Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kommentti kaupassa, kun näki adoptio-lapsemme (tummaihoisen) : )

Vierailija
01.03.2006 |

Sanoi äidillensä: " Äiti, kato toi suomalainen nainen on hakenut Ruotsista lapsen ja sen lapsen naama on ihan musta!"

: )))

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi valistettu asiasta, vaan jäänyt hiukan puolitiehen =).

Vierailija
2/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toivottavasti et itse pahastunut mutta itsekin välillä pelkään että mun valistukset ja opetukset jää vähän vajaiksi, tai siis että lapsille ei asia ihan täysin aukene ja sitten ne laukasee just jotain tollasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahastunut. lapsen äiti meni ihan vaikeaksi, mutta sanoin kyllä naureskellen, että älä välitä : ) Lapsethan ovat lapsia : )

ap

Vierailija
4/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tiedä miten on sellaisen johtopäätöksen tehnyt.

Vierailija
5/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että somalialaiset ovat mustalaisia. Lapsen logiikkaa;)

Vierailija
6/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ruotsalaisilla on nääääin iso suu"

Tarkoitti että afrikkalaisilla paksut huulet =)

Ruotsi taitaa olla käsite kaikille ulkomaille.

Vierailija
7/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltiin linja-autossa ja n.2v poikani oli polvillaan penkillä, siis katsoi takanamme istuvaa. Huomasin että poika mutristeli ja laittoi huulian sillain törörullalle, jatkoi touhua jonkinaikaa ja kun käännyin kurkistamaan että mitäs hommaa huomasin että takana istui tosi musta, tosi paksu huulinen mies.Kyllä hieman nolotti, mutta lapset on lapsia.

Vierailija
8/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin metrossa istumassa poikani kanssa, kun poika oli n. 6 kk. Vastapäätä istuva pieni tyttö kärtti ja kärtti raskaana olevalta äidiltään, että " kenen vauva tolla tädillä on?" Äiti oli nolona, ja minä sitten kerroin, että kyllä se on ihan mun oma. Tyttö siihen, että " tuleeko meillekin sit äiti tollanen?" Äiti siihen, että " eipä taida tulla..." . Oli aika hauska metromatka :-D

Ikäviä kommentteja en jaksa nyt muistella, mutta on se totta, että kyllä lapsi herättää enemmän huomiota kuin perussuomalaisen näköinen napero.

Toivottavasti ihmiset osaavat kasvattaa lapsensa (ja itsensä) suhtautumaan erilaisuuteen oikein. Ja me " erilaisten" äidit toivottavasti osaamme kasvattaa lapsemme kestämään sen, että aina se valistus ei onnistu...

Vierailija
9/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pieni pinotiimä (= vinosilmä). Aasialainen isi opetti, musta se oli hyvä;)

Vierailija
10/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sulla kovin yksipuolinen kuva suomenruotsalaisista. Harmi. Valitettavasti sinunkaltaisiasi löytyy tästä maasta aivan liikaa.

Vierailija
11/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taitaa olla sulla kovin yksipuolinen kuva suomenruotsalaisista. Harmi. Valitettavasti sinunkaltaisiasi löytyy tästä maasta aivan liikaa.

Ja tunnen aivan liikaakin suomenruotsalaisia.

T:13

Vierailija
12/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikilla ranskalaisilla on aina baskeri päässä ja patonki kainalossa :)

Vierailija
13/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut oon tosi kyllästynyt tuttavapariskuntaan jotka asuvat ruotsissa ja joka asiasta kehuvat kuinka " täällä on parempi kuin suomessa" Ihan kuin olisi jotenkin hienompaa asua ruotsissa! Mä en käsitä tuota muinaisaikasta ajattelutapaa. Jos sanon jotakin mikä on suomessa parempi, niin ollaan naamat mutrulla. Me asumme itsekin ruotsissa, mutta emme enää kauaa. Onneksi.

Vierailija
14/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mut oon tosi kyllästynyt tuttavapariskuntaan jotka asuvat ruotsissa ja joka asiasta kehuvat kuinka " täällä on parempi kuin suomessa" Ihan kuin olisi jotenkin hienompaa asua ruotsissa! Mä en käsitä tuota muinaisaikasta ajattelutapaa. Jos sanon jotakin mikä on suomessa parempi, niin ollaan naamat mutrulla. Me asumme itsekin ruotsissa, mutta emme enää kauaa. Onneksi.

Kuin se Ruotsi ja ruotsalaisuus olisi jotenkin parempia kuin suomalaisuus. Muuttaisivat sitten perkele sinne Ihanaan Ruotsiin asumaan.

T:13

Vierailija
15/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kato äiti, enklantilainen" :)

Vierailija
16/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on!

Itsekin ruotsissa asuneena olen oppinut arvostamaan yhä enemmän kotimaata ja ikävä on kova. Tämä tuttavapariskunta ei voi ymmärtää haluamme muuttaa suomeen.

Vierailija
17/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOHOJJAJJA

Vierailija
18/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tk:ssa lääkärinä afrikkalainen vanhempi mies. Tosi mukava ja pätevä, eivätkä lapset ole koskaan kommentoineet hänen ulkonäköään. Minusta tosi hyvä, että erilaisia ihmisiä ympärillä.

Vähän asian vierestä, mutta uimahallissa kävi niin, kun silloin 3-vuotias tyttö huusi ollessamme onneksi uimahallin kahviossa, että kato kato tuolla on tooooosi lihava täti. Kaikki kahvilassa olijat tietysti kuulivat ja alkoivat sitä tätiä tuijottamaan, mutta onneksi se täti huomannut mitään, kun oli lasia välissä.

Selitin sitten lapselle, että ihmisiä on kaiken kokoisia, ettei sitä tarvitse suureen ääneen ihmetellä.

Vierailija
19/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän ovat kaksi aivan eri asiaa. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään, mutta tämä nimitys meistä johtaa monia harhaan koska mehän ei todellakaan olla ruotsalaisia vaan suomalaisia.

t. 12,14ja19

Vierailija
20/20 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin jokin yleiskäsitys ulkomaalaisille..;

meidän poika, n. 5 vuotiaana oli sitä mieltä että ruotsalaiset ovat mustia ja syövät matoja ja toukkia.. *huoh*

olen tätä valistusta yrittänyt sittemmin parantaa.. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän