Siis kuka voi juoda maitoa?? Se maistuu vain oksettavalta!!!!
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tuohon maito vs. kivennäisvesi -väittelyyn liittyen:
Ne sellaiset mausteut kivennäisvedet ovat pahaksi hampaille. Sellainen perus vichy tai saskia on hampaille neutraali eli ihan ok.
Maidossa on laktoosia, jota suun bakteerit käyttävät ravinnokseen, eli maitokin aiheuttaa happohyökkäyksen suuhun, joka aiheuttaa kariesta.Itse pidän erilaisista maitotuotteista, mutta pelkkää maitoa en tykkää juoda. Jättää inhottavan maun suuhun ja aiheuttaa jostain syystä kamalaa limaisuutta kurkkuun.
Minusta maito ei kuulu aikuisen ruokavalioon. Olen saanut tutkimuksista käsityksen, että usein ja paljon juotuna maidosta enemmän haittaa elimistölle, kuin hyötyä.
Onko joku kärkkäisen mainoslehden tutkimus kenties? Niistä "tutkimuksista" saa hyvät naurut. Valitettavasti vain täällä keski-pohjanmaalla niihin jopa joku hölmö uskoo. Ylivieska taitaa olla yksi pahimmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon maito vs. kivennäisvesi -väittelyyn liittyen:
Ne sellaiset mausteut kivennäisvedet ovat pahaksi hampaille. Sellainen perus vichy tai saskia on hampaille neutraali eli ihan ok.
Maidossa on laktoosia, jota suun bakteerit käyttävät ravinnokseen, eli maitokin aiheuttaa happohyökkäyksen suuhun, joka aiheuttaa kariesta.Itse pidän erilaisista maitotuotteista, mutta pelkkää maitoa en tykkää juoda. Jättää inhottavan maun suuhun ja aiheuttaa jostain syystä kamalaa limaisuutta kurkkuun.
Minusta maito ei kuulu aikuisen ruokavalioon. Olen saanut tutkimuksista käsityksen, että usein ja paljon juotuna maidosta enemmän haittaa elimistölle, kuin hyötyä.
Onko joku kärkkäisen mainoslehden tutkimus kenties? Niistä "tutkimuksista" saa hyvät naurut. Valitettavasti vain täällä keski-pohjanmaalla niihin jopa joku hölmö uskoo. Ylivieska taitaa olla yksi pahimmista.
Ei ole magneettimedista tullut käsitys. Sehän on täysin huuhaata. Tuo mielikuva maidon haitallisuudesta jäi minulle siitä ruotsalaistutkimuksesta, josta puhutaan tässä: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/19/maidon-terveysvaikutukset-suure…
Mutta näköjään tuo aihe kaipaisi lisätutkimuksia, eikä oikein voi sanoa varmaksi että maito olisi haitallista.
Lopetin maidon juonnin sellaisenaan vuonna 95. Sen jälkeen ainoastaan toisinaan kahvin kanssa.
Taidat olla niitä nuoria jotka juo limua? Jatka toki, nuori työkaveri kertoi miten oli tehnyt juuri näin, vesi ja maito oli kuulemma pahaa. Aloitti ja lopetti päivänsä limsalla. Joutui lopettamaan siinä vaiheessa kun limu syövytti kiilteet hampaista ja sai muutaman juurihoidon käydä läpi. Ilmeisesti tilanne oli melko paha vaikka oli vasta parikymppinen. Itse Rakastan kylmää maitoa, ja kaakaota pitää saada muutaman kerran viikossa kylmänä. :)