Wau! Helsingissä kukaan ei tuijota
Olen täysin normaali ihminen mutta saan silti kotikaupungissani jostain syystä pitkiä katseita. Ja muualla Suomessa.
Nyt tulin pitkästä aikaa Helsinkiin ja huomasin että kukaan ei ole kiinnostunut minusta. Mikä helppous! Mutta miten se ero voi olla niin suuri muun Suomen ja Helsingin välillä?
Kommentit (37)
Liity meihin helsinkiläisiin, outo.
Joo, kyllä Helsingissäkin tuijotetaan. Saan tuijotuksia myös ulkomailla. Oon kyllä pitkä ja kaunis, et johtuisko siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Ei minua täällä maalla kyllä katso kukaan, olenkohan siis oikeasti näkymätön?
olisit käynyt specsaversilla
Ootteko te jotain julkimoita tai vaan muuten super kauniita, kun ei mua ainakaan tuijoteta Tampereella eikä Turussa?
Huomasin saman kun tulin Helsingistä pikku paikkakunnalle ja menin marketiin ruokaostoksille. Ihmiset tuijottavat jopa autoon. Olipa outo fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin normaali ihminen mutta saan silti kotikaupungissani jostain syystä pitkiä katseita. Ja muualla Suomessa.
Nyt tulin pitkästä aikaa Helsinkiin ja huomasin että kukaan ei ole kiinnostunut minusta. Mikä helppous! Mutta miten se ero voi olla niin suuri muun Suomen ja Helsingin välillä?
Helsingissä kukaan ei tuijota, eikä ole sinusta muutenkaan kiinnostunut, saat maata maassa sairauskohtauksen kourissa muutaman minuutin ennenkuin joku, joka on hetken katsonut, että eikö KUKAAN MUU voisi mennä ja onko juuri MINUN PAKKO mennä auttamaan. Helsingissä et ole ihmisenarvoinen ja tapaat lähinnä sellaisia, jotka haluavat sinusta jotain, jos eivät halua he kävelevät ohi tuijottamatta, kuten itsekin totesit.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei kukaan tuijota mutta kukaan ei myöskään välitä toisista mitään. Mitalilla on kaksi puolta. Kokemusta on paljon pikkukaupungista ja stadista molemmista.
Älä jauha kakkaa siinä! Kokemusta löytyy itseltänikin ja kyllä niitä avuliaimpia ihmisiä on tullut kohdattua stadissa.
Ihan puuta heinää puhut.
Heinääpuuta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei kukaan tuijota mutta kukaan ei myöskään välitä toisista mitään. Mitalilla on kaksi puolta. Kokemusta on paljon pikkukaupungista ja stadista molemmista.
Älä jauha kakkaa siinä! Kokemusta löytyy itseltänikin ja kyllä niitä avuliaimpia ihmisiä on tullut kohdattua stadissa.
Ihan puuta heinää puhut.
No tottakai joka puolella suomea asuu ihan normaalilla järjellä varustettuja ihmisiä.
Maalaistytön kokemus stadista vaan on todella kylmä. Itse en saanut sieltä esim aitoja ystäviä, oman edun tavoittelijoita kyllä riitti. Muidenkin maalle palanneiden stadikokeilijoiden mielestä siellä on kylmempi ilmapiiri kuin muualla. Mutta en minä tullut tänne ketään haukkumaan. Ja se on ihanaa, ettei helsingissä kyylätä! Mutta siellä myöskin välitetään vähemmän, ei siitä pidä suuttua jos itse et juuri ole niitä välinpitämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suurempi kaupunki, sitä kummallisempi (tai tunnetumpi) pitää olla, että kukaan viitsii kiinnittää mitään huomiota. Isossa kaupungissa sitä tottuu näkemään jos jonkinlaista kulkijaa.
Niinpä. Koetappa olla hieman siitä harmaasta massasta poikkeava jollain pienellä paikkakunnalla, vaikka metroseksuaali. Voi helvetti sitä paskapuhetta ja möllötyksen määrää.
Ja jopa se "poikkeava" on liitoiteltu termi koska tähän "poikkeavuuteen" riittää esimerkiksi erilainen hiustyyli, lyhyehkö hame ja korkokengät, panostus pukeutumiseen, melko julkinen työnkuva julkisessa työpaikassa tai kirkkaan värinen auto (oi kyllä!)
Lisämausteena tähän on nykyaikana vielä ilmestynyt paikallislehtien käytös kun pitää saada tehtyä ihmisläheisiä juttuja lukijoiden keskuudesta, mikä käytännössä tarkoittaa että jos vaikka pikkukaupungissa kotonasi pieraiset hieman keskivertoa kovempaa, on sulla paikallisreportteri oven takana innokkaana tekemässä juttua siitä! Tietysti ymmärrettävää sinänsä että jos ikinä ei tapahdu mitään, eikä paikkakunnalla ole mielenkiintoisia ihmisiä, näyttää ulkopaikkakunnalta tuleva ripauksen omaa persoonaa omaava ihminen joltain maailman seitsemänneltä ihmeeltä josta on saatava aukeaman juttu täytteeksi ohkaiseen paikallislehteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä kukaan ei tuijota, eikä ole sinusta muutenkaan kiinnostunut, saat maata maassa sairauskohtauksen kourissa muutaman minuutin ennenkuin joku, joka on hetken katsonut, että eikö KUKAAN MUU voisi mennä ja onko juuri MINUN PAKKO mennä auttamaan. Helsingissä et ole ihmisenarvoinen ja tapaat lähinnä sellaisia, jotka haluavat sinusta jotain, jos eivät halua he kävelevät ohi tuijottamatta, kuten itsekin totesit.
En ole kyllä itse kokenut tällaista Helsingissä. Aina kun pysähdyn auttamaan, paikalla on useita ihmisiä.
Joka spurgua ei tietysti viitsi mennä ravistelemaan, yleensä seuraan tilannetta hetken. Usein käy niin, että paikalle tulee joku toinen laitapuolen kulkija joka saa kaverinsa/tuttunsa liikkeelle. Ootteko muuten koskaan ihmetelleet, miten laitapuolen kulkijat aina törmää kavereihin?
Enkä myöskään ryntää itkevän lasten luo, usein huomaa, että vanhempi onkin siinä vieressä ja ulkopuolinen vaan pelästyttäisi ja pilaisi "et voi saada 100 euron legopakettia" kasvatustuokion.
Heinääpuuta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan puuta heinää puhut.
Täysin samaa mieltä. Sielunhoitoa, lähteä täältä maalta muutamaksi päiväksi Helsinkiin ja huomata miten hyväkäytöksisiä, ystävällisiä ja sivistyneitä (let the shitstorm begin) ihmisiä kuitenkin Suomessa vielä on, vaikka ovatkin epätasaisesti maahamme jakautuneet.
Asiakaspalvelu on loistavaa, jos olet eksyneen (turistin) oloinen niin monesti tullaan tarjoamaan apua tai annetaan neuvoja auliisti kysyttäessä. Vaikka mätämunia tietysti sielläkin on, niin kyllä sen huomaa minkä eron korkeampi koulutustaso, työllisyystaso, sivistystaso tuottaa.
Olen kotoisin Kuopiosta ja ahdistaa se tuijotus. Ihanaa kun Helsingissä on näkymätön.
Maalaisjuntit, maalaisjuntit..
344
Helsingissä kukaan ei tuijota, se vain on niin. He eivät välitä muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Heinääpuuta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan puuta heinää puhut.
No tottakai joka puolella suomea asuu ihan normaalilla järjellä varustettuja ihmisiä.
Maalaistytön kokemus stadista vaan on todella kylmä. Itse en saanut sieltä esim aitoja ystäviä, oman edun tavoittelijoita kyllä riitti. Muidenkin maalle palanneiden stadikokeilijoiden mielestä siellä on kylmempi ilmapiiri kuin muualla. Mutta en minä tullut tänne ketään haukkumaan. Ja se on ihanaa, ettei helsingissä kyylätä! Mutta siellä myöskin välitetään vähemmän, ei siitä pidä suuttua jos itse et juuri ole niitä välinpitämättömiä.
Mikä ihana vapaus, kun kukaan ei työnnä nenäänsä SINUN asioihisi. Tietenkin jos on heikko laumasielu, niin itsenäisyys voi tuntua kovalta. Moni ensikertaa kotoaankin pois muuttava kokee pelkoa ja yksinäisyyttä.
Sitten kun omat siivet kantaa, niin parasta! Vantaallakaan ei muuten kyylätä, mutta kun käy suvun kesämökillä, niin ai sitä kyyläyksen ja utelujen määrää..
Korso, Sinkkumies
Kyllä itse ainakin saan tuijotusta osakseni Helsingissä. :o