Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä IKEAsta kannattaa ostaa?

Vierailija
06.08.2016 |

Ja mitä ei?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne lihapullat nyt kovin kaksisia ole. Apinakin tekisi itse parempia.

Vierailija
22/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostettiin kodinhoitohuoneeseen ja vessaan kaapit IKEAsta, oli ihan helpot koota kun seurasi ohjeita. Kestävyydestä en vielä pysty sanomaan juuta enkä jaata. Aiemmin oon ostanut lakanoita ja todennut ne hyviksi ja edullisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malm lipastojen taustat haisee :(

Niin haisee! Mulla on tekstiilejä niissä säilytyksessä ja niihin tarttuu voimakkaasti jonkun kemikaalin haju.

Vierailija
24/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta ostin valurautapannun ja on tähän mennessä ainakin ollut loistohankinta. :)

Vierailija
25/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä tarvitset?

Meillä +365 -sarjan kattilat ja paistinpannut. Ihan loistavat ja erittäin kohtuuhintaiset. Hortensiat siellä ovat olleet jo kahtena vuonna tosi laadukkaita. Kankailla oo päällystänyt pihasohvien pehmusteita ja ovat kestäneet hyvin. Servietit, pillit, juomalasit, leikkuulaudat jne.jne.

Ehkä mäkään en ekana sohvia sieltä ostaisi. Mut olen entiseen asuntoon ostanut keittiönkin ja se pelitti hienosti myös. Asutaan n. 5km päässä Ikeasta, joten hirveesti ei tarvii reissuja suunnitella.

Vierailija
26/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko keittiötarvikkeet (kattilat, veitset) hyviä?

No minä ostin kattilan Ikeasta kun uudessa kodissa on induktio, ja rahat olivat tuolloin hetkellisesti hieman tiukilla. Kaikki aiemmat kattilani ovat olleet Hackmania tai Opaa, ja ovat jatkossakin. Kun Ikean kattilassa keittää soppaa tai vaikka pastavettä, kattilan kahvat kuumenevat tulikuumiksi, samoin kannen kahva. Eka kertaa kun käytin kattilaa, poltin sormeni oikein kunnolla. En todellakaan osannut odottaa kattilan käyttäytyvän noin, mutta ei kai 15 euron rimpulalta voi muuta odottaakaan?

Ikea ja laatu eivät kyllä sovi samaan lauseeseen, ei tulisi mieleenkään ostaa sieltä mitään kalliimpaa, kuten vaikka huonekaluja.

Vierailija
27/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malm lipastojen taustat haisee :(

Niin haisee! Mulla on tekstiilejä niissä säilytyksessä ja niihin tarttuu voimakkaasti jonkun kemikaalin haju.

Sama. :(

Vierailija
28/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, miten niin moni on vastanut lihapullat. Nehän on niitä kammottavia eineslihapullia, joissa on yli puolet muuta kuin lihaa.

Vierailija
29/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvakehyksiä

Vierailija
30/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirahyllyt, vaatekaappi, lipastot, seinähyllyt, astiat, keittiön ja kylppärin tavarat.

Vierailija
31/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Wokkipannu ja oli ihan roskistavaraa. En ole sen jälkeen ostanut kattiloita/paistinpannuja.

+ Veitsenterottimen hankin vuosia sitten noin hintaan 5,99 ja pohjassa luki yllätykseksi Ikean lisäksi Fiskars. Nykyään niissä ei enää lue, mutta samannäköisiä edelleen ovat. Keittiötarvikkeet muuten ok.

- Ruoansäilytykseen rasiat. Eivät ole tiiviitä.

+ Juomalasit alkoholipitoisille juomille esim. juhliin. Halvalla saa viinilasit ym. ja kestävät sen käytön.

- Lastulevyiset huonekalut ovat ihan kertakäyttötavaraa.

+ Keittiön tuolit ovat tukevat ja kestäneet päivittäistä käyttöä moitteettomasti.

- Tyynyt huonoja, menettävät muotonsa nopeasti.

+ Vauvojen tarvikkeet, varsinkin syöttötuoli on ajanut enemmän kuin hyvin asiansa. Pinnasänky hyvä.

- Lakanoista puuttuu käsireiät (tai ainakin joskus puuttuneet) ja nepparikiinnitys alaosassa. En henk.koht pidä niistä.

+ Sisustusesineet ja kynttilät

+ Lamput ja lampunjalat

Tässä omia kokemuksiani :)

Vierailija
32/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en huonekaluja ostaisi Ikeasta ainakaan. Lihapullat saattaisin ostaa.

Vierailija
33/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunapuristin! Sillä tulee aivan ihanan sileää ja kuohkeaa perunamuussia!

Ja juomalaseja ostettiin myös viime reissulla, karkaistua lasia 6kpl eikä maksanu paljoakaan. Hyvin ovat kestäneet kuumatkin juomat eikä kuumene ulkopuolelta juurikaan. Lapsetkin voivat juoda niistä kuumaa kaakaota polttamatta sormiaan.

Vierailija
34/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapullia ja billy hyllyjä.

Lastulevyä ja paperia nuo hyllyt, enpä maksaisi moisista.

Vierailija
35/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Wokkipannu ja oli ihan roskistavaraa. En ole sen jälkeen ostanut kattiloita/paistinpannuja.

+ Veitsenterottimen hankin vuosia sitten noin hintaan 5,99 ja pohjassa luki yllätykseksi Ikean lisäksi Fiskars. Nykyään niissä ei enää lue, mutta samannäköisiä edelleen ovat. Keittiötarvikkeet muuten ok.

- Ruoansäilytykseen rasiat. Eivät ole tiiviitä.

+ Juomalasit alkoholipitoisille juomille esim. juhliin. Halvalla saa viinilasit ym. ja kestävät sen käytön.

- Lastulevyiset huonekalut ovat ihan kertakäyttötavaraa.

+ Keittiön tuolit ovat tukevat ja kestäneet päivittäistä käyttöä moitteettomasti.

- Tyynyt huonoja, menettävät muotonsa nopeasti.

+ Vauvojen tarvikkeet, varsinkin syöttötuoli on ajanut enemmän kuin hyvin asiansa. Pinnasänky hyvä.

- Lakanoista puuttuu käsireiät (tai ainakin joskus puuttuneet) ja nepparikiinnitys alaosassa. En henk.koht pidä niistä.

+ Sisustusesineet ja kynttilät

+ Lamput ja lampunjalat

Tässä omia kokemuksiani :)

Pöytälamppua etsin kerran, en niihin rahojani laittanut, rimpuloita olivat.

Vierailija
36/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Täyspuiset huonekalut, mistään ei saa niin halvalla

- Patjat, ovat voittaneet testejä

Muiden tavaroiden kanssa kannattaa käyttää omaa harkintaa ja tunnustella ja arvioida laatua paikan päällä. Osa lastulevyisistäkin kalusteista kestää todella hyvin, mutta pitää tietää mitä ostaa.

Vierailija
37/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä +345-eväsrasioita ja käydä syömässä.

Osta laadukas eväsrasia, kestää vuosia!

Vierailija
38/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi melkeinpä puhua tuotetasolla kun "huonekaluja" sisältää sekä huippuhyviä tuotteita sekä uskomatonta kuraa. 

Mun mielestä HYVIÄ:

- Vessaharja, se halvin. Huippu hinta-laatusuhde.

- Pussilakanat, ovat olleet kestäviä ja mukavan tuntuisia

- Keittiötarvikkeet olleet kaikki hyviä, erityisesti säilytysrasiat ja kaikki muutkin säilytysjutut. Veitsiä en ostaisi. Paistinpannut ja kattilat hyviä.

- Taulujen kehykset, todella hyvä hinta-laatusuhde.

- kasvit, isoja mutta halpoja. Muualta et saa samaan hintaan.

- Matot

Vierailija
39/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakanoihin kaipaisin käsireikiä mutta toisaalta nepparit pitävät peiton hyvin siellä pussissa.  Lasitavara siellä on mitättömän hintaista, samoin kauhat, kipot, rasiat, lastat, jotkut astiapyyhkeet, pikkupyyhkeet ja servetit.

Vierailija
40/42 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan ikeahullu :D

Käyn kerran pari vuoteen ja aina löytyy ostettavaa vaikka kuinka.

Meillä on ikivanha, sokkeloinen, ahdas puutalo. Asutaan tässä vielä 5 vuotta. Lastenhuoneet olen sisustanut melkein kokonaan ikean kalusteilla. On käteviä kun melkein joka mittaan löytyy joku hyllykkö tai kaappi. Tykkään erityisesti billy, kallax, pax ja nordli-sarjoista. Useamman lampun olen myös sieltä ostanut, petivaatteita, tarjoilu/valmistusastioita. Myös pyyhkeet on ollut hyviä plus kaikenmaailman säilytyslaatikot.

Monesti tuunaan tavaroita enemmän omannäköiseksi.

Kunhan tästä muutetaan niin saa nähdä mitkä tavarat on enää kunnossa. Uuteen taloon olen kyllä suunitellut jo pax-kaapistot laitettavaksi.

Meillä on "pää"huonekalut massiivipuista sarjaa, joskus jostain huonekaluliikkeestä ostetut. Niihin ei enää saa uusia osia mutta onneksi jotkut ikean huonekalut sulautuu kivasti aina johonkin.

Jos kiinnostaa tuunailu ja kaikenmaailman ideat niin katsokaa pinterestistä tai googlatkaa ikea hack :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi