Wau! Helsingissä kukaan ei tuijota
Olen täysin normaali ihminen mutta saan silti kotikaupungissani jostain syystä pitkiä katseita. Ja muualla Suomessa.
Nyt tulin pitkästä aikaa Helsinkiin ja huomasin että kukaan ei ole kiinnostunut minusta. Mikä helppous! Mutta miten se ero voi olla niin suuri muun Suomen ja Helsingin välillä?
Kommentit (37)
Helsinki on jo se verran kaupunki että täällä saisi tikahtua pöyristykseensä jos jokaista itsestä poikkeavaa vastaantulijaa paheksuisi. :)
Ei minua täällä maalla kyllä katso kukaan, olenkohan siis oikeasti näkymätön?
Sama homma Kuopiossa. Möllötetään niin, että meinataan suurinpiirtein ajaa kolareita ja myös juorutaan ja pahaa puhutaan. Helsingissä sai olla rauhassa esim. vaikka seisoskeli ainoana ratikkapysäkillä. Autoilijoita ei ainakaan kauheasti kiinnostanut.
Helsingissä on jos jonkinmoista kulkijaa. Saa olla todella outo hyypiö, että viitsii edes kahta kertaa vilkaista.
Helsinkiläiset on niin metropoliitteja ettei ne ole kiinnostuneita ympäristöstään :D
Joo, tuijottaminen on kyllä tosi rasittavaa, mutta niin on toisaalta myös monien helsinkiläisten totisuus ja metropolileikki.
mua jaksaa rottalauma (teinit) kauppakeskuksessa hetken tuijottaa, mutta sitten mielenkiinto lopahtaa ku kuljen samoissa rievuissa viikosta toiseen :D
kukaan ei enää viitsi möläyttää enää mitään :D
Helsingissä ei kukaan tuijota mutta kukaan ei myöskään välitä toisista mitään. Mitalilla on kaksi puolta. Kokemusta on paljon pikkukaupungista ja stadista molemmista.
Helsingissä kävellään nopeaa tahtia, muualla hitaasti ja koko ajan ympärille kyyläten.
Vierailija kirjoitti:
mua jaksaa rottalauma (teinit) kauppakeskuksessa hetken tuijottaa, mutta sitten mielenkiinto lopahtaa ku kuljen samoissa rievuissa viikosta toiseen :D
kukaan ei enää viitsi möläyttää enää mitään :D
Sori ku utelen mutta mistä rievuista nyt on kyse :)
johtuu siitä, että monessa paikassa saa melkein turpaansa jos ei morjensta tuttuja niin on pakko tarkkailla keitä liikkuu ympärillä. Mutta kyllä minua katsellaan samanlailla helsingissäkin
Ei stadissa ehdi kukaan tuijottaa. Paitsi ne jotka viettää päivänsä asematunnelissa ihmetellen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei kukaan tuijota mutta kukaan ei myöskään välitä toisista mitään. Mitalilla on kaksi puolta. Kokemusta on paljon pikkukaupungista ja stadista molemmista.
Ei se tuijotus tarkoita välittämistä. Täällä pikkukaupungissa tuijotetaan, mutta ei toki ketään apua tarvitsevaa mennä auttamaan.
Mitä suurempi kaupunki, sitä kummallisempi (tai tunnetumpi) pitää olla, että kukaan viitsii kiinnittää mitään huomiota. Isossa kaupungissa sitä tottuu näkemään jos jonkinlaista kulkijaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suurempi kaupunki, sitä kummallisempi (tai tunnetumpi) pitää olla, että kukaan viitsii kiinnittää mitään huomiota. Isossa kaupungissa sitä tottuu näkemään jos jonkinlaista kulkijaa.
Ap täällä taas, tässä viestissä taitaa kiteytyä koko ketjun pääideologia joten lainasin sen tuohon.
Sitä vaan mietin tuosta, että miten se voi mun kohdalla olla noin vaikka en oo kummallisen näköinen? Vai oonko vaan NIIN kaunis (en kai sentään) :D mutta oon tutkinu ulkonäköäni vaikka mistä kulmasta enkä keksi mikä siinä on niiin jännää
Wtf kirjoitti:
Niinpä. Täällä Kainuussa möllötys on jotain järjetöntä. Ajat autollakin, niin jalankulkija möllöttää sinua sata metriä.
Muistuipa mieleen muutaman vuoden takaa, kun ajoin Kuortissa huoltoasemalle tankatakseni. Keski-ikäinen nainen yksin keski-ikäisellä Toyotalla. Kylän ukot seisoi tiukkana rintamana pumppujen edessä, vaivoin oli auton mentävä käytävä siinä. Ja silmää.räpäyttämättä töllöttivät tankkauksen ja kassalla käynnin. Se oli ainoa kerta, kun sille asemalle menin. Tai sen jälkeen millekään kodin ja mökin välillä. Mökkikunnassa käyn aina samalla asemalla, jossa olen tuttu. Muualla tuntemattomat tuijotetaan puhki.
Kainuussa multa kysyttiin kerran että "Onkos sinulla miestä?" Kuljetin keskustelun sen jälkeen kiltisti loppuun, mies oli pettynyt :)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Koetappa olla hieman siitä harmaasta massasta poikkeava jollain pienellä paikkakunnalla, vaikka metroseksuaali. Voi helvetti sitä paskapuhetta ja möllötyksen määrää.
Tuijottamatta jättämisellä voi olla myös varjopuolensa
Ihminen on perusluonteeltaan kyylä
Niinpä. Täällä Kainuussa möllötys on jotain järjetöntä. Ajat autollakin, niin jalankulkija möllöttää sinua sata metriä.