Mitä lääkärille antaa lahjaksi, hoitosuhde päättyy
Lääkäri on ollut 6 vuotta omalääkärinä ja on aivan loistava lääkäri ollut.En ikinä varmasti saa parempaa.
Mietin mitä antaa lahjaksi. Lahjakortti jonnekin? Kiitoskortti tietenkin lisänä. Lääkäri on mies jos sillä jotain väliä. Jotain mikä kertoo kiitollisuudesta eli ei mitään tyyliin prisman-lahjakorttia. Eikä kukkia.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Pullo viinaa ja paketti kahvia.
Toivottavasti vitsailet. Ei hele, paketti kahvia :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me veimme isäni hengen pelastaneelle kirurgille laadukkaan konjakkipullon kiitokseksi. Kyllä hän siitä tuntui aidosti ilahtuvan.
Entä jos mies olisi uskovainen tai muuten raitis?? Ei sovi kyllä minun mielestä lahjaksi henkilölle jota ei tunne henk.koht.
Tiesimme etukäteen että lääkäri pitää nimenomaan konjakista. Siksi valinta tuntui turvalliselta.
Nolostuneen lahjoista. Olen lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on mies jos sillä jotain väliä.
No on sillä väliä. Eli pillua voisit antaa kiitokSeksi.
Ääni tälle.
t. Lääkäri
Kelpaisiko myös siinä tapauksessa jos AP on 101-kiloinen 78-vuotias nainen, jolla on ollut hoitamaton herpes ja jatkuvaa hiivatulehdusta sekä virtsankarkailua ja peräpukamia?
AP haluaa vielä kysyä, että onko häpeä jos itkee, että on ns. hyvä olla kyseisen henkilön takia.
No vie vaikka jotain suklaata.
Minä jouduin olemaan lapsen kanssa lasten kirurgisella osastolla melkein 5 viikkoa ja kun kotiuduttiin ja lapsi parantui, vein sinne osastolle lapsen kanssa täytekakun. Hoitajat ilahtuivat kovasti. Hehän sitä päivittäistä hoitotyötä siellä tekivät. Hoitaneelle lääkärille vein potilasvahinkotarkastuksessa pakkauksen Fazerin sinisiä konvehteja.
Nää ihmiset kyllä muuttivat meidän elämän ja kiitollisuuden osoitus oli hyvin pieni, mutta oli kiva kuinka ilahtuivat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortit ja kakut, kukat ja kaikki tuntuu niin vähäpitoisilta. Olen niin kiitollinen ja onnellinen, että hän on ollut lääkärini kaikki nämä vuodet. Mitkään sanat ei edes riitä.
Siitähän sille ihan palkkaa maksetaan :D
Jos nyt jotain pakolla haluat antaa, niin kiitos kortti ja suklaarasia ym. olisi miestäni sopiva. Ei jää mitään ei-toivottua rihkamaa käteen, ja voi halutessaan laittaa taukohuoneeseen jakoon myös muille. Isompi lahja tuntuisi kiusalliselta. Pelkkä lämmin kiitos on kuitenkin paras lahja, minkä voit antaa.
T. alan ihminen myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on mies jos sillä jotain väliä.
No on sillä väliä. Eli pillua voisit antaa kiitokSeksi.
Ääni tälle.
t. Lääkäri
Kelpaisiko myös siinä tapauksessa jos AP on 101-kiloinen 78-vuotias nainen, jolla on ollut hoitamaton herpes ja jatkuvaa hiivatulehdusta sekä virtsankarkailua ja peräpukamia?
Peräpukamia hoidettu 6 vuotta.. Mahtaa olla pukamat.
Vierailija kirjoitti:
AP haluaa vielä kysyä, että onko häpeä jos itkee, että on ns. hyvä olla kyseisen henkilön takia.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
No käsittääkseni virkamies ei saisi periaatteessa ottaa lahjoja vastaan. Tilanteet ovat tosi kiusallisia. Minä ilahdun eniten ihan sanallisesta kiitoksesta. Joku kukkapuska saatesanoilla kotiin tai kahvihuoneeseen ilahduttamaan on myös ok, jos on pakko jotain tuoda. Syömisissä on vähän se, että saa olla tuttu potilas ja riittävän vakaan oloinen, että niitä oikeasti kukaan uskaltaa kahvihuoneessakaan syödä. Joskus saa jotain itse tehtyä, sinällään rahallisesti vähäarvoista. Näistä jää myös hyvä mieli, koska eivät ole rahallisesti arvokasta, mutta on kaunis ele. Mutta tosiaan sanottu kiitos lämmittää mieltä ihan riittävästi ja pitkään.
Lääkäri
Kiitos on täysin riittävä. Myös ajatuksella valitusta tai jopa itsetehdystä kortista ilahdun. Mitään isoa tai arvokasta ei saisi ottaa vastaan, mutta olen saanut mm. villasukat ja lapaset ja itsetehdyn avainkaulanauhakorun, nämä eivät vielä suuresti vaivaannuta. Joskus olen saanut myös leivonnaisia, ne on aina riski kun ei voi tietää toisen ruokavaliota tms. Suklaarasian olen saanut joskus jouluna. Joskus kysytään että "saako tuoda kassillisen omenoita/luumuja" ja nämä olen ottanut vastaan. Mieleenpainuvin lahja potilaalta on ollut erään kasvin taimi, tästäkin kyllä multa kysyttiin, kerrostaloasukille aika turha.
Älä missään tapauksessa koe velvollisuutta hankkia lääkärille mitään. Hän todennäköisesti tietää jo muutenkin, että olet ollut hoitoosi tyytyväinen, sen aistii. Mutta jos haluat jotenkin muistaa, ehdotan ihan kiitosta tai korkeintaan korttia.
t. terveyskeskuslääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ei. Itse ainakin olen useinkin liikuttunut, kun hoitosuhdetta lopetellaan.
t. terveyskeskuslääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortit ja kakut, kukat ja kaikki tuntuu niin vähäpitoisilta. Olen niin kiitollinen ja onnellinen, että hän on ollut lääkärini kaikki nämä vuodet. Mitkään sanat ei edes riitä.
Siitähän sille ihan palkkaa maksetaan :D
Juuri näin. Potilaan hoito kuuluu työhön . Ja jos haluaa jotakin ekstraa niin kiitos riittää.
Vielä 90-luvun lopulla jotkut potilaat antoivat lahjoja lääkärille. Sain mm. potilaan itsensä kirjoittaman kirjan sota-ajoista, kahvipusseista tehdyn pannunalusen ja villasukat. Mutta ei sen 90-luvun jälkeen ole lahjoja tullut kertaakaan.
tkl
Onko se itseltä pois tms vai mistä johtuu kun jotkut sanovat , että kyllähän se palkkaa saa etc..voitaisiinko olla kadehtimatta kaikkia muita ja antaa vilpittömästi arvoa hyvää työtä tekeville. Ei se ole itseltä pois. Monissa maissa on tapana lääketieteen ammattilaista muistaa jollain pienellä. Tässä on ollutkin hyviä esimerkkejä, tässä keskusteluketjussa. Tehdään positiivisesta asiasta positiivinen, eikä ehdoin tahdoin käännetä asiaa. Osaltani aloitinkin tämän kulttuurin jo. Oli se sitten vilpitön kiitos, villalapaset tai jotain hyvää syötävää, varmasti ilahduttaa. En ole terveysalalla, mutta silloin harvoin kun sen kiitoksen tai muistamisen on saanut, niin onhan se melko lailla lämmittänyt. Liittykäämme positiivisuuden aaltoon : ) Tämän voi tietysti tehdä myös muiden alojen ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Anna sille rakoa. Sitä tiedäthän. Lääkäri yllättyy iloisesti.
Älä anna
Lahjaa valittaessa täytyy muistaa nuo lahjonnan rajat! Luin joskus jostain, että raja kulkee lämpimän voileivän seutuvilla, siis lahjan arvo korkeintaan muutama kymppi!
Voi kuule, ei lääkäri mitään musitamisia tarvitse, kerro vain, miten tyytyvänen olet saamaasi hoiton/kohteluun.