muihin. Meidän ansiostamme monet järjestöt, vapaaehtoistyö ja muut erikoisemmat alat pyörivät. Harvalla perheellisellä tai suhdetta harrastavalla on aikaa elämäntyölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau! Tosi mielenkiintoinen elämänkatsomus. Mikäs siinä, kukin tyylillään. Kerro ihmeessä lisää, millainen koti, perhe, lapsuus ja nuoruus sinulla oli? Kiinnostaa kuulla, mistä noin vahva vakaumus kumpuaa.
T: mies, joka tykkää parisuhteesta ja seksistäOlen aina ollut itsenäinen koska muut naiset eivät ole huolineet minua seuraansa. Aloin viihtymään ja pärjäämään yksin ja huomasin olevani oma sielunkumppanini. Muut ihmiset etsivät onnea muista, minä etsin onnea omista teoista ja ajatuksistani. Seurustelua en ole edes vitsillä harkinnut, virtuaalipoikaystävä lapsenakin sai minut ahdistumaan.
Itsenäisen ihmisen näkökulmasta seuraa kaipaavat vaikuttavat hysteerisiltä ja pelokkailta. Uskon vahvasti itsetunnon ja minäkuvan kehittämiseen sen sijaan että kehittää suhteita muihin. Meidän ansiostamme monet järjestöt, vapaaehtoistyö ja muut erikoisemmat alat pyörivät. Harvalla perheellisellä tai suhdetta harrastavalla on aikaa elämäntyölle.
Ap, ajattelusi on uskomattoman kehittynyttä parikymmenvuotiaalta. Minä olen päätynyt samaan vasta kypsässä keski-iässä. No parempi myöhään...
Minä ajattelen että parisuhteet perustuvat aina, pelkoon, tietynlaiseen toisen riistämiseen puolin toisin, lammasmaiseen näin on aina tehty ja kuuluu tehdä- mentaliteettiin ja itsepetokseen.
En oikein ymmärrä mihin ihmiset seksissä tarvitsevat sitä toista ihmistä, etenkin miehet? Naisena sitä joskus luulin että seksi on läheisyyttä. Ei se ole aitoa läheisyyttä.
Mies näyttelee sitä läheisyyttä, saadakseen tyhjentää kassinsa johonkin elävään olentoon.
Nykyään läheisyys ällöttää.
Mitä tuohon masturbointiin tulee, niin se on rationaalista. Masturbointi on terveellistä.
Läheisyyttä ja lämpöä saa parhaiten lemmikeiltä. Se on aitoa ja vilpitöntä. Sillä tavoin se on miljoona kertaa arvokkaampaa kuin ihmisen itsekäs ja laskelmoiva riistämiseen ja toisen kontrollointiin perustuva hiplaileminen.
Hyväksyn muiden ihmisten parisuhteet. Joidenkin on pakko elää symbioosimaisessa parisuhteessa, koska yksin eivät pärjää.
Mikäli on monitaitoinen ja tykkää opetella eri asioita itse tekemään, pärjää parhaiten yksin.
Koska osaan miesten ja naisten niin sanotut hommat, on yksin eläminen helpompaa kuin kahdestaan sumplia ja jaotella hommat keskenään.
Kaikki tulee nopeiten ja parhaiten tehtyä, kun tekee yksin. Toinen on vain häiriönä ja sotkemassa siinä tiellä. Ehkä jopa vittuilemassa ja kyselemässä typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että aloittajan ajatusmaailma on vain puolusnekanismi. Ei saada hyvää suhdetta ja sitten ruvetaan kyseenalaistamaan koko ajatusta suhteesta.
Tosi kyllästyttäviä nämä defenssimekanismi-kortit.
Jos ihminen ei vaikka halua omistusasuntoa, vaan on valinnut vuokralla olon, onko defenssimekanismi kertoa vaikka että ei halua velkaa ja kokee vuokralla olon helpommaksi?
Tai jos joku ei halua omaa autoa vaan tykkää pyöräillä ja käyttää joskus vaikka bussia ja junaa, onko silloin defenssimekanismi jos sanoo että tykkää raittiista ilmasta ja hyötyliikunnasta?
Eikö se defenssimekanismi ole pikemminkin nyt siellä sinun housussasi, kun parisuhteessa olevana sinun elintapaasi ei ylistettykään?
Joillekin parisuhde sopii, joillekin ei.
Kaikille ei ole mitenkään tärkeää SAADA mies/nainen itselleen.
Täällä puhuttiin jostain syystä Einsteinin seksielämästä, niin hän oli kahdesti naimisissa ja petti molempia puolisoitaan. En kyllä tiedä miten älykkyys liittyy keskustelun aiheen olevaan vahvuuteen.
Minusta sinä et kehity noin, mutta kukin tyylillään. Valitsin parisuhteen mennäkseni elämässä eteenpäin.
Sanot että hyväksyt muiden valinnat, mutta pidät kuitenkin omaa elämäntapaasi maailmankaikkeuden älykkäimpänä valintana. Onko se aitoa hyväksymistä?
Ihana olla heikko. Seksi miehen kanssa on jotain aivan muuta kuin masturbointi, et vaan tiedä sitä.
Olen osittain samaa mieltä. Viihdyn yksin enkä tarvitse ketään mihinkään. Pärjään omillani. Kauhea ajatus, että pitäisi jotain miestä vielä hyysätä ja huomioida ja naiskennella. Ei kiitos!